کد خبر: 645639
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۲:۴۰:۳۷
| |

تصمیم مهم یحیی با ۲ تغییر در ترکیب پرسپولیس

ناکامی شاگردان یحیی گل‌محمدی در جدال با استقلال خوزستانِ قعرنشین باعث شده تا یحیی گل‌محمدی به سراغ تغییر و تحولات در ترکیب تیمش برود.

تصمیم مهم یحیی با ۲ تغییر در ترکیب پرسپولیس
کد خبر: 645639
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۱۲:۴۰:۳۷

پرسپولیس یکی از ۸ میزبان هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران است و شاگردان یحیی گل‌محمدی باید امروز (یکشنبه) در ورزشگاه آزادی تهران از ساعت ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف شمس‌آذر قزوین بروند؛ تیمی که در اولین فصل حضورش در لیگ برتر توانسته شگفتی‌ساز شود و برای تمدید روند شکست‌ناپذیری خود به تهران سفر کرده است. سرخ‌پوشان پایتخت در حالی پا به میدان مسابقه امروز می‌گذارند که در ۲ مسابقه قبلی‌شان مقابل استقلال تهران و استقلال خوزستان متوقف شده‌اند و برای بقا در کورس مدعیان نیاز مبرمی به کسب ۳ امتیاز دارند.

به گزارش فوتبال ۳۶۰، یحیی گل‌محمدی در دیدار قبلی تیمش مقابل استقلال خوزستان تصمیم گرفت تا آرایش بازی تیمش را تغییر بدهد و پرسپولیس را با ۳ مدافع میانی به میدان فرستاد اما تغییر آرایش گل‌محمدی موفقیت‌آمیز نبود و پرسپولیسی‌ها در اهواز مقابل قعرنشین لیگ ۲ گل دریافت کردند و نتوانستند با دست پر از اهواز به تهران بازگردند. نمایش متزلزل خط دفاعی در کنار مصدومیت به‌وجود آمده برای محمدحسین کنعانی‌زادگان و البته رفع مصدومیت دانیال اسماعیلی‌فر باعث شده تا احتمالاً سرمربی پرسپولیس برای مسابقه امروز با شمس‌آذر، آرایش تیم خود را تغییر بدهد.

فرجی در ترکیب اصلی می‌ماند؟

علیرضا بیرانوند با وجود نمایش پرنوسان در اهواز مقابل استقلال خوزستان، همچنان گزینه اصلی حضور در خط دروازه پرسپولیس محسوب می‌شود. محمدحسین کنعانی‌زادگان در آخرین تمرین پرسپولیس پیش از دیدار با شمس‌آذر به دلیل مصدومیت حضور پیدا نکرد و احتمال عدم حضور او در فهرست پرسپولیس در مسابقه امروز وجود دارد. در غیاب او و مرتضی پورعلی‌گنجی که از ناحیه رباط صلیبی دچار آسیب‌دیدگی شده، یحیی گل‌محمدی برای چینش آرایش ۴ نفره در خط دفاعی به دنبال انتخاب بهترین گزینه‌های در دسترس است.

فرشاد فرجی و گیورگی گولسیانی بعد از آنکه هفته گذشته در آرایش ۳ نفره خط دفاع پرسپولیس در کنار هم قرار گرفتند، احتمالاً امروز زوج خط دفاعی سرخ‌پوشان خواهند بود و به نظر می‌رسد که دانیال اسماعیلی‌فر هم به سمت راست خط دفاعی پرسپولیس بازخواهد گشت. در سمت چپ، علی نعمتی گزینه محبوب سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت است و بعید به نظر می‌رسد که تغییر در سمت چپ خط دفاعی سرخ‌ها ایجاد شود تا احتمالاً آرایش ۴ نفره خط دفاعی پرسپولیس با حضور فرجی، گولسیانی، اسماعیلی‌فر و نعمتی چینش شود.

بازگشت سروش به ترکیب ۱۱ نفره؟

مسعود ریگی و میلاد سرلک ۲ هافبک دفاعی پرسپولیس در جدال هفته گذشته بودند و با توجه به استفاده از آرایش ۲-۵-۳، مهدی ترابی، سعید صادقی و امید عالیشاه در نقش وینگر و هافبک تهاجمی در ترکیب سرخ‌پوشان به میدان رفتند اما برای مسابقه امروز احتمالاً شرایط متفاوت خواهد بود. مسعود ریگی، گزینه خروج از ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت است و به نظر می‌رسد که جای او را در ترکیب اصلی، سروش رفیعی می‌گیرد تا در کنار میلاد سرلک زوج خط هافبک پرسپولیس را تشکیل بدهند.

سعید صادقی و مهدی ترابی هم در نقش وینگرهای راست‌وچپ احتمالاً امروز در ترکیب پرسپولیس قرار خواهند گرفت اما به نظر می‌رسد که امید عالیشاه دیگر در نقش هافبک تهاجمی به میدان نخواهد رفت و او به خط حمله تیمش منتقل می‌شود. در صورتی‌که این تغییرات در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان پایتخت رخ بدهد، احتمالاً آرایش ۴ نفره خط هافبک پرسپولیس با حضور میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی و مهدی ترابی چینش خواهد شد.

نبیل جانشین شهاب می‌شود؟

محمد عمری در دیدار با استقلال خوزستان فرصت‌سوزی‌های پرشماری داشت و عملکرد پرنوسان او باعث شده تا یحیی گل‌محمدی به سراغ دوباره نیمکت‌نشین کردن او برود؛ به‌طوری‌که احتمالاً امید عالیشاه امروز در نقش مهاجم سایه در ترکیب پرسپولیس حضور خواهد داشت و محمد عمری به نیمکت منتقل می‌شود. البته که تنها تغییر خط حمله سرخ‌پوشان، نیمکت‌نشینی محمد عمری نخواهد بود و به نظر می‌رسد که شهاب زاهدی هم در دیدار امروز نیمکت‌نشین خواهد بود.

نبیل باهویی در دیدار با استقلال خوزستان موفق شد اولین گل خود با پیراهن پرسپولیس را به‌ثمر برساند و با توجه به درخشش و گلزنی او، یحیی گل‌محمدی قصد دارد تا این مهاجم سوئدی را در ترکیب اصلی تیمش بگذارد و احتمالاً زاهدی باید از روی نیمکت دیدار با شمس‌آذر قزوین را آغاز کند تا شمایل خط حمله پرسپولیس نسبت به دیدار قبلی کاملاً دستخوش تغییر شود و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، زوج عالیشاه-باهویی در ترکیب اصلی سرخ‌پوشان قرار خواهند گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها