کد خبر: 644264
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۱:۱۰:۰۰
| |

پلیس راهور، خودروهای لاکچری فوتبالیست‌ها و لیست مرموز

وقتی یکی از ملی پوشان در این شرایط اقتصادی وخیم ولو به شوخِ گفت ماشینی که وارد کردم 100 میلیارد تومان قیمت دارد به معنای واقعی کلمه دل مردم شکست.

پلیس راهور، خودروهای لاکچری فوتبالیست‌ها و لیست مرموز
کد خبر: 644264
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۱:۱۰:۰۰

بالاخره بعد از تلاش‌های رسانه‌ای و فشار افکار عمومی یک مقام رسمی در مورد حواله‌های خودروهای لاکچری که به عنوان پاداش صعود به جام جهانی یا حضور در جام جهانی داده شد، موضع‌گیری کرد.

به گزارش روزنامه اعتماد، سردار کمال هادیان‌فر، رییس پلیس راهور در این باره گفت: «تا مصوبه صریح دولت درباره واگذاری خودرو را نبینیم، اجازه پلاک شدن خودروهای وارداتی توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال را نمی‌دهیم.»

او ادامه داد: «فرمان داریم که خودروهای لوکس و امریکایی که عامل تفاخر است را پلاک نکنیم و این کار را نخواهیم کرد. بعضی از این خودروها نیز مشکلات گمرکی دارند. تا این لحظه هیچ کدام از آنها پلاک نشده است.» اینکه چنین موضعی اتخاذ شده بدون شک به واسطه حساسیت جامعه نسبت به این موضوع است. وقتی یکی از ملی‌پوشان در این شرایط اقتصادی وخیم ولو به شوخی گفت ماشینی که وارد کردم 100 میلیارد تومان قیمت دارد به معنای واقعی کلمه دل مردم شکست و خواستار توضیح در رابطه با این مساله شدند. از آن سمت با پیگیری‌هایی که ما در روزنامه اعتماد انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که چند اسم خارج از ضابطه وارد لیست پاداش‌بگیران شده و اسم چند نفر خط خورده و همچنین مشخص نیست لیست در کجا تنظیم شده چون فدراسیون این کار را نکرده است، آگاهی اهالی فوتبال نسبت به این مساله افزایش پیدا کرد. وسط آمدن رقم دو تا سه هزار میلیارد تومان در این میان بی‌تاثیر نبود. حال که پلیس راهور با توجه به شرایط با صراحت اعلام کرده است که از پلاک شدن این خودروهای لاکچری خودداری می‌کند نیاز است که قدم بعدی برداشته شود. قدم بعدی مشخص کردن اسامی افرادی است که این پاداش را دریافت کرده‌اند؛ چه آنهایی که با ضابطه پاداش گرفته‌اند و چه آنهایی که بدون ضابطه از چنین رانتی سود برده‌اند. 

اتفاقا به نظر می‌رسد خود پلیس راهور می‌تواند مرجع خوبی برای پیگیری این موضوع باشد. اگر این نهاد می‌داند که چه کسانی تا به امروز برای پلاک کردن خودروی وارداتی‌شان اقدام کرده‌اند، خوب است که این اسامی را دراختیار رسانه‌ها قرار دهد تا مردم بدانند چه کسانی از چنین منفعت بزرگی بهره‌مند شده‌اند. منفعتی که البته امروز با نگاه درست پلیس راهور مسیرش مسدود شده است. مگر اینکه صاحب نفوذها دوباره بروند پیش این و آن تا بتوانند آن مصوبه صریح را بگیرند یا به هر ترتیبی شده خودروهای‌شان را پلاک کنند. 

در کنار پلیس راهور نیاز است سایر نهادهای ذی‌ربط مثل ریاست جمهور، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به همراه سازمان گمرک هم در این زمینه رسالت خود را به انجام برسانند. رسالتی که اولین قدمش انتشار لیست پاداش‌بگیران است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها