کد خبر: 661252
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ۱۱:۱۲:۲۷
| |

تکواندوکار المپیکی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

برخورداری: شکست من در فینال قهرمانی آسیا مصلحتی بود!/ امیدوارم در المپیک روز خوب تکواندوی ما باشد

تکواندوکار المپیکی کشورمان در مورد شرایط خودش در فاصله چند ماه تا شروع مسابقات المپیک پاریس با روزنامه اعتماد گفت و گو کرد.

برخورداری: شکست من در فینال قهرمانی آسیا مصلحتی بود!/ امیدوارم در المپیک روز خوب تکواندوی ما باشد
کد خبر: 661252
|
۱۴۰۳/۰۳/۰۵ ۱۱:۱۲:۲۷

روزبه دلاور| تیم ملی تکواندوی مردان ایران با کسب ۳ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز به عنوان قهرمانی آسیا رسید.

به گزارش روزنامه اعتماد، تکواندوکاران کشورمان با کسب ۳ مدال طلای مهدی حاج‌موسایی در ۵۸-، محمدحسین یزدانی در ۸۷- و آرین سلیمی در وزن ۸۷+ کیلوگرم، ۲ مدال نقره علی خوش‌روش در ۸۰- ، مهران برخورداری در وزن ۸۷- کیلوگرم، ۲ مدال برنز ابوالفضل زندی در ۵۸- و متین رضایی در وزن ۶۳- کیلوگرم، پس از ۸ سال به عنوان قهرمانی در آسیا رسید.در زنان هم ملیکا میرحسینی در وزن ۷۳- و سعیده نصیری در وزن ۴۶- کیلوگرم زنان نیز به ترتیب صاحب مدال‌های نقره و برنز شدند.

همچنین مبینا نعمت‌زاده در ۴۹-، ناهید کیانی در ۵۳-، الهام حقیقی در ۶۲- و امیرسینا بختیاری در وزن ۷۴- کیلوگرم نیز با شکست مقابل رقبای خود حذف شدند. حذف کیانی و نعمت‌زاده دو تکواندوکار المپیکی کشورمان از نکات قابل تامل این بازی‌ها بود. اما تکواندوی ایران جز کیانی و نعمت‌زاده، مهران برخورداری و آرین سلیمی را در المپیک پاریس دارد. در راستای گفت‌وگوهای سریالی روزنامه اعتماد با ورزشکاران المپیکی کشورمان و در فاصله کمتر از ۳ ماه مانده به شروع المپیک با مهران برخورداری در خصوص وضعیتش گپ و گفتی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

از آخرین وضعیت خودت بگو.

خب ما تمرینات خوب و منظمی داشتیم و تازه هم از مسابقات قهرمانی آسیا برگشتیم. بالاخره یک پیک آماده‌سازی برای این مسابقات داشتیم که خدا را شکر به اهداف‌مان دست پیدا کردیم و روند رو به رشد داشتیم. ۸۰ روز تا المپیک باقی مانده و سعی می‌کنم در این مدت تمرین کنم تا بهترین اتفاق برای من رقم بخورد.

سطح بازی‌های قهرمانی آسیا چطور بود؟

بازیکنان خوب و عنوان‌داری شرکت کرده بودند و خیلی از المپین‌ها شرکت کرده بودند. خدا را شکر که به فینال راه پیدا کردم و نقره گرفتم.‌

چرا نتوانستی طلا بگیری؟

رقیب من ایرانی بود و او از تیم اصلی شرکت کرده بود و من از طریق سهمیه شرکت کرده بودم صلاحدید کادرفنی این بود ما با هم بازی نکنیم و حریف من اول شود. اگر من اول می‌شدم امتیاز برای تیم ما حساب نمی‌شد و نمی‌توانستیم قهرمان شویم، اما چون حریف من طلا گرفت، قهرمان شدیم.

یعنی باخت مصلحتی بود؟

بله.

مشکلی که ایجاد نمی‌شود؟

خیر، مشکل خاصی پیش نمی‌آید!

شرایط بقیه بچه‌ها چطور بود؟

تیم خوبی داشتیم که بعد از ۸ سال توانستیم قهرمان آسیا شویم. شرایط بقیه بچه‌ها هم خوب بود و در این سفر اتفاقات خوبی افتاد!

می‌شود گفت جوانگرایی در تکواندو در حال ثمر دادن است؟

بله، اوضاع در حال بهتر شدن است و ان‌شاءالله همین‌طور ادامه پیدا کند. نتیجه گرفتن در تکواندو واقعا دشوار است. طوری نیست که بگوییم همیشه ما باید قهرمان شویم یا مثل گذشته که این رشته محدود به دو یا سه کشور باشد. الان تمام کشورها حرف برای گفتن دارند و در کورس قهرمانی همیشه این بحث‌ها وجود دارد و یک تیم هم بالاخره روزهای خوب و روزهای بد دارد. امیدوارم روز خوب تکواندوی ایران در بازی‌های المپیک باشد که میدان اصلی است.

در کمتر از سه ماه مانده به المپیک شرایط اردویی چطور است؟

خدا را شکر خوب است با ریاست آقای ساعی . ایشان خودش المپین بود و این مسیر را رفته و ان‌شاءالله ما هم این روند را ادامه دهیم تا شروع مسابقات.

کم و کسری یا مشکلی در اردو ندارید؟

کم و کسر و مشکلات که همیشه بوده، اما سعی می‌کنیم با همین امکانات پیش برویم. امیدوارم‌ مسوولان ورزش هم نگاه بهتر و بیشتری به ورزش‌مان داشته باشند. بالاخره حق و حقوق ورزشکاران اینقدر نیست و امیدوارم بیشتر شود. مردم کشورمان هم می‌دانند ورزش‌های انفرادی به خصوص رزمی تا چه حد مظلوم هستند. در سال مهمی هستیم و امیدوارم در این دو، سه سال باقیمانده دیگر حمایت‌های لازم را انجام دهند. من خودم تنها شغلم تکواندو است و امسال هم انفرادی کار کردم و آن‌طور هم در لیگ قرارداد مالی خوبی نداریم.

از اینکه تکواندوکار شدی پشیمان نیستی؟

خیر، چون این رشته را با عشق انتخاب کردم. ما درباره مشکلات بارها حرف زدیم و توجهی نمی‌شود.

در المپیک به کسب مدال امیدوار هستی؟

توکل بر خدا . هر چی خدا بخواهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها