کد خبر: 652295
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۰۹:۱۰:۴۵
| |

علت فاش کردن جزئیات تماس سران قوا با قلعه‌نویی؛ پیام ژنرال برای مخالفان/ رئیسی و قالیباف مشکلات مردم را نمی‌دانند؟!

سرمربی تیم ملی با وسط کشیدن تماس رئیس جمهور و رئیس مجلس خواسته به همه منتقدان و مخالفانش گوشزد کند چه حامیانی در رده‌های بالای تصمیم‌گیری کشور دارد.

علت فاش کردن جزئیات تماس سران قوا با قلعه‌نویی؛ پیام ژنرال برای مخالفان/ رئیسی و قالیباف مشکلات مردم را نمی‌دانند؟!
کد خبر: 652295
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۰۹:۱۰:۴۵

دوشنبه شب امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرد تا در مورد نتایج جام ملت‌ها توضیحاتی ارایه کند.

به گزارش روزنامه اعتماد، فارغ از مقبول بودن یا نبودن توضیحات قلعه‌نویی و واکنش اهالی فوتبال و هواداران، بخشی از صحبت‌های او که گفت در تماس تلفنی با دو رییس قوه چه به زبان آورده، وایرال شد. 

قلعه‌نویی در بخشی از اظهاراتش گفت: بعد از برد تیم ملی مقابل ژاپن هم ابراهیم رییسی، رییس‌جمهور و هم محمدباقر قالیباف، رییس مجلس با اردوی تیم ملی تماس گرفتند تا این برد را تبریک بگویند. قلعه‌نویی در ادامه جزییات این تماس را هم مطرح کرد و گفت: من و مهدی طارمی به روسای قوا گفتیم مشکلات معیشتی مردم را حل کنید. 

بازخوانی این تماس تلفنی حاوی چند نکته است. امیر قلعه‌نویی در ظاهر می‌خواهد شکاف بین بخشی از مردم و تیم ملی را با ذکر این نکته که «ما در هیجانی‌‌ترین حالت فوتبالی هم به فکر مشکلات مردم هستیم» پر کند. قلعه‌نویی می‌خواهد به آنهایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند فوتبالیست‌ها از مردم دور شدند، نشان بدهد که اشتباه می‌کنند، اما این روایت برداشت‌های دیگری هم به دنبال داشته است. 

برخی ناظران می‌گویند سرمربی تیم ملی با وسط کشیدن این تماس خواسته به همه منتقدان و مخالفانش گوشزد کند که چه حامیانی در رده‌های بالای تصمیم‌گیری کشور دارد. به هر حال تماس رییس‌جمهور و رییس مجلس با یک فرد چیزی نیست که برای هر کسی اتفاق بیفتد. 

نکته دوم نشان‌دهنده شتاب‌زدگی و اشتباه مشاوران روسای قواست که خیلی زود می‌خواستند از نمد برد ایران مقابل ژاپن برای خودشان کلاهی بدوزند. کمااینکه روابط عمومی دفتر ریاست‌جمهوری هم بلافاصله توییت زد و برد ایران مقابل ژاپن را دستاورد دولت خواند. آنها چون درکی از فوتبال ندارند، نمی‌دانستند که یک: برد در مرحله یک‌چهارم اصلا اتفاق بزرگی نیست، ولو مقابل ژاپن که ما قبلا هم 6 بار این تیم را شکست داده بودیم و دو: با پیروزی در یک‌چهارم به تیمی جام نمی‌دهند و هنوز راه درازی تا قهرمانی مانده. هیچ کس به آنها نگفته بود که اصلا سابقه ندارد و کار مرسومی هم نیست که بابت برد تیم ملی در یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها چنین تماس‌هایی گرفته شود. مرحله‌ای که ایران بارها و بارها از آن عبور کرده و حتی برد مقابل تیم قدرتمند ژاپن در این مرحله هم باعث نمی‌شود آن را اتفاق خیلی ویژه‌ای در نظر بگیریم. 

 مساله بعد اینکه کاش امیر قلعه‌نویی در صحبت با روسای قوا از آنها کمک می‌خواست که مشکلات تیم ملی را حل کنند نه مردم. به هر حال به صورت منطقی رییس‌جمهور و رییس مجلس خودشان باید به مشکلات مربوط به گرانی و معیشت آگاه باشند، اما طبیعی است که ندانند کمپ تیم ملی تبدیل به زمین خاکی شده و فدراسیون هم در حل مشکلات آن عاجز است. کاش امیر قلعه‌نویی از روسای قوا می‌خواست فکری به حال حق پخش کنند تا باشگاه‌های ایران سالانه هزاران میلیارد تومان از بیت‌المال خرج نکنند و بعد هم همیشه هشت‌شان گرو  نه‌شان باشد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها