کد خبر: 649124
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۱۷:۱۶:۱۱
| |

زشت و زیبای وکالت در گناه فرشته

شغل‌های شریف و آدم‌های فاسد در این شغل‌ها یکی از موضوعات مهم و جذابی است که در تصویرسازی نمایشی همواره «خیر و شر» را برای مخاطب عرضه کرده و کشمکش اصلی قصه را شکل داده است.

زشت و زیبای وکالت در گناه فرشته
کد خبر: 649124
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۱۷:۱۶:۱۱

وکالت یکی از شغل‌هایی است که در آن مانند هر صنف دیگری هم افراد با اخلاق و شریف وجود دارند و به دنبال احقاق حق مظلوم هستند، هم افرادی وجود دارند که از این شغل برای اهداف شخصی و کمک به جریان ظلم استفاده می‌کنند. 

سریال گناه فرشته، عرصه تقابل این خیر و شر در محضر دادگاه است؛ حامد تهرانی، وکیل مجرب و با وجدانی است که در پرونده قتل عشیری قرار است به فرشته کمک ‌کند. او به عنوان یک وکیل شریف و با اصول اخلاقی و حرفه‌ای، به دنبال این است که به زعم خود حقیقت را به روشنی بیاورد و از اینکه یک نفر بی‌گناه محکوم شود، جلوگیری کند. او از شغل خود به عنوان یک فرصت برای دفاع از حقوق بی‌گناهان استفاده می‌کند و همواره سعی می‌کند تا به نیکویی عمل کند. 

اما از سوی دیگر، رسولی که وکیل تسخیری فرشته بود، با همدستی خانواده عشیری سعی می‌کند تا از فرشته دفاع خوبی نکند تا با توجه به زدوبندهای پشت‌پرده حکم اعدام او قطعی شود.  

در این داستان، مقایسه و مقابله بین شریف بودن وکیل‌ها و آدم‌های فاسدی که از این شغل سوءاستفاده می‌کنند، به خوبی به تصویر کشیده می‌شود. این موضوع به ما یادآوری می‌کند که در هر شغلی، افرادی با اخلاق و اصول وجود دارند که به نیکویی عمل می‌کنند و از شغل خود برای کمک به دیگران بهره می‌برند، اما از سوی دیگر، آدم‌های فاسدی نیز هستند که از این شغل برای اهداف شخصی و منافع خود بهره می‌برند. 

زندگی عرصه تقابل خیر و شر است و «درام» آیینه‌ای برای نمایش این تقابل که قطعا با جادوی سینما، برای مخاطب جذاب و تماشایی می‌شود؛ از همین رو شاید سریال جدید حامد عنقا برخی صنوف را عصبانی و برخی دیگر را شاد کند و حتی در دل یک صنف نیز خط‌کشی‌های جالبی را راه بیندازد چرا که او معتقد است شغل و صنف و لباس، تقدسی ندارد بلکه این آدم‌ها هستند که به آن شغل‌ها شکل می‌دهند؛ گاه در لباس انسانیت و گاه تنها شبحی از انسانیت را در یک لباس و صنف می‌بینیم. 

باید منتظر ماند و دید بالاخره جنگ میان خیر و شر در این سریال آنهم در محضر دادگاه و محکمه، به نفع کدام جریان تمام می‌شود؛ دادگاهی که شاید آیینه تمام نمای زندگی روزمره آدم‌هایی باشد که هر روز در کوچه و خیابان از کنار ما رد می‌شوند، با داستان‌های متنوعی که گاه در سمت خوب ماجرا هستند و گاه در خط باطل! تا بشر و دنیا پابرجاست، این دور تاریخی و تقابل میان زشت و زیبای زندگی انسان ادامه دارد.  

شاید اتفاقا همین نکته اصلی داستان «گناه فرشته» باشد؛ قضاوت آدم‌ها در بزنگاه‌هایی که تاریک و روشن حقیقت دستاویز قدرت و ثروت می‌شود و گاه اخلاق و قانون به مسلخ می‌رود و حقیقت برای همیشه پنهان می‌ماند...باید دید این درگیرکردن عجیب مخاطب در سریال گناه فرشته، چطور به پایان می‌رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها