کد خبر: 653185
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ۱۰:۰۵:۰۹
| |

برندگان و بازندگان پنجره زمستانی نقل ‌و انتقالات/ استقلال بهتر بود یا پرسپولیس؟

چهار تیم مدعی پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور سعی کردند در پنجره زمستانی نقل و انتقالات خود را تقویت کنند.

برندگان و بازندگان پنجره زمستانی نقل ‌و انتقالات/ استقلال بهتر بود یا پرسپولیس؟
کد خبر: 653185
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۱ ۱۰:۰۵:۰۹

مهلت نقل و انتقالات زمستانی در تاریخ هفتم اسفند به پایان رسید و مدیران تیم‌های مدعی تا ساعت‌های پایانی در تکاپو بودند تا بازیکنان مدنظر کادرفنی را جذب کنند‌.

به گزارش روزنامه اعتماد، در ادامه نگاهی به فعالیت تیم‌های مدعی در بازار زمستانی انداختیم.

استقلال

بازیکنان ورودی: رافائل سیلوا، جلال‌الدین ماشاریپوف، میلاد فخرالدینی

بازیکنان خروجی: علیرضا رضایی، سعید مهری، امیرارسلان مطهری، کوین یامگا

تیم استقلال در‌حالی وارد بازار نقل‌ و انتقالات شد که صحبت از دو لیست درخواستی نکونام مطرح بود. یک لیست رویایی شامل برخی لژیونرهای فوتبال ایران که در تیم‌های مطرح اروپایی بازی می‌کنند و یک لیست به اصطلاح اقتصادی! در تمام طول پنجره زمستانی نقل و انتقالات درگیری بین سرمربی تیم و مدیرعامل باشگاه سر همین جذب بازیکنان وجود داشت و حتی به شکل گسترده رسانه‌ای شد. نکونام می‌گفت بازیکنان مدنظر من جذب نمی‌شوند و برخی بازیکنان مثل مهری هم بدون نظر کادرفنی جدا شدند. باشگاه هم معتقد بود در شرایط اقتصادی فعلی و لیستی که فعلا باشگاه دارد بازیکنان جذب شده کفایت می‌کنند. این درگیری بین طرفین حتی باعث لغو اردوی خارجی تیم شد که حواشی زیادی به دنبال داشت. با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد استقلال در نیم‌فصل دوم تیمی است که در همه پست‌ها حداقل دو بازیکن قابل اتکا دارد و این دست کادر فنی را برای جنگ قهرمانی باز می‌گذارد.

سپاهان

بازیکنان ورودی: علی‌اصغر اعرابی، عیسی عباس

بازیکنان خروجی: ارشیا سرشوق، عیسی آل‌کثیر، محمد قربانی، محمدرضا حسینی

سپاهان در پنجره زمستانی تقریبا تمام ستاره‌های لیگ را جارو کرد، اما بعد از ورود کمیته بررسی سقف بودجه مجبور شد چند ستاره خود را کنار بگذارد و قرارداد برخی را نیز اصلاح کند. روی هم رفته سپاهان همچنان پرمهره‌ترین تیم لیگ برتر است که در هیچ پستی با کمبود بازیکن مواجه نیست، اما 6 شکست متوالی در تمامی رقابت‌ها اوضاع را برای مورایس سخت کرده است. همین باعث شده شاید آخرین نقل‌وانتقال سپاهان تا پایان فصل تغییر در نیمکت این تیم باشد نه در میان بازیکنان! از اصفهان زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر احتمالی کادرفنی این تیم به گوش می‌رسد و حتی اسامی چند مربی نیز ردیف شده که فعلا در حد شایعه است.

پرسپولیس

بازیکنان ورودی: عبدالکریم حسن، عیسی آل‌کثیر، ابوالفضل بابایی، اوستون اورونوف، محمد خدابنده‌لو

بازیکنان خروجی: میلاد سرلک، محمد عمری، نبیل باهویی، آرش مهری‌بابادی، شهاب زاهدی

پرسپولیس طوری در پنجره زمستانی عمل کرد که انگار تعطیلات بین فصل است و نه نیم‌فصل! معمولا تیم‌ها و حتی تیم‌های کوچک این‌قدر در پنجره زمستانی اسکواد تیم را تغییر نمی‌دهند، اما سرخ‌ها از سرمربی تا بازیکنان یک خانه‌تکانی اساسی انجام دادند. جذب یک دفاع چپ که جای خالی‌اش حسابی در تیم به چشم می‌آمد به اضافه بازیکنی که بتواند جانشین سرلک شود از واجبات بود که انجام شد با این حال اوضاع در خط حمله آن‌طور که کارشناسان و هواداران انتظار داشتند، پیش نرفت. جذب عیسی آل‌کثیر در گام نخست این ذهنیت را تقویت کرد که مشکل خط حمله سرخ‌ها با حضور او و زاهدی برطرف می‌شود، اما جدایی ناگهانی زاهدی تنها پس از یک نیم‌فصل حضور در جمع سرخپوشان دوباره پرسپولیس را دچار همان مشکل مزمن کرد. حالا پرسپولیس باید در ادامه فصل کار را با عیسی جلو ببرد مگر اینکه یک مهاجم خارجی آزاد جذب شود.

تراکتور

بازیکنان ورودی: امیرارسلان مطهری، رحمان جعفری، سجاد آشوری، سعید ایران‌خواه، میلوش دلتیچ

بازیکنان خروجی: آلوارو خیمنز، عارف رستمی، محمد قنبری

تراکتور با جذب ارسلان مطهری نشان داد همچنان به پروژه ساخت شعبه دوی سرخابی‌های پایتخت متعهد است. در طول یک‌سال گذشته تقریبا هر کدام از ستاره‌های استقلال و پرسپولیس که جدا شدند به تراکتور پیوستند. خمز اما همچنان معتقد است که تیمش توازن لازم را ندارد و این شانس آنها را برای جنگ قهرمانی کم می‌کند. تراکتور در آخرین تقابل خود با یکی از مدعیان با حساب دو بر صفر شکست خورد و این یعنی پایان رویای قهرمانی احتمالی برای تی‌تی‌ها. حال باید دید سال آینده مجموعه‌ تراکتور چه عملکردی با بازیکنان جذب شده و مربی اسپانیایی خواهد داشت. البته اگر خمز همچنان در تبریز ماندگار شود.

در ادامه ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فقط چند تیم لیگ برتری جای خالی دارند و چند بازیکن شاخص هم بیرون گود ماندند!

نقل و انتقالات زمستانی درحالی هفتم اسفند به پایان رسید که چند بازیکن شاخص نتوانستند به عضویت تیمی دربیایند و در لحظه آخر نیز از لیست تیم‌شان بیرون ماندند، اما در این میان تیم‌هایی که همچنان می‌توانند بازیکن جدید و به نوعی سهمیه آزاد جذب کنند بسیار محدود هستند. ازجمله نفرات بیرون مانده می‌توان به رشید مظاهری، محمدحسین اکبرمنادی، گادوین منشا، محمد آبشک، بابک مرادی و نبیل باهویی اشاره کرد. این نفرات در حال حاضر بازیکن آزاد هستند و می‌توانند به عنوان سهمیه فیفا راهی هر تیمی که جای خالی در لیست بزرگسالان خود دارند، شوند. هر چند در لیگ برتر تیم‌هایی مثل پرسپولیس، پیکان، شمس آذر و نهایتا یکی، دو تیم دیگر جای خالی در لیست بزرگسالان خود داشته باشند. پرسپولیس تنها تیم مدعی در این فصل است که می‌تواند در ادامه تجدید قوا و حداقل یک مهاجم به عنوان‌ سهمیه آزاد جذب کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها