کد خبر: 653575
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۲:۱۲:۱۰
| |

واکنش عجیب وزارت ورزش به ماجرای تامین اجتماعی و پرسپولیس/ چنین چیزی را نشنیده ام!

معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پس از پایان مجمع انتخابات فدراسیون آمادگی جسمانی و تندرستی گفت: هر چقدر هیات‌های استانی در راستای توسعه ورزش با موضوع آمادگی جسمانی تلاش کنند سبب کاهش فقر حرکتی می‌شود.

واکنش عجیب وزارت ورزش به ماجرای تامین اجتماعی و پرسپولیس/ چنین چیزی را نشنیده ام!
کد خبر: 653575
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۱۲:۱۲:۱۰

محمدشروین اسبقیان، معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پس از پایان مجمع انتخابات فدراسیون آمادگی جسمانی گفت: فدراسیون آمادگی جسمانی فدراسیون‌مهمی است و گواری که صاحب تجربه و دانش است با اعتماد مجمع رییس فدراسیون شد و تغییر نام فدراسیون نیز به درخواست خود او بود. همان طور که خود من نیز با رای اعضای مجمع نام فدراسیون جانبازان و معلولان را به نام جانبازان و توانیابان تغییر دادم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: فقر حرکتی جامعه را پریشان خاطر کرده است. بنابراین هر چقدر هیات های استانی در راستای توسعه ورزش با موضوع آمادگی جسمانی تلاش کنند سبب کاهش فقر حرکتی می‌شود.

معاون وزیر تصریح کرد: از رییس آمادگی جسمانی این درخواست را دارم که توجه به توسعه ورزش بانوان و موضوع استعدادیابی را در دستور کار برنامه‌های این فدراسیون قرار دهد.

اسبقیان همچنین به آمایش سرزمین توسعه ورزش کشور که در شورای عالی ورزش تصویب شده اشاره کرد و افزود: وزیر ورزش این مساله را به صورت جدی پیگیری می‌کند و کارشناسان ما در استان‌ها نیز این موضوع را بررسی و دنبال می‌کنند.

وی در پایان گفت: برنامه ملی پیشرفت ورزش و تربیت بدنی با رویکرد علمی، فرهنگی و توسعه ورزش بانوان مورد توجه و تاکید وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک قرار گرفته است، امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در ورزش کشور باشیم.

اسبقیان همچنین اظهار کرد: امروز توفیق حاصل شد که مجمع انتخابات فدراسیون آمادگی جسمانی را برگزار کنیم. البته بعد از دستور وزیر وزیر ورزش و در بند اول حکم من آمده بود که وضعیت فدراسیون‌ها تعیین تکلیف شود که تلاش بر این است تا پایان سال انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می شوند زودتر برگزار کنیم.

وی درباره حضور فاطمه ابوالقاسمی و رد صلاحیت او نیز گفت: موضوع رد صلاحیت او مطرح نبود بلکه باید برای حضور وی در انتخابات مکاتبات و هماهنگی لازم صورت می گرفت که پس از انجام این هماهنگی او توانست در مجمع حضور پیدا کند.

اسبقیان در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال انتخابات چند فدراسیون دیگر برگزار خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: انتخابات ۷ فدراسیون را تا پایان سال داریم که فردا انتخابات جانبازان و توانیابان را داریم و سپس سوارکاری، والیبال و ناشنوایان را برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین درباره علت برگزاری جلسه تجدید نظر برای نامزدهای سوارکاری، خاطرنشان کرد: تعدادی از کاندیداها درباره جلسه تطبیق نقطه نظراتی داشتند که به همین دلیل جلسه تجدیدنظر برگزار کردیم که به زودی نظر نهایی در خصوص لیست نهایی نامزدهای سوارکاری را اعلام خواهیم کرد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا انتخابات ژیمناستیک در تاریخ ۲۶ اردیبهشت برگزار خواهد شد و ثبت نام مجدد انجام می‌شود یا خیر؟ خاطرنشان کرد: انتخابات ژیمناستیک در تاریخ اعلام شده و با همان نامزدهای که سال گذشته ثبت نام کرده بودند، برگزار خواهد شد.

معاون وزیر ورزش درباره آخرین وضعیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای واگذاری و خبر عدم تمایل تامین اجتماعی برای خرید پرسپولیس گفت: در این زمینه دوستان ما در سازمان خصوصی‌سازی بهتر می‌توانند پاسخ دهند. وزارت ورزش و جوانان دنبال تیمداری و باشگاه‌داری نیست و تنها ناظر بر عملکرد باشگاه‌هاست. تلاش وزارت ورزش این است که زودتر تکلیف این دو باشگاه محبوب حل و فصل و تعیین تکلیف شود تا دغدغه هواداران این دو باشگاه رفع شود.

وی همچنین درباره واگذاری باشگاه پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی در ازای بدهی دولت به این سازمان گفت: چنین موضوعی را نشنیده‌ام اما سیاست وزارت ورزش و جوانان این است که این باشگاه را واگذار کند و دولت نیز به جد پیگیر این موضوع است تا زودتر وضعیت این دو باشگاه مشخص و تعیین تکلیف شود تا دغدغه هواداران برطرف شود.

اسبقیان همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا همیشه برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون‌ها به پایان سال موکول می‌شود؟ خاطرنشان کرد: من امسال در حوزه معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی سمت گرفته‌ام و در خصوص انتخابات گذشته اطلاع خاصی ندارم. از زمانی که مسئولیت گرفتم بر اساس بند یک حکم من که وزیر ورزش بر برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می شوند، تاکید کرده بود سعی دارم انتخابات فدراسیون ها را تا قبل از المپیک برگزار کنم تا تکلیف ریاست فدراسیون ها تعیین تکلیف شوند.

وی در پایان در خصوص حضور اینچه درگاهی در انتخابات فدراسیون ژیمناستیک گفت: مشکلی برای حضور وی وجود ندارد و بستگی به تصمیم اینچه درگاهی دارد که در انتخابات شرکت کند یا خیر؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها