کد خبر: 651399
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۴۰:۳۲
| |

توجیهات تمام نشدنی؛ بیا پایین آقای الهویی!/ اگر فوتبال بلد بودید اکرم عفیف 100 دقیقه تیم ما را شخم نمی زد!

از لحظه‌ای که تیم ملی مقابل قطر حذف شد می دانستیم و مطمئن بودیم توجهیات کادر فنی چه شکلی است.

توجیهات تمام نشدنی؛ بیا پایین آقای الهویی!/ اگر فوتبال بلد بودید اکرم عفیف 100 دقیقه تیم ما را شخم نمی زد!
کد خبر: 651399
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۳ ۱۱:۴۰:۳۲

جواد خیابانی به درستی الهویی را مخاطب قرار داد و گفت با نگاه از بالا به پایین با مردم حرف می‌زنی! پس جا دارد به او بگوییم بیا پایین که سرمان درد گرفت!

به گزارش روزنامه اعتماد، از لحظه‌ای که تیم ملی مقابل قطر حذف شد می‌دانستیم و مطمئن بودیم توجهیات کادر فنی چه شکلی است. علم غیب نداشتیم بلکه در همین مدت چند ماهی که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی شده بود دیده بودیم که او و کادرفنی‌اش چطور توجیهات را پشت سر هم ردیف می‌کنند و به منتقدان می‌تازند که شما هیچی از فوتبال نمی‌فهمید!

می‌دانستیم یک نفر از آن کادرفنی عریض و طویل می‌آید و می‌گوید ما ژاپن را بردیم و موقعیت گل ساختیم و چند تا اصطلاح فنی هم به کار می‌برد که یعنی هیچ مشکلی وجود نداشته و اگر نتیجه نگرفتیم نتیجه قمر در عقرب و چرخش سیارات بوده است! اگر مشکلی نبوده چرا از مردم پوزش خواستید؟ شما که هیچ نقصی نداشتید! بابت بدشانسی هم که کسی عذر نمی‌خواهد.

آقای سعید الهویی! شما از کجا به فوتبال ایران آمده‌ای که حالا رسیده‌ای به کادرفنی تیم ملی و می‌آیی در تلویزیون می‌نشینی و به این همه علاقه‌مند تیم ملی می‌گویی شما نمی‌فهمید؟ به این همه کارشناس باسابقه که اکثرشان سال‌ها پیراهن تیم ملی را پوشیده‌اند و انبوهی از افتخارات را دارند می‌گویی شما علم ندارید؟ یعنی هیچ‌کس نمی‌فهمد و فقط شما می‌فهمید؟ انگار ما یادمان رفته گل‌گهر زیرنظر تو چطور فوتبال بازی می‌کرد! 

شما اگر می‌فهمیدید و درکی از فوتبال داشتید 107 دقیقه اکرم عفیف کل تیم ایران را با خیال آسوده شخم نمی‌زد! اگر فنی بلد بودید راهی برای مهار کردن این بازیکن پیدا می‌کردید! اگر درک تاکتیکی داشتید در مورد گل اول قطر که 8 مدافع تیم ملی و گلر درون محوطه جریمه ایران چپیده بودند و بازیکن قطر پشت محوطه آزادانه شوت زد، نمی‌گفتید ساختار دفاعی درستی داشتیم! پشت سر هم اصطلاحات و کلمات خارجی ردیف می‌کنی که چه؟ می‌گویی نتیجه برایت مهم نیست؟ پس در تیم ملی چه کار می‌کنی؟ تمام کارهای تاکتیکی و فنی و تمرینات و آماده‌سازی و هر چه که به فوتبال مربوط می‌شود برای این است که ببریم! هر موقع قوانین فوتبال عوض شد و گفتند هر تیمی بیشتر موقعیت خلق کرد و به میله زد برنده است  آن  وقت  بیا مربی تیم ملی شو! 

می‌گویی اگر برده بودیم فلان و بهمان؟ توضیح واضحات می‌دهی؟ خب معلوم است که اگر ببریم همه‌ چیز حل شده است! فوتبال همین است: یا می‌بری یا می‌بازی. درست همان‌طور که بعد از برد مقابل ژاپن نوشتیم این پیروزی همه آن چیزی بود که می‌خواستیم و بابتش از تیم و امیر قلعه‌نویی قدردانی کردیم. حالا هم باختیم. سرتان را بیندازید پایین  و فقط بگویید متاسفم! 

جناب آقای مغز متفکر تیم ملی! فکر کردی ما نمی‌دانیم در تیم ملی چه سیستمی راه انداختی؟ که البته بخشی از آن را خودت در تلویزیون اعتراف کردی! اینکه چه حلقه بسته‌ای را دور امیر قلعه‌نویی گذاشته بودی که هر کس می‌خواهد با سرمربی تیم ملی ارتباط بگیرد باید از کانال تو باشد و تاسف‌آور اینکه سرمربی هم از این وضعیت حمایت کرده؟ اینکه حتی حمید مطهری و آندو و رحمان رضایی هم حق ندارند مستقیما با قلعه‌نویی از مسائل فنی حرف بزنند؟ اصلا خداداد سر همین به مشکل خورد و کنار رفت. شرم نمی‌کنی با آن وضعیتی که راه انداخته بودی بعد از حذف تیم ملی باز از سیستم گواردیولایی حرف می‌زنی؟ 

یادت باشد! با آن زبان بدن که چشم‌ها را چپ و راست می‌کنی که انگار در حال کظم غیض هستی، با این ادبیات که شما نمی‌فهمید و فقط ما فوتبال را درک می‌کنیم، با این توهم که ما پرفکت بودیم و با بدشانسی قهرمان نشدیم نمی‌شود با علاقه‌مندان به تیم ملی حرف زد! تیم ملی که شما ساختید با باخت مقابل قطری که 14 سال ایران را نبرده بود، حذف شد! آمارها و نمودارها را برای خودتان نگه دارید ما گوش‌مان از این توجهیات پر است!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها