کد خبر: 656702
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۱۵:۰۵:۲۴
| |

کل فوتبال ایران شده «داوری» اما خبری از VAR نیست!/ مهدی تاج و ناتوانی مزمن در عمل به وعده‌هایش

همه به خاطر اشتباهات «داوری» به جان هم افتاده‌اند اما در عوض فدراسیون برای حل مشکلات چه کار می کند؟ هیچ! یک هیچ مطلق!

کل فوتبال ایران شده «داوری» اما خبری از VAR نیست!/ مهدی تاج و ناتوانی مزمن در عمل به وعده‌هایش
کد خبر: 656702
|
۱۴۰۳/۰۱/۲۱ ۱۵:۰۵:۲۴

وارد سال 1403 شدیم و اولین هفته رقابت‌های لیگ برتر در سال جدید هم برگزار شد، اما خبری از تحقق وعده‌های مدیران فدراسیون فوتبال در مورد آوردن VAR نیست. 

به گزارش روزنامه اعتماد، تمام مسابقات این هفته لیگ تحت تاثیر اتفاقات داوری قرار داشت و تیم‌ها به جای تمرکز روی مسایل فنی مشغول بیانیه‌نویسی علیه داوران بودند. رسانه‌ها هم لاجرم به بازتاب همین اتفاقات پرداختند. در بازی استقلال و مس رفسنجان رد شدن توپ از خط دروازه، در بازی پرسپولیس و گل‌گهر برخورد امید عالیشاه در محوطه جریمه میزبان، در بازی فولاد و هوادار چند اتفاق در محوطه جریمه دو تیم و دو اخراجی، در بازی پیکان و استقلال خوزستان اعلام ضربه پنالتی به نفع خودروسازان، در بازی ذوب‌آهن و شمس‌آذر اعتقاد ذوبی‌ها به سوختن پنالتی‌شان و موارد اینچنینی کل فوتبال ایران را تحت‌الشعاع قرار داد. 

تمام این مشکلات و دردسرها می‌شد برطرف شود اگر و فقط اگر فدراسیون فوتبال ایران توسط مدیرانی کارآمد اداره می‌شد. مدیرانی که توانایی آوردن تکنولوژی حالا قدیمی شده فوتبال روز دنیا را به ایران می‌داشتند، اما متاسفانه چنین نیست. آنها نه تنها خودشان توانایی انجام این کار را ندارند و کل رزومه‌شان شده برگزاری دو دربی با VAR که کنار هم نمی‌روند تا افراد توانا بیایند و مشکلات را حل کنند. 

شکی نیست بالاخره VAR هم به ایران می‌آید. بالاخره یکی از صدها وعده مدیران فدراسیون تحقق پیدا می‌کند؛ شاید 6 ماه دیگر، شاید هم یک‌سال بعد! اما آیا این، آن چیزی است که شایسته فوتبال کشور است؟

همین رییس وقت فدراسیون هنگامی که می‌خواست دوباره به فوتبال برگردد، گفت یکی از برنامه‌هایش آوردن VAR به کشور است. از آن روز نزدیک به دو سال گذشته و وعده رییس فدراسیون خلاصه شده در برگزاری دو مسابقه با کمک داور ویدیویی و وعده برگزاری فینال جام حذفی با VAR!

والله که بی‌عاری هم حدی دارد! داد تمام تیم‌ها از شرایط داوری درآمده. داد خود داوران هم درآمده به نحوی که موعود بنیادی‌فر با وجود ممنوعیت مصاحبه داوران مقابل دوربین‌ها قرار می‌گیرد و می‌گوید: «ما تحت فشاریم. ما را درک کنید.»

تمام اخباری که از فوتبال ایران مخابره می‌شود مربوط به کارشناسی داوری و اشتباهات و اعتراضات تیم‌هاست. مربیان استوری می‌گذارند و می‌گویند دشمنی علیه تیم ما شروع شده و... در یک کلام همه مثل سالیان گذشته و با عصبانیت بیشتر به خاطر «داوری» به جان هم افتاده‌اند و فضا در غیراخلاقی‌ترین حالت ممکن خود قرار دارد. در عوض فدراسیون برای حل مشکلات چه کار می‌کند؟ هیچ! یک هیچ مطلق!

امروز 21 فروردین 1403 است و این در حالی است که VAR برای نخستین بار در بهمن 1399 و در زمان فدراسیون عزیزی‌خادم به ایران آمده بود و اگر همان روند ادامه پیدا می‌کرد امروز حتما همه مسابقات لیگ با استفاده از کمک داور ویدیویی برگزار می‌شد. اما همان زمان افرادی که بعدا خط و ربط‌شان مشخص شد با جوسازی رسانه‌ای ورود تکنولوژی به ایران را برنتابیدند و پروژه ورود VAR به کشور را زمین زدند تا حالا که بیش از سه سال از آن زمان می‌گذرد هنوز مجبور باشیم برای تشخیص عبور یا عدم عبور توپ از خط دروازه دست به دامان ویدیوهایی بشویم که هواداران از روی سکو ضبط می‌کنند! 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها