کد خبر: 653923
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۰۸:۳۵:۲۴
| |

آخرین شرایط واگذاری پرسپولیس و هزاران تناقض/ رییس جمهور به وزیر کار گفت ورود کند؟

اظهارات ضد و نقیض نشان می دهد اوضاع برای باشگاه پرسپولیس و به تبع آن استقلال بسیار نگران‌کننده است.

آخرین شرایط واگذاری پرسپولیس و هزاران تناقض/ رییس جمهور به وزیر کار گفت ورود کند؟
کد خبر: 653923
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۸ ۰۸:۳۵:۲۴

واگذاری پرسپولیس شرایط عجیب و پیچیده‌ای را سپری می‌کند.

به گزارش روزنامه اعتماد، بعد از اینکه روز یکشنبه خبر دادیم تامین اجتماعی از خرید باشگاه پرسپولیس منصرف شده، یکی از مقامات این سازمان در برنامه تلویزیونی با تایید خبر از دلایل پشیمانی تامین اجتماعی از ورود به بحث خرید پرسپولیس گفت. مواردی که ما در ماه‌های گذشته به صورت اختصاصی منتشر کرده بودیم اما مقامات تصمیم گرفتند کار خودشان را بکنند. 

اظهارات مقام مسوول تامین اجتماعی مخصوصا آن بخشی که گفت ما علاقه‌ای به در اختیار داشتن پرسپولیس نداریم و به نوعی تکلیف شده، موج خشمگین هواداران پرسپولیس را به دنبال داشت و آنها در شبکه‌های اجتماعی حسابی خدمت مقامات تامین اجتماعی رسیدند. رسانه‌ها نیز اظهار داشتند با این شرایط کار سرخابی‌ها برای گرفتن مجوز حرفه‌ای در فصل جدید لیگ قهرمانان تمام شده است. کار به جایی رسید که این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد از صحبت‌های مدیر سازمان در تامین اجتماعی سوء برداشت شده و تامین اجتماعی حاضر است هر کمکی را در چارچوب‌های مشخص برای ارتقای ورزش انجام دهد. 

همزمان با این بیانیه وزیر کار شخصا به ماجرا ورود کرد و از دراختیار گرفتن سهام باشگاه پرسپولیس حمایت کرد. 

صولت مرتضوی در جمع خبرنگاران درخصوص واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، اظهار کرد: «چنانچه چنین افتخاری داشته باشیم که سهامدار عمده پرسپولیس باشیم، صندوق‌های ما تمام‌قد استقبال می‌کنند و باور داریم که این باشگاه‌ها می‌توانند نه تنها خودکفا باشند بلکه درآمدزا باشند.» مرتضوی با پیش کشیدن بحث صندوق‌های بازنشستگی گفت قصد دارند به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس کمک کنند. بعد از آن خبر رسید  شرکت توسعه پیشروی رفاه پردیس که زیرنظر بانک رفاه فعالیت می‌کند خود زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، چکی به‌ مبلغ 2 هزار و 100 میلیارد تومان آماده کرده و درخواست خرید باشگاه پرسپولیس را داشته است. این شرکت در حوزه بورس و خریداری اوراق بهادار فعالیت می‌کند و در حال حاضر  جزو شرکت‌های زیرمجموعه بانک رفاه کارگران (سهامی عام) محسوب می‌شود. تمام این شرایط و اظهارات ضد و نقیض نشان می‌دهد اوضاع برای باشگاه پرسپولیس و به تبع آن استقلال بسیار نگران‌کننده است. اینکه تامین اجتماعی بیانیه می‌دهد و اظهارات مدیرکل خودش را زیر سوال می‌برد بسیار عجیب است، چراکه همه می‌دانند چنین اظهاراتی در چنین سطحی به هیچ عنوان شخصی نیست و با هماهنگی مقامات بالاتر صورت گرفته. آن‌طور که به نظر می‌رسد واکنش بسیار منفی هواداران پرسپولیس موجب شد تامین اجتماعی آن بیانیه را برای تلطیف فضا بدهد. 

با این حال نباید فراموش کرد گرچه اظهارات مدیرکل تامین اجتماعی در تلویزیون تلخ بود اما واقعیت داشت و حال در چنین شرایطی مشخص نیست وزیر کار بر چه اساسی دوباره با مطرح کردن صندوق‌های بازنشستگی که همه بلا استثنا دچار مشکل هستند بحث دراختیار گرفتن سهام سرخابی‌ها را مطرح کرده است. آن‌طور که شنیده‌ها نشان می‌دهد رییس جمهور در این زمینه از وزیر کار خواسته ورود سریع و فوری برای آرام کردن فضا داشته باشد.  از سمت دیگر ورود شرکت زیرمجموعه بانک با چک 2100 میلیاردی از همه عجیب‌تر بود. پیش از این اثبات شده بود که دولت قصد دارد جای بدهی‌های خود پرسپولیس را واگذار کند و حتی نامه مربوط به این تصمیم هم رسانه‌ای شد اما انگار که مقامات بخواهند شرایط را به نفع خودشان تغییر دهند به یک‌باره با انتشار خبر چک کشیدن دو هزار و صد میلیاردی همه را شوکه کردند. این قضیه وقتی عجیب‌تر شد که روز گذشته خبر رسید در هیات دولت مصوب شده پرسپولیس در ازای بخشی از تسویه‌حساب بدهی دولت به تامین اجتماعی مصوب شده است! قطعا اوضاع استقلال و پرسپولیس بسیار ناگوار و پیچیده است. مقامات دولت و در راس آن وزارت ورزش درست از یک سال قبل که بحث مجوز حرفه‌ای دور پیش تمام شد فرصت داشتند واگذاری دو باشگاه را به سرانجام برسانند اما این اتفاق نیفتاد تا حالا که کمتر از 22 روز که تقریبا دوسوم آن تعطیل رسمی است به تکاپو بیفتند. در تمام این مدت تنها چیزی که از وزیر و معاون‌هایش دیدیم مصاحبه‌های تکراری و بی‌معنی بود. در این میان 

هیچ کس هم با صداقت کامل با هواداران صحبت نمی‌کند. تصمیمات به صورت دستوری و بدون کارشناسی اتخاذ می‌شود و به شکلی منفعلانه با واکنش‌های رسانه‌ای و هواداری تغییر می‌کند. در این شرایط مشخص نیست سرنوشت سرخابی‌ها چه خواهد شد. فقط خدا به خیر کند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها