کد خبر: 598759
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۴ ۰۳:۲۰:۰۰
| |

کدام پرنده‌های ترسناک روسی به ایران می‌آیند + عکس

سابقه حضور بالگردهای روسیه در ایران به دهه هفتاد شمسی یعنی 1998 تا 2000 میلادی بر میگردد

کدام پرنده‌های ترسناک روسی به ایران می‌آیند + عکس
کد خبر: 598759
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۴ ۰۳:۲۰:۰۰

سفر محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ایران به روسیه، ایگور لویتین، دستیار ویژه رییس جمهور روسیه از آمادگی شرکت‌های روسی برای "تولید مشترک بالگرد" با ایران خبر داد. محمد حسن سنگتراش، ایده پرداز تسلیحاتی و پژوهشگر راهبردهای امنیتی و دفاعی در روابط بین الملل می‌گوید:

 

میل 28

 

به گزارش اسپوتینک، سابقه حضور بالگردهای روسیه در ایران به دهه هفتاد شمسی یعنی 1998 تا 2000 میلادی بر میگردد و زمانیکه تسلیحات هوایی ایران به جهت جنگ هشت ساله با رژیم بعث عراق دچار خستگی و گاها زمین گیر بود و نیز نیروی رزمی جدیدی در ایران تحت عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متولد شده بود، شاهد حضور بالگردهای میل 17 در ایران بودیم که طی دو سفارش 20 و 22 فروندی این بالگردها خریداری شد و بعدها در سازمان هلال احمر و نیز نیروی انتظامی ایران (پلیس) نیز به خدمت گرفته شدند.

 

کاموف

 

باید گفت تنوع بالگردهای روسی فوق العاده است و در محیط رزمی با توجه به خبرسازی های انجام شده توسط سایت های دولتی در ایران، ممکن است بالگردهای کاموف-52 و میل-28 به عنوان پرنده های رزمی در سازمان های دفاعی ایران به خدمت گرفته شوند، همچنین بالگرد میل-26 نیز برای مقاصد ترابری و همینطور استفاده در صنایع نفت مثل سکوسازی و.. مورد نظر تهران باشد، از طرفی بالگردهای خانواده آنسات می تواند با انتقال فناوری جهت ساخت پروژه های ایرانی مورد استفاده قرار بگیرد و بالگرد کوچک و دوست داشتنی کاموف-226 مخصوصا نسخه تی و همینطور کاموف-32 می تواند مورد توجه مسئولان ایران باشد تا در نقش آتش نشان هوایی، آمبولانس هوایی و... استفاده شود که ورود هرکدام از این بالگردها، فناوری های نوینی را به ایران منتقل می کند که بسیار مطلوب است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها