کد خبر: 654491
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۱:۴۵:۰۵
| |

مربی پیشین آبی ها: استقلال باید از دقیقه نود به بعد به پرسپولیس گل بزند!/ از قدیم سلطان فوتبال ما علی جباری است!

کریم بوستانی می گوید در دربی امروز بانکو شانس زیادی برای گل زدن به پرسپولیس دارد.

مربی پیشین آبی ها: استقلال باید از دقیقه نود به بعد به پرسپولیس گل بزند!/ از قدیم سلطان فوتبال ما علی جباری است!
کد خبر: 654491
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۱:۴۵:۰۵

در روزهای پایانی سال دو تیم استقلال و پرسپولیس در یک نبرد حساس برای صدرنشینی به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش روزنامه اعتماد، زمان زیادی تا شروع دربی پایتخت باقی نمانده است و تیم‌های پرسپولیس و استقلال در آستانه نوروز امروز چهارشنبه در یکی از حساس‌ترین بازی‌های‌شان به مصاف هم می‌روند. جدالی که برنده اگر استقلال باشد فاصله امتیازی‌اش با رقیب سنتی را دوبرابر می‌کند و اگر پرسپولیس پیروز شود اختلاف امتیازی‌اش با صدر را پاک می‌کند. نتیجه مساوی بیشتر به نفع آبی‌ها خواهد بود. به بهانه این بازی حساس با کریم بوستانی مبی پیشین استقلال به گفت‌وگو نشستیم.

‌وضعیت استقلال و پرسپولیس را در آستانه دربی چطور ارزیابی می‌کنید؟

دربی به جدول کاری ندارد و یک بازی سخت برای دو تیم است. من زمانی که در استقلال تهران بودم تجربه حضور در شش دربی را داشتم و هواداران به ما می‌گفتند همه بازی‌ها را ببازید و فقط پرسپولیس را ببرید ما راضی هستیم و تا یک فصل خوشحالی می‌کنیم! منزل من کنار کمپ ناصر حجازی بود و گاهی می‌ایستادم کنار در با هواداران حرف می‌زدم. به هوادار می‌گفتم اگر دربی را ببازیم و قهرمان شویم، چی؟ می‌گفتند قهرمانی بدون بردن پرسپولیس ارزشی ندارد. می‌گفتند ما در بازار کار می‌کنیم و برای دوستان کری می‌خوانیم. بازی سختی است، در پرسپولیس بعد از رفتن یحیی، اوسمار آمده که خیلی خوب کار کرده است. پرسپولیس الان به تیمی تبدیل شده که اگر یک تیمی به آنها همان اول بازی یک یا دو گل بزند جری می‌شوند یعنی پدر تیم مقابل را درمی‌آورند! استقلال هم با نکونام از اول فصل در صدر جدول است و امیدوارم بازی خوبی شود. هر تیمی هم از موقعیت‌ها استفاده کند به برتری می‌رسد.

‌مربی استقلال از عدم جذب بازیکنان موردنظرش ناراحت بود.

بله. نکونام هم حق دارد، او بازیکنانی که می‌خواست را جذب نکردند و از طرفی بازیکنانی که رفتند به جای آنها بازیکنی نگرفتند، اما پرسپولیس وضعیت خوبی دارد. دیدید که با ذوب‌آهن و فولاد چه کار کردند. استقلال این بازی کار سختی دارد و تیمی که می‌خواهد به پرسپولیس گل بزند باید نود به بعد انجام دهد تا زمان برای جبران ندهد. پرسپولیس وقتی گل می‌خورد روی تیم مقابل بهتر فشار می‌آورد.

‌فکر می‌کنید بازی پرگلی می‌شود یا کم گل؟

الان هر دو تیم احتیاط می‌کنند که اول گل نخورند. در دنیای فوتبال می‌گویند اول گل نخور و بعد آن اتفاقاتی می‌افتد که ممکن است گل بزنیم! خودم که در شش دربی بودم می‌گفتم اول نتیجه را حفظ کنید تا بعد روی ضدحمله و ضربات ایستگاهی به گل برسیم. به نظر من پر گل نیست.

‌نتایج شما در ۶ دربی چه بود؟

۲ برد و یک مساوی و ۳ باخت بود. پرسپولیس، طارمی را داشت و او یک‌بار رفت ترکیه و برگشت به ما هم گل زد.

‌نتیجه این دربی چند چند می‌شود؟

نتیجه که سخت است پیش‌بینی کنم، اما استقلالی هستم و دوست دارم استقلال ببرد، البته من دوستان پرسپولیسی هم دارم. اما خودم از زمان تاج و بعد استقلال شد طرفدار این تیم بودم.

‌شما مثل پرویز مظلومی اعتقاد ندارید تاج و استقلال جدا هستند؟

نه. قبلا تاج بود بعد از انقلاب شد استقلال. قبل‌تر هم که دوچرخه‌سواران بوده است. آن زمان بازیکنان تاج از بهترین‌ها بودند از سلطان علی جباری و اکبر کارگر جم و منصورخان پورحیدری و خیلی‌های دیگر‌.

کریم بوستانی

‌سلطان علی پروین است یا علی جباری؟

آقای پروین هم بزرگ فوتبال ما و از دوستان من است. اما سابقه جباری بیشتر است و قبل از اینکه پروین سلطان شود علی جباری سلطان بود! البته آقای پروین هم کنارش بودم در تیم ملی و از آدم‌های خوب فوتبال ما است.

‌گلزنان احتمالی دربی؟

در پرسپولیس اورونوف و عبدالکریم حسن شانس زیاد دارند و در استقلال بلانکو. امیدوارم بازی خوبی شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها