کد خبر: 652759
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۰۹:۳۹:۴۹
| |

به مدیران فولاد گفتند بهتر است با گل محمدی قرارداد نبندید!/ بعد از رفتن یحیی مشکلات پرسپولیس حل شد!

شرایط سرمربی سابق پرسپولیس به شکلی است که برای برخی سوال شده آیا او ممنوع الکار شده است؟

به مدیران فولاد گفتند بهتر است با گل محمدی قرارداد نبندید!/ بعد از رفتن یحیی مشکلات پرسپولیس حل شد!
کد خبر: 652759
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۷ ۰۹:۳۹:۴۹

طبق گزارش‌هایی که به خبرنگار «اعتماد» رسیده مبلغ رضایتنامه محمد خدابنده‌لو ۸ میلیارد تومان بود که مدیران پرسپولیس از پس آن بر آمدند.

به گزارش روزنامه اعتماد، همچنین پیش‌قرارداد ۱۵۰ هزار دلاری دو بازیکن خارجی این تیم هم به حساب‌شان واریز شد و با آل‌کثیر هم قرارداد بستند تا سرخ‌ها در بازار نقل و انتقالات فعالیت چشمگیری داشته باشند. برگزاری اردوی خارجی و پرداخت بخشی از مطالبات بازیکنان هم از جمله اقداماتی بود که درویش پس از جدایی یحیی در پرسپولیس انجام داد تا یاد جمله معروف سرمربی اسبق پرسپولیس بیفتیم: «من بروم وضعیت پرسپولیس درست می‌شود».

نکته جالب اینکه یحیی در ابتدای فصل خواهان به خدمت گرفتن خدابنده‌لو و عیسی بود، اما هیچ کدام جذب نشدند و عبدالکریم هم در لیست خرید زمستانی او بود که پس از جدایی او هر سه جذب شدند!

سرمربی موفق سابق پرسپولیس در چهار سال حضورش در این تیم اردوی خارجی نداشت ولی در نیم فصل و چند روز پس از قطع همکاری با او این اتفاق رخ داد تا مدیران پرسپولیس برای اوسمار سنگ تمام بگذارند.

اتفاقات خوبی که امروز در پرسپولیس رخ می‌دهد خواسته دیروز یحیی برای ادامه همکاری با این تیم بود، اما چرا این اتفاق برای او رخ نداد، نحوه جدایی او از پرسپولیس و کنسل شدن نشستن او روی نیمکت فولاد خوزستان مسائلی است که در این گزارش آنها را واکاوی می‌کنیم. 

13 بهمن در گزارشی با عنوان «به گل‌محمدی گفتند اگر برود دیگر هیچ‌ وقت جایی در فوتبال نخواهد داشت» اشاره کردیم که فردی (یکی از بزرگان فوتبال ایران) در گفت‌وگویی تلفنی با سرمربی سابق پرسپولیس به او گفته بود اگر استعفا بدهی دیگر نمی‌توانی با تیمی قرارداد امضا کنی؛ لااقل تا یک مدت قابل توجه. این بدان معنا بود که مشخصا عده‌ای خارج از حوزه تصمیم‌گیری فوتبال علاقه ندارند یحیی گل‌محمدی به کارش در پرسپولیس ادامه دهد. حال با توجه به اتفاقات رخ داده که در بالا اشاره شد به نظر می‌رسد پازل کنار رفتن یحیی تکمیل شده باشد. 

آن‌طور که به نظر می‌رسد رضا درویش برای کنار گذاشتن یحیی تحت فشار قرار گرفته بوده و باید بین حفظ صندلی خودش و خلاص شدن از دست سرمربی تیم یکی را برمی‌گزید، اما او نمی‌توانست مربی که فصل قبل سه‌گانه آورده را اخراج کند. کاری که از دست درویش برمی‌آمد، عدم تمدید قرارداد سرمربی موفق تیم و اجابت نکردن خواسته‌های او و همچنین کنار گذاشتن یکی از دستیاران مورد اعتمادش بود؛ یعنی کریم باقری. از طرف دیگر با راه انداختن جو رسانه‌ای شدید علیه سرمربی تیم جوری به هواداران القا شد که او نتیجه نگرفته در حالی که پرسپولیس تنها یک امتیاز با صدر جدول اختلاف داشت. مشکل بعدی پیدا کردن جانشین یحیی بود. اینکه بخشی از هواداران علیه سرمربی تیم شده بودند، اتفاق افتاده بود، اما آنها حاضر نبودند گل‌محمدی با هر مربی‌ای جایگزین شود. آنها تنها فقط یک خواسته داشتند یا برانکو یا مربی بزرگ خارجی. اقدام رضا درویش در این برهه به راه انداختن نمایش مذاکره با برانکو بود که پشت پرده‌اش در نهایت با جمله پروفسور بعد از ملاقات سوم که گفت: «ما یک قهوه خوردیم و راجع به مسائل کاری حرف نزدیم» برملا شد. در واقع از حدود یک ماه اخبار مذاکره پرسپولیس با برانکو چنین استنباط شد که اصلا قرار نبوده چنین توافقی صورت بگیرد و مدیرعامل پرسپولیس تنها برای راضی کردن هواداران مدام در تنور اخبار مذاکره با سرمربی محبوب پرسپولیسی‌ها می‌دمد. در نهایت هم با انتخاب دستیار یحیی برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس این نمایش هم به پایان رسید. پروژه کنار گذاشته شدن یحیی به سرانجام رسید و هواداران در عمل انجام شده قرار گرفتند و مدیرعامل از پیچ خطرناک به‌زعم خودش با موفقیت عبور کرد.

اما همه اینها می‌توانست یک اختلاف سلیقه یا نهایت درگیری درون تیمی بین یحیی گل‌محمدی و رضا درویش قلمداد شود اگر اخباری مبنی بر وجود دلایل غیرفوتبالی برای منتفی شدن همکاری یحیی گل‌محمدی و فولاد به گوش نمی‌رسید. در روزهای گذشته و بعد از جدایی سرمربی اسپانیایی فولاد خبر رسید که مدیران این تیم به ‌شدت پیگیر عقد قرارداد با یحیی گل‌محمدی هستند و در حالی که شواهد نشان می‌داد طرفین تنها یک قدم تا امضای قرارداد فاصله دارند به یک‌باره همه ‌چیز به هم ریخت. منابع خبری غیررسمی می‌گویند تماس‌هایی توصیه‌گونه با مدیران فولاد آنها را از همکاری با یحیی منصرف کرده است. 

پس آیا با این تفاسیر یحیی گل‌محمدی ممنوع‌الکار شده؟ و آیا آن هشداری که پیشکسوت فوتبال ایران به یحیی کرده بود به واقعیت پیوسته؟ مشخص نیست، چراکه هرگز نهادهای ذی‌ربط پیرامون این مسائل واکنش رسمی نشان نمی‌دهند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها