کد خبر: 651937
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۰۸:۴۵:۴۱
| |

مدیرعامل پیشین استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

اولیایی: بارها سعی کردیم نکونام و خطیر را به هم نزدیک کنیم، اما نشد

مدیرعامل پیشین استقلال که روز قبل بابت یک استوری در مورد نکونام وارد حاشیه شده بود با روزنامه اعتماد در مورد شرایط آبی ها صحبت کرد.

اولیایی: بارها سعی کردیم نکونام و خطیر را به هم نزدیک کنیم، اما نشد
کد خبر: 651937
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۹ ۰۸:۴۵:۴۱

استقلال صدرنشین لیگ است و حاشیه امنیت خوبی هم نسبت به تعقیب‌کنندگانش دارد اما اختلاف بین کادرفنی و مدیریت لحظه به لحظه بیشتر می‌شود و عدم آرامش و نداشتن تمرکز کافی می‌تواند این تیم را از قهرمانی دور کند.

به گزارش روزنامه اعتماد، دعوای خطیر و نکونام از ابتدای فصل شروع شد و باوجود پادرمیانی پیشکسوتان این دو حاضر به آشتی نمی‌شدند تا اینکه علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی وارد گود شد و از مدیر و سرمربی درخواست کرد برای موفقیت مشترک دست از جنجال بردارند. تقاضایی که با پالس مثبت از جانب دوطرف همراه شد و آنها در یک دورهمی مشترک که رسانه‌ای هم شد به اختلافات پایان دادند اما این پایان داستان نبود! نکونام باز هم در رسانه‌ها علیه خطیر مصاحبه کرد و مدیر هم با کمک مشاورانش دست به قلم شد و پاسخ نفر اول کادرفنی تیمش را داد. این جنجال در رسانه‌ها هواداران را نگران می‌کند، چراکه دودش به چشم این مجموعه خواهد رفت. روز گذشته در اوج اخبار مربوط به دعوای نکو-خطیر یک استوری عجیب در صفحه منتسب به کاظم اولیایی مدیرعامل پیشین استقلال در اینستاگرام منتشر شد. در این استوری خطاب به نکونام آمده بود که ناله‌هایش حال به‌هم‌زن شده است. این استوری واکنش گسترده‌ای به دنبال داشت تا اینکه خود اولیایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد ادمین صفحه آن استوری را گذاشته بود و به او گفتم آن را پاک کند. جنجال‌های مربوط به آن استوری و جایگاه اولیایی در باشگاه استقلال بهانه‌ای شد تا با ایشان درخصوص شرایط این روزهای این تیم و اختلافات بین نکونام و خطیر گفت‌وگویی ترتیب دهیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید‌.

 

درباره اختلاف بین خطیر و نکونام چه نظری دارید؟

وارد این دعواها نمی‌شوم اما این دعواها را به ضرر باشگاه می‌دانم و با دعوا موفقیتی حاصل نمی‌شود. البته با توصیه‌های دوستانه تلاش کردم این دو به هم نزدیک شوند که متاسفانه بیشتر از هم دور می‌شوند! در دعوا هم که خیر و برکت نیست‌.

هواداران استقلال از مدیران اسبق مثل شما یا پیشکسوتان توقع دارند بازهم پادرمیانی کنید تا آرامش به این تیم بازگردد.

وقتی دیگر کاری از دست ما بر نمی‌آید چه کاری انجام دهیم؟ عقل و تجربه می‌گوید موفقیت در همدلی و همسویی است حالا وقتی اینها ایجاد نمی‌شود و هرچی سعی می‌کنیم اما این اختلافات بیشتر می‌شود خب تاثیری ندارد. البته هواداران توقع بحقی دارند و ماهم باز تلاش می‌کنیم تا هر کسی در موضع خودش به باشگاه کمک کند‌. اگر این اتفاق رخ نمی‌دهد خب ما هم باید دست‌مان را بالا ببریم تسلیم شرایط شویم! بازهم می‌گویم سعی کردیم جلسه‌ای بگذاریم، پیام دادیم، نیرو فرستادیم و به دوطرف رساندیم که اتحاد و همبستگی عامل موفقیت است این موضوع را تجربه به ما می‌گوید. وقتی بازهم به اختلافات ادامه می‌دهند ترجیح دادیم سکوت کنیم.

حق را به کدام طرف می‌دهید؟

در دعوا به هیچ طرف حق را نمی‌دهم. تا زمانی که در میز مذاکره روبه‌روی هم نشستند و یکی این بگوید و یکی آن بشنود و معادله برد-برد وسط بیاید. الان معادله باخت-باخت است. اختلاف درون خانواده است و درنظر بگیرید در جدول تیم ۵ امتیاز بالاتر از رقیب است اما این اختلافاتی که در باشگاه ما هست در باشگاهی که ۵ امتیاز عقب‌تر هستند، وجود ندارد. این معلوم است که دست‌هایی در کار است. من نه آقای نکونام را خیلی مقصر می‌دانم و نه آقای خطیر را‌ بلکه اطرافیان و کسانی که منافعی دارند و دست‌هایی که از بیرون اختلافات را تحریک می‌کند بیشتر تاثیر دارند تا خود آقایان.

درباره بازیکنانی که جذب شدند صحبتی دارید؟

نه. از لحاظ فنی صاحب نظر نیستم!

بگذریم؛ شاید اگر وعده‌های خصوصی‌سازی زودتر عملی شود این دو باشگاه از بلاتکلیفی خارج می‌شوند.

بله؛ این هم یکی از عوامل است. باشگاه به معنای واقعی مالک ندارد و بلاتکلیفی بین وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی به عنوان مجمع است. این هم به عنوان یکی از عواملی است که آقایان می‌خواهند خودشان همه مشکلات را حل کنند وگرنه اگر مجمع مشخص بود و مجمع واقعی داشت این اختلافات در آنجا حل می‌شد، چون این حرف‌ها روی قیمت سهام تاثیر دارد، بالاخره باشگاه وارد بورس شده و سهامی فروخته شده و دود این اختلافات به چشم سهامداران می‌رود. بالاخره یا خلأ قانونی است یا خلأ اشتیاقی است. مشکل از بالاتر است که خود مجمع الان بلاتکلیف است و این بلاتکلیفی به پایین رسوخ می‌کند.

شما موافق واگذاری این دو باشگاه به این شکل هستید؟

ساعت‌ها در جلسات مختلف با توجه به مطالعاتی که از کشورهای مختلف داشتیم پنج مدل را ارایه دادیم. نه تنها برای سرخابی‌ها بلکه تمام باشگاه‌های ایران لازم‌الاجرا است و توصیه می‌کنم صفحه ۱۶۸ مبحث هفتم سند تحول دولت که دولت آن را به وزارتخانه‌ها ابلاغ کرده را مطالعه کنید، ببینید در این سند چی پیشنهاد شده رسما که با امضای رییس دولت ابلاغ شده و اما آقایان تصمیم‌گیرنده ۱۸۰ درجه خلاف مکتوبه ابلاغی آقای رییس‌جمهور عمل می‌کنند!

با این روند سرنوشت پرسپولیس و استقلال مثل سرنوشت استیل آذین می‌شود؟

حالا این دو باشگاه استثنا این‌طور نمی‌شوند چون هوادار دارند. اگر مثال بزنیم سازمان خصوصی‌سازی یک تیم را خصوصی کرده آن‌هم راه‌آهن است و فروخته شد. ریشه راه‌آهن هم خیلی قدیمی بوده اما الان کجاست؟ نه از تاک نشانی ماند و نه از تاک نشان!

در این پنج مدل‌ها که دنیا از آنها استفاده می‌کند چه پیش‌بینی‌هایی برای تامین مالی شده؟

فوتبال حرفه‌ای یعنی بیزینس. وقتی بیزینس را تعریف می‌کنند سرمایه‌گذار می‌آید که هم سرمایه‌اش را حفظ کند و هم سود ببرد. حالا اگر شغلی باشد که طرف سرمایه‌اش حفظ نشود و سود نبرد که وارد نمی‌شود. در فوتبال حرفه‌ای دنیا هم ایجاد شغل می‌شود و هم نشاط، ایجاد می‌کند و به عنوان یک صنعت نوظهور بسیار کار آمد و مفید به فایده است اما در کشور ما عکس این اتفاق می‌افتد چون ما راه را غلط می‌رویم.

شنیده شده که اعضای هیات‌مدیره از عملکرد مدیرعامل راضی نیست و احتمال برکناری خطیر وجود دارد. در این باره صحبتی ندارید؟

من اطلاعی ندارم اما اصلا مگر باشگاه استقلال اعضای هیات‌مدیره هم دارد؟ درباره دعوا اظهارنظری ندارم تا میزگردی تشکیل شود.

میزگرد قبلی که رییس فدراسیون کشتی بانی آن بود.

که آن هم جواب نداد اما پیشنهاد من این بوده و هست که رودرو باهم حرف بزنند و مشکلات را بازگو و راه‌حل پیدا کنند و میانجگرانی هم داشته باشند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها