کد خبر: 654666
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ ۱۷:۴۰:۵۵
| |

یک آمار خبرساز درباره بیرانوند که همه را گول زد

علیرضا بیرانوند پس از کلین‌شیت در داربی به آمار ۷ کلین‌شیت در این رقابت دست یافت که این آمار توسط رسانه رسمی باشگاه به اشتباه اعلام شد.

یک آمار خبرساز درباره بیرانوند که همه را گول زد
کد خبر: 654666
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۵ ۱۷:۴۰:۵۵

علیرضا بیرانوند پس از کلین‌شیت در داربی به آمار 7 کلین‌شیت در این رقابت دست یافت که این آمار توسط رسانه رسمی باشگاه به اشتباه اعلام شد.

به گزارش فوتبال 360، در روزهای اخیر طرحی از سوی باشگاه پرسپولیس مبنی براینکه تعداد کلین‌شیت علیرضا بیرانوند در داربی به ۸ رسید و با این آمار رکورد باشگاه پرسپولیس را شکست، منتشر شد که این آمار اشتباه است. تاکنون چندین بار آمار غلط از سوی رسانه‌های معتبر انتشار یافته ولی انتشار آمار نادرست در خصوص تعداد کلین‌شیت بیرانوند که احتیاج به دسترسی به اسناد تاریخی ندارد و تنها با استفاده از حافظه ذهنی قابل انجام است، توسط باشگاه که جایگاه مرجعیت دارد، رسالت ارائه آمار صحیح و دقیق را برای رسانه‌هایی که در این زمینه تلاش می‌کنند،‌ مشکل می‌سازد.

بیرانوند چگونه به ۷ رسید؟

علیرضا بیرانوند از لیگ شانزدهم سنگربان پرسپولیس شد. این دروازه‌بان اواخر لیگ نوزدهم جمع پرسپولیس را ترک کرد و در داربی جام حذفی که در آن فصل برگزار شد، غایب بود. بیرانوند فصل گذشته به پرسپولیس بازگشت و در زمان حضور در این تیم هیچ داربی‌ای را از دست نداده است و صرفاً مرور نتایج پرسپولیس در این مقطع تعداد کلین‌شیت بیرانوند مشخص می‌کند.

بیرانوند در اولین داربی خود در تساوی بدون گل در لیگ شانزدهم دروازه خود را بسته نگه داشت ولی در داربی برگشت ۳ گل خورد. پرسپولیس در لیگ هفدهم بازی رفت را یک بر صفر برد و در بازی برگشت با همین نتیجه شکست خورد. بیرانوند پس از آن ۳ داربی متوالی گل نخورد. پرسپولیس پس از تساوی بدون گل در داربی رفت لیگ هجدهم ۲ داربی پیاپی را یک بر صفر برنده شد. داربی برگشت لیگ نوزدهم آخرین دربی بیرانوند در مقطع نخست حضور او در این تیم بود که با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید.

بیرانوند در بازگشت به پرسپولیس در دربی برگشت فصل گذشته که یک بر صفر به پیروزی رسید، کلین‌شیت کرد و در ۲ داربی دیگر گل خورد. بیرانوند در داربی قبل در دقایق پایانی دروازه‌اش باز شد و در این داربی گل نخورد تا در مجموع ۷ کلین‌شیت به نام این دروازه‌بان ثبت شود.

رکوردی که فصل پیش بیرانوند شکست

بیرانوند با ۷ بار بسته نگه داشتن دروازه رکورددار بیشترین کلین‌شیت با پیراهن پرسپولیس در تاریخ دربی است و فصل گذشته به این رکورد دست یافت. احمدرضا عابدزاده و وحید قلیچ با ۵ کلین‌شیت پس از بیرانوند رکورد بیشترین بسته نگه داشتن دروازه را در تاریخ داربی داشته‌اند. عابدزاده ۳ بار هم با پیراهن استقلال دروازه‌اش را بسته نگه داشت و در مجموع با ۸ کلین‌شیت در رده دوم بیشترین کلین‌شیت در تاریخ این رقابت است. مهدی رحمتی سنگربان سال‌های نه‌چندان دور استقلال، با این تیم ۹ مرتبه در داربی گل نخورد و رکورددار دربی است و بیرانوند در ادامه دوران بازیگری خود می‌تواند از رکورد این دروازه‌بان برجسته عبور کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها