کد خبر: 659710
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۰ ۱۰:۱۶:۳۸
| |

انتقاد نایب رئیس فدراسیون والیبال از توزیع بودجه میان فدراسیون ها/ عبادی پور نرفته بود که بخواهد برگردد!

وحید مرادی نایب رئیس فدراسیون والیبال گفته اینکه مجلس به یک فدراسیون ۲۴۰ میلیارد بودجه بدهد و به والیبال ۲۰ میلیارد تومان درست نیست!

انتقاد نایب رئیس فدراسیون والیبال از توزیع بودجه میان فدراسیون ها/ عبادی پور نرفته بود که بخواهد برگردد!
کد خبر: 659710
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۰ ۱۰:۱۶:۳۸

 

روزبه دلاور| مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال سال ۲۰۲۴ در ۹ کشور و چهار قاره برگزار خواهد شد و ۳۲ تیم ملی در دو بخش مردان و زنان در آسیا، اروپا، امریکای شمالی و امریکای جنوبی برای صعود به مرحله فینال این رقابت‌ها با هم پیکار خواهند کرد. تیم ملی والیبال کشورمان در هفته نخست به مصاف ایتالیا، آرژانتین، صربستان و کوبا می‌رود. مسابقات لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ آخرین سکوی کسب سهمیه بازی‌های المپیک پاریس برای تیم ملی والیبال کشورمان و دیگر کشورهای بازمانده از این رقابت‌ها خواهد بود و همین باعث اهمیت فوق‌العاده‌اش شده است.

در پایان مرحله مقدماتی این مسابقات براساس رنکینگ تیم‌های برتر در رده‌بندی، پنج تیم جواز حضور در بازی‌های المپیک سال ۲۰۲۴ را کسب خواهند کرد. ملی‌پوشان کشورمان ۱۲ بازی پیش رو دارند که باید حداقل در ۹ مسابقه پیروز شوند تا بتوانند به المپیک پاریس صعود کنند، اتفاقی که اگرچه سخت است اما غیرممکن‌نیست. ‌با وحید مرادی، نایب رییس فدراسیون والیبال کشورمان درخصوص آخرین وضعیت تیم ملی گپ و گفتی کردیم که صحبت‌های‌مان به موضوعات مختلفی هم کشیده شده که از شما دعوت می‌کنیم در ادامه بخوانید.

 

چه خبر از تیم ملی؟

خبر خوب. بچه‌ها سفت و سخت و بسیار باانگیزه و شاداب مشغول تمرین هستند. دیروز هم آقای دکتر حسینی، معاون محترم رییس‌جمهور تشریف آورده بودند. هم بازدید از فدراسیون داشتند و هم برای بچه‌ها چند دقیقه صحبت کردند. الحمدلله فضای تیم ملی الان فضای بسیار مثبت و باانگیزه‌ای است.

ارتباط سرمربی جدید با بچه‌ها چطور است؟

خیلی خوب است. ایشان و دستیاران‌شان بسیار فعال و باانگیزه و بانشاط کار می‌کنند و روابط بسیار خوبی بین مربیان و بازیکنان برقرار است. همه یکدل و یک‌صدا دنبال کسب نتیجه هستند.

درباره بازگشت عبادی‌پور صحبتی دارید؟

ایشان هیچ وقت نرفته بود که بخواهد برگردد. او و سایر لژیونرهای‌مان از بس باغیرت هستند که به محض اینکه از لیگ‌هایی که در آنجا عضو هستند، برگشتند بدون حتی یک روز معطلی آمدند و در اردوی تیم ملی با نشاط شرکت کردند. همه بچه‌ها همین هستند.

از این جهت که سال قبل در دوتا تورنمنت حضور نداشت اما با حضور مربی جدید به تیم‌ملی بازگشت.

آنکه برای سال قبل بود. ‌الان از قول من بنویسید میلاد عبادی‌پور هم به لحاظ بدنی در شرایط بسیار خوب و آماده است و هم به لحاظ انگیزه‌ای، انگیزه بسیار بالایی دارد. بانشاط و با تمام توان در اردو حضور دارد.

درباره حضور کریمی در لیگ برزیل و حسین خانزاده در ایتالیا نظرتان را بگویید.

بازیکنانی مثل کریمی و اسماعیل‌نژاد و حسین خانزاده و بقیه بچه‌ها در شرایطی هستند که تیم‌های خارجی به دنبال‌شان هستند چون سطح بازی آنها بالاست. توصیه فدراسیون هم به بچه‌ها این است که بروند در لیگ‌های معتبر توپ بزنند. بوده بازیکنی که رفته در یک کشور از حاشیه خلیج‌فارس اما آنجا هیچ کمکی به ارتقای سطح کیفی بازیکن نمی‌کند، اما بازیکنان بروند در لیگ لهستان و ایتالیا و دیگر لیگ‌های معتبر توپ بزنند هم خودشان بهره می‌برند و سطح بازی‌شان ارتقا پیدا می‌کند و هم می‌توانند در آینده بیشتر به تیم ملی خودشان کمک کنند.

از پاداشی که برای صعود به المپیک درنظر گرفتید، بگویید.

آقای مهندس میلاد تقوی اعلام کرده که در صورت صعود به المپیک پاداش می‌دهند و علاوه بر آن 18 نفری که در تیم ملی الان حضور دارند آن 10درصد قراردادشان هم بخشیده می‌شود که رقم قابل‌توجهی می‌شود.

10درصد از قرارداد که بخشیده می‌شود را متوجه نشدیم. ‌بیشتر توضیح می‌دهید؟

ببینید اینها وقتی قراردادی می‌بندند طبق قانون 10درصدش را باشگاه به فدراسیون می‌دهد و فدراسیون هم به هیات‌ها می‌دهد یا در سایر کارها هزینه می‌کند. حالا بچه‌هایی که انتخاب شدند و قرار است بروند صرف‌نظر از نتیجه از این معاف شدند. اما آن یک میلیارد هم برای این است که ان‌شاءالله در المپیک انتخاب شوند.

معاون رییس‌جمهور هم قول پاداش داد؟

آقای حسینی هم حمایت‌های جامع‌تر و کامل‌تری داشته است. ایشان قول داد با دکتر منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه صحبت کند و هم با جناب رییس‌جمهور که از فدراسیون والیبال باتوجه به اینکه در سطوح مختلف در سطح جهان مطرح است و تنها رشته تیمی در ایران است که در سطح جهان مطرح است کمک‌های ویژه‌ای صورت بگیرد. تیم ملی دانش‌آموزی که خب استخوان‌بندی‌اش همین بچه‌های زیر ۱۷ سال هستند در هفته گذشته قهرمان جهان شد و بچه‌ها دیداری با مقام معظم رهبری داشتند، نوجوانان ما نایب قهرمان جهان و جوانان ما قهرمان جهان و بزرگسالان ما یکی از تیم‌های مطرح جهان است. به هر صورت شرایط والیبال ایجاب می‌کند مسوولان محترم کشورمان عنایت خاص و ویژه‌ای به آن داشته باشند.

از مراسم تجلیل رییس‌جمهور بگویید.

بله. جوایزشان را جناب آقای دکتر رییسی اهدا کردند. هم به بزرگسالان که قهرمان آسیا شدند و هم جوانان و هم نوجوانان که در سطح جهان قهرمان و نایب قهرمان شدند و هم دختران‌مان.

هدیه چی بود؟

ما هم زیاد کنجکاوی نکردیم! هدایایی بود که جناب رییس‌جمهور پرداخت کردند.

درباره آخرین وضعیت تیم ملی دختران هم صحبت کنید.

تیم ملی با دوتا هدف دعوت شدند. یکی شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا یکی هم شرکت در کاپ‌ چلنج. یکی در فیلیپین و دیگری در نپال برگزار می‌شود. فدراسیون به دنبال استخدام مربی خارجی هست. با یک مربی هم صحبت کردیم و به زودی کارشان درست می‌شود به ایران می‌آید، اما در شرایط فعلی تیم جوانان ما و بزرگسالان متشکل از جوانان و بزرگسالان ما که به چلنج کاپ می‌روند توسط دکتر بلوری‌زاده هدایت می‌شوند. بسیار امیدوار هستیم که ان‌شاءالله این تیم نتیجه بگیرد.

مذاکره با مربی خارجی به کجا رسید؟

با یک کشور که اسمی از آن نمی‌برم به مرحله نهایی مذاکرات رسیدیم. ان‌شاءالله قرارداد امضا شود اسم می‌بریم.

عبادی‌پور در صحبت با معاون رییس‌جمهور گلایه‌هایی از پروازهای طولانی‌مدت تیم ملی داشت. در این باره چه صحبتی دارید؟

عبادی‌پور به عنوان کاپیتان تیم ملی این مشکل را مطرح کرد این خواسته همه بچه‌هاست. خب هزینه بلیت‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و ما برای اکونومی باید بالغ بر 10 میلیارد هزینه کنیم و اگر قرار باشد بیزینس شود یک چیزی شاید کمتر از دو برابر لازم است هزینه شود. لذا با این شرایط درخواست شد آقای حسینی کمک کند حالا از طریق ریاست‌جمهوری یا بودجه‌ای که دراختیار دارند، بتوانیم برای بچه‌ها بلیت بیزینس بگیریم منتظر هستیم و ان‌شاءالله بتوانیم نظر بچه‌های تیم را تامین کنیم. انصافا در نتایجی که انتظارش را داریم و بچه‌های ما لایقش هستند، می‌تواند اثرگذار باشد.

درباره بودجه در نظر گرفته شده از طرف مجلس برای سایر رشته‌ها و والیبال صحبتی دارید؟

من هم متاسفم به این شیوه تقسیم پول که شیوه عادلانه‌ای نیست. دیروز هم آقای دکتر حسینی به این نکته توجه داشت که باید عدالت رعایت شود. اینکه مجلس به یک فدراسیون (کشتی) ۲۴۰ میلیارد بودجه بدهد و فدراسیون هندبال ۷۰ میلیارد و بعد می‌رسد به والیبال که تنها رشته گروهی مطرح در سطح دنیا است به ۲۰ میلیارد تومان تقلیل پیدا کند، درست نیست! بقیه رشته‌های ورزشی هم یک میلیارد و ماکسیمم ۳، ۴ میلیارد تومان است! این عدالت باعث تاسف است. جامعه ورزش و حتی دکتر کیومرث هاشمی، وزیر محترم وزارت ورزش و جوانان هم از این بابت گلایه داشت که چرا عدالت رعایت نشده و اگر قرار است تقسیمی صورت بگیرد و اعتباری در این راه است باید با نظر وزارت ورزش تصمیم گرفته شود نه اینکه دوستان در آنجا بنشینند و هرکسی لابی قوی‌تری کند و ارتباط نزدیک‌تری با اصحاب قدرت در کشور داشته باشد بتواند پول بیشتری بگیرد این اصلا درست و شایسته نیست و برای ورزش کشور و مجلس کشورمان هم پسندیده نیست. امیدوارم دوستان تجدید نظری در این رفتارشان داشته باشند.

در بین صحبت‌های‌تان گفتید برای پرواز اکونومی باید ۱۰ میلیارد هزینه کنید با ۲۰ میلیارد بودجه چطور می‌شود هزینه‌ها را جبران کرد؟

بله ما هشت تا تیم داریم، چهار تا خانم‌ها و چهارتا آقایان و اینها در سال چند تا مسافرت می‌روند من الان این چیزی که عرض کردم فقط هزینه مسافرت مردان بزرگسالان ما است. فقط هزینه پرواز‌شان! حالا هزینه خورد و خوراک و اقامت و هتل و غیره را اضافه کنید بیش از اینها می‌شود. انتظار داریم مجلس محترم تجدید نظری کنند.

برای مثال بودجه مجلس برای کشتی ۲۴۰ میلیارد است و برای والیبال ۲۰ میلیارد. چطوری حساب می کنند؟

آقای دبیر لابی کردند و ارتباطی داشتند. او رییس فدراسیون فعالی است و استحقاق این را دارد که تلاش کند و هر رییسی هم می‌تواند تلاش کند و تیم کشتی هم همیشه جور کاروان ایران را کشیده در مسابقات مختلف و در این بحثی نیست.‌ بحث ما این نیست که چرا به این دوستان زیاد می‌دهند بحث من این است که چرا به والیبال کم می‌دهند. اگر واقعا این همه پول هست می‌توانند حداقل به فدراسیون‌های المپیکی و فدراسیون‌هایی که در سطح جهان مطرح هستند، پول خوبی بدهند. نمی‌گویم از اعتبارات دیگران کسر شود حرفم این است چرا باید به والیبال ۲۰ میلیارد دهند و این تفاوت‌ها اذیت‌کننده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها