کد خبر: 651806
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ۰۹:۱۰:۵۴
| |

پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگو با «اعتماد»:

آقای بیرانوند! چه ‌کاره‌ای که همیشه مصاحبه می کنی؟/ کنعانی از قبل جام جهانی حاشیه داشت!

پایان رافت می گوید اوسمار باید همه کارها را خودش انجام دهد چون در فوتبال ایران هیچ چیز سر جایش نیست.

آقای بیرانوند! چه ‌کاره‌ای که همیشه مصاحبه می کنی؟/ کنعانی از قبل جام جهانی حاشیه داشت!
کد خبر: 651806
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۸ ۰۹:۱۰:۵۴

تیم فوتبال پرسپولیس اولین بازی‌اش در نیم فصل دوم لیگ برتر را با شکست آغاز کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، سرخپوشان پایتخت با سرمربی جدید در زمین آلومینیوم نتوانستند امتیاز بگیرند تا فشار روی اوسمار که در بازی‌های دوستانه هم ‌نتوانسته بود نتایج خوبی بگیرد بیش از پیش شود. درخصوص این بازی با پایان رافت یکی از پیشکسوتان پرسپولیس تماس گرفتیم تا نظرش را جویا شویم اما رافت که از حرف‌های بیرانوند ناراحت بود او را مقصر شکست سرخ‌ها دانست. رافت در مورد رفتار کنعانی‌زادگان هم دیدگاه جالبی داشت.

 

‌در ابتدا درباره نتیجه بازی پرسپولیس-آلومینیوم صحبتی دارید؟

نتیجه که خوب نبود و آقای بیرانوند هم که گل خیلی بدی خورد و حواشی زیادی به وجود آورد! حواشی از تیم ملی به این طرف. از دیروز تا حالا این بنده خدا را بدجوری می‌کوبند. البته مقصر هم خودش است، چون حاشیه‌ای زیاد صحبت کرد و روی این گل هم صددرصد مقصر او بود که از دروازه خارج شده و تمرکز نداشته و باعث شد تیم ببازد. این حواشی برای پرسپولیس خوب نیست و مدیریت و سرپرست تیم باید این بچه‌ها را به سمت مسائل فنی سوق دهند و اجازه ندهند حاشیه گریبانگیر تیم شود. مسائل روحی و روانی هم وجود دارد و امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود تا زیاد بازیکنان تیم ملی مصاحبه نکنند و این‌قدر به مسائل حاشیه‌ای نپردازند.

بعد از بازی هم کنعانی با یک هوادار درگیر شد.

بله فیلمش را دیدم و این کار هم قشنگ نیست! یک طرفدار ممکن است خوشش بیاید یا خوشش نیاید. یکی تشویق می‌کند یکی دیگر نه! به هر حال هوادار است دیگر! یک بازیکن ملی‌پوش نباید وارد این حواشی شود. کنعانی هم قبل از جام جهانی حواشی زیادی داشت. این مسائل اول به ضرر خودشان تمام می‌شود و بعد باشگاه. مردم دلخوشی‌شان به همین باشگاه است و مدیران باشگاه سریع‌تر این حواشی را جمع کنند.

 

‌انتخاب اوسمار یک محور دیگر از گفت‌وگو است‌. درباره انتخاب او چه نظری دارید؟

دیگر او انتخاب شده و با حرف زدن من که آقای درویش او را برنمی‌دارد! حرف و حدیث زیاد بود، برانکو نیامد و کسانی دیگر نیامدند. البته این‌طور گفتند و ما هم شنیدیم که چندتا بازیکن دخالت کردند که اوسمار باشد. این هم کار غلطی است. نمی‌دانم در این باشگاه چه می‌گذرد! به هر حال ایشان انتخاب شده و ما هم باید به انتخاب هیات‌مدیره احترام بگذاریم!

‌اما نتایجی که در بازی‌های دوستانه و همین‌طور بازی با آلومینیوم رقم خورد بعضی هواداران را نگران کرده است.

هوادار همیشه نگران باشگاه است. وقتی این‌جور اتفاقات رخ می‌دهد بهترین هوادار پرسپولیس هم ناراحت می‌شود . آقای بیرانوند! تو چه کاره‌ای که همیشه مصاحبه می‌کنی و می‌گویی بهترین نسل ما هستیم؟ اصلا نسل شما بهترین نسل و من هم قبول کردم حالا می‌خواهی چه کار کنیم؟ شما بهترین! مهم نتیجه گرفتن است و وقتی نتیجه نمی‌گیرید باید جواب بدهید. ایشان نباید زیاد مصاحبه کند تا درگیر حواشی نشود.

‌نسل شما هم با پرسپولیس دبل کردید و در آسیا نتایج خوبی گرفتید. مقایسه نسل‌ها از جانب بازیکنان درست است؟

فوتبالیست باید وظیفه خودش را انجام دهد. زمان ما هم بهترین‌های ایران بودند و ادعا نداشتند که نسل ما بهتر است. اصلا این چه حرفی است؟ یعنی نسل‌های دیگر خوب نبودند شما خوب هستید؟ از دروازه‌بان اصلی تیم ملی بیان این حرف‌ها بد است و به غیر از اینکه خودش و باشگاه و فوتبال ایران را به چالش بکشد چیزی عایدش نمی‌شود. نمی‌دانم این رسانه چطور این صحبت‌ها را پخش می‌کند، نمی‌دانم.

‌البته او مصاحبه کرده و گفته دیگر مصاحبه نمی‌کنم.

ببخشید دیگر چه می‌خواسته بگوید؟ دیگر همه حرف‌ها را گفتی! بگذریم !

‌با این شرایط می‌شود امیدوار بود حواشی جمع شود؟

اوسمار باید مدیریت خودش را نشان دهد و برای یک سرمربی همیشه همه‌ چیز گل و بلبل نیست. مربی در فوتبال ایران همه‌ چیز را باید خودش جمع کند و خبری از تقسیم وظایف نیست! در اینجا سرمربی باید به فکر توپ و زمین هم باشد، چون در فوتبال ایران هیچ چیز سر جای خودش نیست و باید همه‌ چیز را درنظر گرفت.

‌نکته دیگر اینکه هنوز پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته است. درباره مدیریت پرسپولیس صحبتی ندارید؟

همیشه برای پرسپولیس این مسائل بوده و گریبانگیر تیم است از زمان ما همین‌طور بود و حالا هم همین‌طور است‌. متاسفانه دخل و خرج فوتبال ما به هم نمی‌خورد. مثلا ببینید همین بازیکنان تا یکی، دو هفته پیش در بهترین استادیوم‌های قطر بازی می‌کردند و حالا در اراک. همه جا تاریک بود. کیفیت زمین و سکوها را ببینید. چه چیز به درد بخوری به لحاظ زیرساختی‌داریم؟

‌درباره بازیکنان جذب شده در نقل و انتقالات چه نظری دارید؟

عیسی که از اول بود و همان‌طور که بیرانوند را با آن همه داستان حفظ کردند باید عیسی را نگه می‌داشتند.‌ الان دوباره برگشته به تیم خودش. عبدالکریم حسن هم نمی‌دانم کیفیت سابق را دارد یا نه که کشور خودش را ول کرده آمده به ایران! باید منتظر بود و دید.

‌پرسپولیس را مدعی قهرمانی در این فصل می‌دانید؟

صددرصد. پرسپولیس همیشه مدعی قهرمانی است و قهرمان شده حتی با امکانات و بازیکنان کم و کمتر‌.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها