کد خبر: 656927
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۰۹:۲۵:۱۲
| |

گزارش اختصاصی «اعتماد»؛

شواهد یک تخلف محرز در لیگ زنان؛ آیا فدراسیون حامی یک تیم خاص است؟

بررسی برخی از شواهد نشان می دهد که فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی زنان از یک تیم خاص حمایت می کردند.

شواهد یک تخلف محرز در لیگ زنان؛ آیا فدراسیون حامی یک تیم خاص است؟
کد خبر: 656927
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۵ ۰۹:۲۵:۱۲

شانزدهمین دوره لیگ برتر زنان با قهرمانی خاتون بم و نایب قهرمانی تیم زنان ملوان به پایان رسید؛ شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان در رتبه سوم و چهارم این لیگ مهیج قرار گرفتند. افسانه چترنور و زهرا قنبری، دو مهاجم ملی‌پوش تیم‌های ملوان و خاتون بم هم با ثبت 19 گل، مشترکا عنوان خانم‌گلی رقابت‌های لیگ شانزدهم را از آن خود کردند.

به گزارش روزنامه اعتماد، اما در میان تمام اتفاقات خوب و بد لیگ برتر زنان در فصل گذشته، بررسی برخی از شواهد نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال و کادر فنی تیم ملی زنان از یک تیم خاص حمایت می‌کردند. شواهدی که در ادامه به بررسی آن پرداختیم و انتظار داریم که فدراسیون فوتبال به‌ طور واضح پاسخگوی این موضوع باشد.

بر اساس آنچه سال گذشته در فدراسیون فوتبال و توسط اعضای مجمع تصویب شد مربیان و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی در رده جوانان و بزرگسالان حق حضور روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری را نخواهند داشت. همین مصوبه سبب شد که مریم جهان‌نجاتی، سرمربی فصل گذشته تیم شهرداری سیرجان قید حضور در لیگ برتر را بزند و سکان هدایت تیم ملی جوانان را به عهده بگیرد اما با آغاز لیگ شانزدهم زنان شاهد یک اتفاق عجیب و خلاف قانون بودیم.

اعظم غلامی، سرپرست و مدیر تیم ملی فوتبال زنان که به نوعی دست راست مریم آزمون (سرمربی تیم ملی زنان) است، هدایت تیم زنان ملوان را در راس کادرفنی این تیم به عهده داشت اما این موضوع به ‌طور غیرقانونی و مخفیانه پیش می‌رفت. ایشان در هیچ کدام از مسابقات فصل روی نیمکت ملوان نمی‌نشست اما منابع آگاه به خبرنگار ما اطلاع دادند که به‌طور غیررسمی با ملوان عقد قرارداد داشته و تمام مبلغ ذکر شده را نیز دریافت کرده‌ است. هدایت ملوان را در طول فصل اسما ساناز سامی به عهده داشت اما همه جامعه فوتبال می‌دانستند که اعظم غلامی این تیم را هدایت می‌کند. بر اساس آنچه منابع آگاه به خبرنگار ما می‌گویند غلامی پیش از آغاز فصل درخواست کرده که هیچ گونه تصویری از ایشان در تمرینات و مسابقات منتشر نشود تا همه ‌چیز به ‌طور مخفیانه پیش برود. اما حدود چهار روز قبل، غلامی با انجام یک مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها، رسما خود را به عنوان سرمربی ملوان معرفی کرد! ایشان که در این مصاحبه در خصوص دوپینگ بازیکنان خاتون بم و مسائلی از این دست صحبت کرده، به یک‌باره بعد از برگزاری 18 مسابقه خود را به عنوان سرمربی معرفی کرد!

بررسی‌ها نشان می‌دهد که حذف مریم منظمی از سمت نایب‌رییسی فدراسیون فوتبال، مهم‌ترین علت این مصاحبه است. بر اساس آنچه خبرنگار ما به آن دست پیدا کرده است، مریم منظمی قصد برکناری غلامی را از سمت سرپرستی تیم ملی داشت و به همین دلیل غلامی به دلیل ترس از دست دادن جایگاه خود در تیم ملی، شهامت دور زدن علنی قوانین را نداشت اما بعد از حذف منظمی از فدراسیون فوتبال حالا او رسما خود را به عنوان سرمربی ملوان معرفی کرده است. ضمن اینکه غلامی در مصاحبه با رسانه‌ها، بازیکنان خاتون را متهم به دوپینگ کرده و اعلام کرده که بمی‌ها مورد حمایت همه‌جانبه داوران و ارکان فدراسیون بودند. او اذعان داشته که همه این موارد باعث عدم قهرمانی ملوان در لیگ برتر شده است. اما در کنار ادعاهای بزرگ غلامی، این سوال هم مطرح است که آیا عدم حضور سرمربی تیم روی نیمکت، ضربه‌ای به ملوان وارد کرده است یا خیر؟ مربی که به دلیل حفظ سمت خود در تیم ملی، حاضر به نشستن روی نیمکت تیم باشگاهی خود نشده است و احتمالا مردم انزلی هم از این موضوع بی‌اطلاع هستند.

اما به جز غلامی، مریم آزمون سرمربی تیم ملی زنان هم حمایت ویژه‌ای از تیم زنان ملوان داشت. آزمون در تمام مسابقات خانگی این فصل ملوان به تماشای بازی‌ها می‌رفت اما در مسابقات دیگر به ندرت دیده شد. او حتی برای جشن قهرمانی خاتون در شیراز هم حضور نداشت اما همواره ملوان را در مسابقات مختلف همراهی می‌کند. آزمون حتی روز گذشته با انتشار یک استوری اینستاگرامی رسما حمایت ویژه‌ای از ملوان داشت و نوشت: «شیرینی نایب قهرمانی لیگ برتر زنان گوارای وجود گیلانی‌های عزیز، تبریک به کادرفنی و بازیکنان ارزشمند ملوان» او اما در ادامه با انتشار یک استوری دیگر از تیم خاتون بم که موفق به کسب دهمین قهرمانی لیگ برتر شده است، نوشت: «قهرمانی‌تون مبارک» تفاوت فاحش در نحوه تبریک به تیم اول و دوم به وضوح نشان می‌دهد که ملوان به ‌طور مستقیم مورد حمایت سرمربی تیم ملی زنان است. ضمن اینکه همکاران ما در رسانه‌های مختلف هم در تماس با خبرنگار ما اعلام کردند که مریم آزمون در طول فصل با آنها تماس گرفته و آنها را به حمایت از ملوان دعوت کرده است.

حال سوال این است که آیا رییس فدراسیون از این بی‌قانونی مطلع است و ضلع دیگر حمایت از تیم زنان ملوان است یا خیر؟ اگر چه بعید است که این قانون‌شکنی واضح از چشم مهدی تاج دور مانده باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها