کد خبر: 650300
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ۰۹:۲۰:۲۹
| |

در گفتو‌گو با روزنامه «اعتماد» مطرح شد:

سکوت مربی سابق پرسپولیس شکست؛ آمادگی داشتم برگردم اما جو خوب نیست/ سال آخر حضورم در پرسپولیس نمی توانستم با بچه‌هایم بیرون بروم!

داوود فنایی مربی سابق گلرهای پرسپولیس بعد از سکوتی طولانی در مورد دلایل جدایی اش از باشگاه و اتفاقات بعد از آن صحبت کرد.

سکوت مربی سابق پرسپولیس شکست؛ آمادگی داشتم برگردم اما جو خوب نیست/ سال آخر حضورم در پرسپولیس نمی توانستم با بچه‌هایم بیرون بروم!
کد خبر: 650300
|
۱۴۰۲/۱۱/۱۲ ۰۹:۲۰:۲۹

وضعیت پرسپولیس با جدایی یحیی گل‌محمدی خوب نیست و هر روز این وضعیت بحرانی هم می‌شود.

به گزارش روزنامه اعتماد، مدیران پرسپولیس پس از قطع همکاری با گل‌محمدی با نام بردن از گزینه‌های خارجی هواداران این تیم را سرگرم کردند و در یک انتخاب عجیب، اوسمار دستیار یحیی را به عنوان جانشین وی انتخاب کردند! مربی برزیلی که در اولین بازی تدارکاتی که هدایت سرخپوشان را برعهده داشت مقابل الاهلی امارات با پنج گل شکست خورد تا اوضاع برای او و مدیران باشگاه به بدترین شکل ممکن پیش برود و در نهایت با انفعال درویش در بازار نقل و انتقالات کار به جایی رسید که عده‌ای از هواداران پرسپولیس در مقابل وزارت ورزش تجمع کردند و علیه مدیران این باشگاه شعار دادند. این اتفاقات بهانه‌ای شد تا با داوود فنایی یکی از بهترین گلرهای تاریخ این باشگاه که در زمان همکاری‌اش با یحیی، پرسپولیس را به فینال لیگ قهرمانان رساندند تماس بگیریم. فنایی که به عنوان مربی دروازه‌بانان بسیاری را به فوتبال ما معرفی کرده از رفتار بعضی از هواداران پرسپولیس ناراحت بود. در ادامه گفت‌وگوی اختصاصی «اعتماد» با فنایی را بخوانید تا بیشتر در جریان حواشی این روزها در اطراف پرسپولیس قرار بگیرید.

 

‌درباره وضعیت این روزهای پرسپولیس چه نظری دارید؟

هیچ نظری ندارم!

‌هواداران پرسپولیس علیه مدیریت تجمع کردند.

به من ارتباطی ندارد چون رصد نمی‌کنم نمی‌دانم چی به چی است!

‌مگر می‌شود شما که سابقه طولانی دوران بازی و مربیگری در این تیم را دارید از شرایط آن بی‌خبر باشید؟

دیگر شرایط همین است. یعنی کاری کردند که همه فرار می‌کنند!

‌باشگاه یا هواداران؟

کلا دیگر! نمی‌خواهم بیشتر باز کنم اما شما طرز برخورد با پیشکسوتان و بزرگان را ببینید. اصلا این عده که گفتید برای چی تجمع کردند؟

‌اعتراض به مدیریت باشگاه داشتند؟

نمی‌دانم! چون اطلاعی ندارم نمی‌توانم اظهارنظری کنم.

‌یک استوری در صفحه شخصی خودتان گذاشتید با محتوای دلالی. بیشتر توضیح می‌دهید؟

برای یکسری‌ها گذاشتم و خودشان هم متوجه می‌شوند. نمی‌شود آن متن را زیاد بشکافم.

‌برای حضور در کادرفنی پرسپولیس به شما پیشنهاد شد؟

به این سوال جواب نمی‌دهم! آن استوری معلوم است دیگر! فعلا سکوت می‌کنم.

‌فکر نمی‌کنید همین سکوت شما باعث می‌شود هواداران بگویند چرا فنایی حمایتی از پرسپولیس نمی‌کند؟

بیایید ببینید همین هواداران که شما می‌گویید چرا فنایی سکوت کرده چه فحش و ناسزاها که به من ندادند. من اگر قرار بود حرف بزنم همان موقع صحبت می‌کردم اما سکوت کردم تا پرسپولیس دچار حاشیه نشود اما هواداری که خیلی از مسائل را نمی‌داند و به پیشکسوت تیمش توهین می‌کند دیگر حرفی نمی‌ماند.

‌آنهایی که به شما با آن سابقه درخشان توهین می‌کنند هوادار پرسپولیس نیستند.

نه. حرف تو را قبول ندارم! اتفاقا هوادار هستند و فحش می‌دهند. حالا نمی‌دانم از کجا خط می‌گیرند تا من و امثال من را بزنند. پیجشان را می‌بینید همه‌چیز مشخص است و معلوم است پرسپولیسی هستند حالا کمی سن‌شان کم است و رزومه من را نمی‌دانند. البته منتی سر پرسپولیس نیست چرا که هرچی داریم از این تیم و فوتبال داریم و اگر اعتباری هست از هواداران پرسپولیس است. اگر سکوت کنم به نظر من بهتر است.

‌اگر رزومه شما را ندانند اما همین چند سال پیش بود که به عنوان مربی دروازه‌بانان با پرسپولیس به فینال آسیا هم رسیدید.

رزومه‌ام را نمی‌دانند و شاید هم می‌دانند اما به احترام هواداران اصیل پرسپولیس که یک چیزها را می‌دانند سکوت کردم. از زمانی که از پرسپولیس رفتم حرفی نزدم اما دلیل نمی‌شود که ندانم چه مسائلی وجود دارد. هوادار اصیل یعنی با برد و باخت این تیم خوشحال و ناراحت می‌شوند اما جو را جوری درست کردند که متاسفانه چند دستگی به وجود آمده است. یکسری‌ها که جوان‌تر هستند بی‌احترامی و فحاشی می‌کنند این مساله باعث می‌شود پیشکسوتان دوری کنند. اگر پیشکسوتی حرفی بزند، می‌گویند دنبال جا و مقام است اگر سکوت کند چیز دیگری می‌گویند. جو خیلی بدی راه افتاده است. سکوت کنم بهتر است، حرف بزنم می‌گویند چون نیامده حرف می‌زند!

‌شما بعد از قطع همکاری با یحیی هم سکوت کردید. چرا؟

من یک مربی حرفه‌ای هستم و هر مربی دوست داشته باشد با من کار می‌کند و دوست نداشته باشد کار نمی‌کند. چطور آن زمانی که همکاری می‌کردیم همه‌چیز خوب بود و گلایه‌ای نبود بعد هم که جدا شدم هم گلایه‌ای نیست چون حق طبیعی هر سرمربی است که تصمیم بگیرد با چه مربی کار کند یا کار نکند. من بعد از جدایی از پرسپولیس به هوادار رفتم و با خالدآبادی کار کردم که دیدید به تیم ملی و استقلال رفت و برای تیم خصوصی هوادار درآمدزایی شد یا بعد به تیم ملی امید رفتم که خودم تصمیم گرفتم به دلایلی ادامه ندهم و بازهم سکوت کردم. مربی حرفه‌ای اگر قرار باشد کار کند با تمام وجود کار می‌کند و اگر قرار باشد کار نکند می‌رود و سکوت می‌کند و من یک حرفه‌ای هستم. شما دیدید مربی بزرگ دنیا برای نتیجه یک لحظه کنترل خودشان را از دست می‌دهند.

من با آدم‌های بزرگی در این مملکت کار کردم و خیلی چیزها از آنها یاد گرفتم. تشخیص یحیی بود که نباشم و من رفتم کار خودم را انجام دادم الان هم خودم تشخیص دادم که فعلا کار نکنم. من باعث و بانی جدایی از پرسپولیس نبودم و زیر فشار قرار گرفتم در صورتی که هواداران خیلی چیزها را نمی‌دانند‌. من درباره بازیکنانی که با آنها کار کردم حرفی نمی‌زنم تا نگویند چون رفته درباره آنها حرف می‌زند. الان ببینید وحید قلیچ رفته طرف استقلال را می‌گیرد، چرا باید چنین اتفاقی بیفتد؟ به من گفتند پول بریز به حسابم تا اجازه دهیم بیایی پرسپولیس! اگر حرف بزنم باید همه این مسائل را رسانه‌ای کنم اما نیازی به این صحبت‌ها ندارم.

‌بیشتر توضیح می‌دهید؟

خودتان می‌دانید که جو بدی راه انداختند. تا یکی حرف می‌زند او را می‌کوبند چون در باندشان نیستیم. بحث من این است رفتند مربی خارجی آورند که در یک بازی پنج گل خورده اصلا پرسپولیس جای آزمون و خطا نیست. در پرسپولیس به شما اجازه نمی‌دهند شما کسی را بسازی. الان این مربیان خارجی که آمدند چطور نتوانستند دوتا گلر بسازند؟ مربی خارجی تیم ملی یا تیم‌های دیگر چه گلی بر سر فوتبال ما زدند؟ پشت قضیه را نگاه می‌کنی می‌بینی دلار در مملکت ما که ماشاالله بالا و پایین هم می‌شود یک عده شیتیل می‌گیرند. حالا بروید ببینید هرکدام از این گلرهایی که پیشرفت کردند حداقل یکسال با من کار کردند و با سکوت من مورد هجوم بعضی‌ها هم قرار می‌گیرم!

‌با انتقادات که مشکلی نداشتید؟

آدم کامل که وجود ندارد و من هم اشتباه می‌کنم و روزی که اشتباه کنم، می‌آیم اشتباهاتم را گردن می‌گیرم. گلر من در یک بازی گل بد خورده من استوری گذاشتم و اشتباه را گردن گرفتم اما به قول علی پروین یک مربی تا لب خط با بازیکن است بعدش که دیگر بازیکن شب نمی‌خوابد یا کارهای دیگر انجام داده به مربی ربطی دارد؟ شما ببینید مانچینی در آن سطح مربیگری کرده کنترل خودش را از دست می‌دهد و بازی تمام نشده رها می‌کند و می‌رود اگر داوود فنایی این کار را می‌کرد بیچاره‌اش نمی‌کردند؟

‌فکر می‌کنم‌ همین‌طور باشد!

چون جو هواداری ما در ایران خیلی بد شده است. سال سوم حضور در پرسپولیس با بچه‌هایم نمی‌توانستم به بیرون بروم. اگر گلر تیم یک گل می‌خورد به من حمله می‌کردند. درست است که ما مربیان باید کنار بیاییم اما این جو را خیلی بد کردند. امیدوارم درست شود.

‌ما هم‌ امیدواریم امثال شما که هم فوتبالی هستید و هم با دانش در این وضعیت بیرون گود ماندن را ترجیح ندهید!

من آمادگی‌اش را داشتم که یکسری اتفاقات رخ دهد اما جو را که دیدم ترجیح دادم فعلا کار نکنم. جو خوبی نیست. یحیی را که آن طور کنارش گذاشتند و بعد دستیارش روی کار آمده و بعد می‌آمدم اگر تیم یک گل می‌خورد می‌گفتند دیدید دستیار فلانی آمد تیم گل خورد!

‌یعنی دنبال قربانی می‌گردند؟‌

دقیقا. متاسفانه دنبال قربانی هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها