کد خبر: 661263
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ۱۲:۰۷:۵۹
| |

اعتماد گزارش داد:

کدهای جدید از پرونده تازه فساد؛ ماجرای پرداخت غیرمعمول دستمزد یک سرمربی و ریاست آکادمی

موضوع به صورت کلی تلاش برای برکناری یک مدیر و جانشین کردن مدیر دیگر برای دستیابی به اهدافی غیرمشروع است.

کدهای جدید از پرونده تازه فساد؛ ماجرای پرداخت غیرمعمول دستمزد یک سرمربی و ریاست آکادمی
کد خبر: 661263
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ۱۲:۰۷:۵۹

درحالی که روزهای گذشته بحث فساد در فوتبال ایران و ورود نهادهای قضایی بسیار جدی پیگیری می‌شد فاجعه بالگرد رییس‌جمهور و همراهان باعث شد اخبار مربوط به پیگیری پرونده فساد حتی در رسانه‌های تخصصی ورزشی هم زیر سایه قرار بگیرد. 

به گزارش روزنامه اعتماد، پرونده تا جایی پیش رفت که متوجه شدیم موضوع مربوط به یک تیم استان کرمان است و پای چند مدیر ارشد فدراسیون فوتبال و برخی چهره‌های واسطه و رسانه‌ای در میان است. خداداد افشاریان و سهیل مهدی در این بین ظاهرا از کار خود کنار رفتند تا در روزهای آینده تکلیف آنها مشخص شود. اینکه می‌گوییم ظاهرا به این دلیل است که برخی منابع خبری از راهروهای فدراسیون و سازمان لیگ خبر دادند که این دو نفر همچنان به کار مشغول هستند. چه کاری؟ خدا می‌داند.

در هفته پیش رو و بعد از آرام شدن فضای رسانه‌ای قطعا این پرونده را در روزنامه اعتماد پیگیری خواهیم کرد. همان‌طور که از روز نخست رسانه‌ای شدن ماجرا با چند خبر دست اول و اطلاعات تازه مخاطبان را متوجه سویه‌های بزرگ‌تر و تاریک‌تر این پرونده کردیم. اما آنچه در روزهای آینده در «اعتماد» به آن خواهیم پرداخت مربوط به پرونده‌ای دیگر است که در همان استان و برای یک تیم دیگر باز شده است. 

موضوع به صورت کلی تلاش برای برکناری یک مدیر و جانشین کردن مدیر دیگر برای دستیابی به اهدافی غیرمشروع است. در این میان نام یک چهره بسیار مشهور فوتبالی هم به گوش رسیده است. نخستین کدی که می‌توانیم در این موضوع ارائه کنیم بحث دستمزد این فرد است که به طریقی غیرمعمول در حال پرداخت شدن است.

دومین کدی که در این زمینه ارائه می‌کنیم و در روزهای آینده آن را بازتر خواهیم نمود مربوط می‌شود به پست مدیریت آکادمی یک باشگاه که به شکلی دومینووار وقایع بعدی را رقم زد و شرایط را سخت‌تر. 

طی 48 ساعت گذشته علی خسروی داور بازنشسته و عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در استوری‌های اینستاگرامی خود و همین‌طور چند مصاحبه از تهدید شدنش توسط هواداران یک تیم خاص نوشت و اعلام کرد اسامی آنها که به داوران «شیتیل» پیشنهاد داده بودند و همه هم آنها را می‌شناسند را دراختیار فدراسیون قرار داده بوده اما توجهی نشده. خسروی گفت: «کمیته اخلاق و انضباطی ما را بخواهد. دوربین‌های اداره هست بیایند بگویند چه کسانی آمدند که عضو کمیته داوران را بخرند اما ما آنها را بیرون انداختیم.»

این اظهارات و اطلاعات جدیدی که به خبرنگار روزنامه اعتماد رسیده است همگی حاکی از آن است که پرونده فساد باز شده طی هفته‌های قبل قرار است ابعاد بزرگ‌تری به خود بگیرد. همان‌طور که ابتدای هفته پیش اعلام کردیم که پرونده باز شده سرآغاز یک دومینوی بزرگ است. 

تنها می‌ماند یک نگرانی بزرگ که جا دارد همین‌جا مطرح کنیم. طبق اخبار و اطلاعات رسیده به خبرنگار اعتماد برخی افراد چه آنهایی که پای‌شان گیر است چه آنهایی که پای‌شان گیر نیست، اما ذهنیتی مصلحت‌اندیشانه دارند در حال تلاش هستند تا مسیر پرونده باز شده، تصمیم‌ها برای باز شدن پرونده‌های جدید و نحوه برخورد با خاطیان را تغییر بدهند. از نهادهای نظارتی و امنیتی خواهش می‌کنیم این بار اجازه ندهند چنین اتفاقی بیفتد. آنها خودشان عملکرد کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال را طی سال‌های گذشته دیده‌اند و می‌دانند آبی از اینها گرم نمی‌شود. سربسته و خودمانی می‌گوییم لطفا به جملاتی نظیر «شما کنار بکشید و بگذارید در خود فوتبال ماجراها پیگیری شود، گوش نکنید!»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها