کد خبر: 656088
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۱
| |

سرمربی خاتون بم پس از ثبت قهرمانی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

این قهرمانی برای ملیکاست/ فوتبال زنان با مردان قابل مقایسه نیست، چون آنها پخش مستقیم دارند و ما دیده نمی شویم

مرضیه جعفری سرمربی تیم خاتون بم، قهرمان لیگ برتر زنان می گوید بم تنها شهری است که در آن مردم فوتبال زنان را بیشتر از فوتبال زنان دوست دارند.

این قهرمانی برای ملیکاست/ فوتبال زنان با مردان قابل مقایسه نیست، چون آنها پخش مستقیم دارند و ما دیده نمی شویم
کد خبر: 656088
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۶ ۰۹:۴۵:۰۱

در یکی از بازی‌های هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال زنان قرار بود خاتون بم که مدافع عنوان قهرمانی است به مصاف پالایش گاز ایلام برود، اما ایلام از حضور در هفته هفدهم انصراف داد.

به گزارش روزنامه اعتماد، به این ترتیب نتیجه این بازی سه بر صفر به سود بم محاسبه خواهد شد. با این حساب خاتون بم ۴۳ امتیازی خواهد شد. با این سه امتیاز خاتون یک هفته مانده به پایان مسابقات برای دهمین بار قهرمان کشور لقب گرفت. این قهرمانی با توجه به تراژدی که در میانه فصل برای آنها رخ داد رنگ دیگری به خود گرفت، به همین بهانه با مرضیه جعفری، سرمربی زنان خاتون بم گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

خاتون باز هم قهرمان شد. تیم‌های دیگر ضعیف هستند یا تیم شما خیلی قوی که این‌طور یکه‌تازی می‌کنید؟

تیم‌های دیگر ضعیف نیستند و امسال ما بازیکن کم داشتیم. تیم‌های دیگر مهره‌های خوبی را جذب کردند و هزینه‌های زیادی داشتند، اما مدیریت تیم ما آقای دکتر اسماعیلی خیلی خوب است با اینکه کمتر هزینه کرده بودیم با غیرت بچه‌ها توانستیم این مهم را رقم بزنیم.

وضعیت لیگ بانوان مثل همان ده سال قبل است یا شرایط بهتر شده؟

شرایط برای کل فوتبال بانوان خیلی فرق کرده است. الان تیم‌ها هزینه زیادی می‌کنند و فوتبال بانوان پیشرفت زیادی کرده .حضور خانم ناظمی در راس کار خیلی کمک کرد تا لیگ ما به صورت منظم و پویا برگزار شود.

به لحاظ مالی به سطح آقایان نزدیک شدید؟

خیر، در کجا خانم و آقا با هم مقایسه شدند که در فوتبال مقایسه شوند؟ اصلا قابل قیاس نیست و این موضوع به دلیل کمتر دیده شدن خانم‌هاست نسبت به آقایان. آنها پخش مستقیم دارند و قطعا خانم‌ها به آن صورت حمایت نمی‌شوند.

مرگ نابهنگام ملیکا محمدی چقدر در همبستگی بچه‌های تیم اثر گذاشت؟

بچه‌های ما از همان اول هدف‌شان این بود که قهرمان شوند. با شرایط ما هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که خاتون قهرمان شود، اما بچه‌ها دست به دست هم دادند و بعد از این اتفاق ناگوار هر چه در توان داشتند، گذاشتند و توانستیم قهرمان شویم. بعضی وقت‌ها ما فقط ۱۱ تا بازیکن داشتیم.

خاتون بم قهرمان

بهتر نبود پالایش نفت مقابل شما بازی می‌کرد تا حرف و‌ حدیثی نباشد؟

ما مشکلی نداشتیم و تمرینات خودمان را پیگیری می‌کردیم و وقتی بچه‌ها متوجه شدند حریف بازی نمی‌کند، ناراحت بودند. ما آماده بودیم تا مقابل آنها بازی کنیم.

عملکرد سایر مدعیان در این فصل چطور بود؟

ملوان کادر خوب و بازیکنان خوبی دارد. سیرجان و سپاهان و ایلام و پیکان هم تیم‌های خوبی هستند. ما می‌خواستیم به این هدف برسیم و بچه‌ها از جان و دل مایه گذاشتند و این اتفاق رخ داد.

از حال و هوای مردم بم بعد از قهرمانی بگویید.

مردم بم خیلی این تیم را دوست دارند و فکر کنم تنها شهری هستند که تیم خانم‌ها را بیشتر از آقایان دوست دارند. همیشه پیگیر هستند و احترام می‌گذارند و رفتار آنها با بچه‌ها فوق‌العاده است. یکی از دلایلی که بازیکنان ما با جان و دل بازی‌های‌شان را پشت سر گذاشتند همین مردم هستند‌.

از آن روزها بگویید که ملیکا دیگر در کنارتان نبود‌. جمع و جور کردن بچه‌ها کار سختی بود؟

ملیکا یک بازیکن فوق‌العاده باشخصیت بود. من که هنوز به این باور نرسیدم که این بچه را ندارم و خیلی شرایط را سخت کرد ضمن اینکه دو بازیکن دیگر را از دست دادیم. بازیکنان خیلی برای تیم زحمت کشیده بودند، اما با این اتفاق شوک بزرگی به تیم ما وارد شد. تا یک هفته اول بعد از آن اتفاق، بچه‌های من در بیمارستان بودند یا بعضی وقت‌ها می‌آمدند در منزل من و فقط جیغ می‌زدند و گریه می‌کردند و خودشان را تخلیه می‌کردند. نمی‌دانید چه شرایط سختی برای ما بود، اما زندگی ادامه دارد. ملیکا از روز اول که آمد تیم ما گفت خانم باید قهرمان شویم و این موضوع خیلی برای او مهم بود. بعد از او ما هم‌قسم شدیم که این کار را برای او انجام بدهیم. ضمن اینکه دو بازیکن دیگر ما هم در این سانحه آسیب دیدند و حالا در تلاش هستند هر چه زودتر برگردند.

بالاخره مقصر این فاجعه کی بود؟

خب تصادف بوده .کمی وضعیت جاده بد بود راننده هم کمی سهل‌انگاری کرد و این اتفاق افتاد‌.

از خانواده ملیکا خبر دارید؟

بله، این قهرمانی برای ملیکاست و قطعا خانواده او در جشن قهرمانی شرکت می‌کنند. ما با آنها در ارتباط هستیم و این تیم هم انگار برای آنهاست.

با توجه به حضور در بازی‌های آسیایی چه برنامه‌ای برای فصل بعد دارید؟

باید با باشگاه جلسه بگذاریم و صحبت کنیم. قطعا باید شرایط را برای بازی‌های آسیایی فراهم کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها