کد خبر: 645354
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ ۱۲:۳۰:۰۵
| |

تباس: سوپرلیگ عملی نمی‌شود

رئیس لالیگا سوپرلیگ اروپا را پروژه‌ای محقق‌ناشدنی دانست.

تباس: سوپرلیگ عملی نمی‌شود
کد خبر: 645354
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۱ ۱۲:۳۰:۰۵

دادگاه عالی اروپا ممنوعیت حضور باشگاه‌ها در سوپرلیگ اروپا را که از سوی فیفا و یوفا وضع شده بود، غیرقانونی اعلام کرد. این بدان معناست که تورنمنت‌هایی مانند سوپرلیگ را می‌توان بر اساس قوانین اروپا راه‌اندازی کرد. به این ترتیب بار دیگر صحبت‌ها درباره سوپرلیگ بر سر زبان‌ها افتاده است.

به گزارش ایسنا، خاویر تباس رئیس لالیگا در واکنش به این موضوع گفت: ما قبلاً واکنش خودمان را نشان داده‌ایم. هر یک از ما باید در چارچوب اختیاراتمان عمل کنیم. واکنش ما این است که اکثریت قریب به اتفاق باشگاه‌ها مخالف سوپرلیگ‌اند. نباید حقوق باشگاهی به خاطر زیاده‌خواهی باشگاه‌های دیگر ضایع شود. حداقل در هشت سال آینده سوپرلیگ را نخواهید دید. می‌گویند سوپرلیگ رایگان خواهد بود. به نظر شما ممکن است؟

در حالی که دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا به ایجاد سوپرلیگ تاکید ویژه‌ای دارند باشگاه اتلتیکومادرید مخالفتش را اعلام کرد. در بیانیه این باشگاه آمده است: «یوفا نمی‌تواند یک انحصار در نظر گرفته شود، زیرا در چارچوب توافقنامه منعقدشده بین این سازمان و باشگاه‌های اروپایی یکسان تصمیم‌گیری و عمل می‌کند. خانواده فوتبال اروپا خواهان ایجاد سوپرلیگ نیستند. آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا (به جز رئال مادرید و بارسلونا) و سایر کشورها نیازی به سوپرلیگ ندارند.»

در ادامه بیانیه باشگاه مادریدی آمده است: «ما از خانواده بزرگ فوتبال اروپا و لیگ‌های ملی دفاع می‌کنیم.»

پیش از این منچستریونایتد و بایرن‌مونیخ نیز با ایجاد سوپرلیگ اروپا مخالفت کرده بودند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها