کد خبر: 644179
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۶:۵۵:۲۵
| |

بیانی: قائدی کیفیت فنی بالایی دارد اما باید به سلیقه قلعه‌نویی احترام بگذاریم

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد شرایط فعلی تیم ملی صحبت کرده است.

بیانی: قائدی کیفیت فنی بالایی دارد اما باید به سلیقه قلعه‌نویی احترام بگذاریم
کد خبر: 644179
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۱۶:۵۵:۲۵

شاهرخ بیانی، در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان در فاصله حدود یک ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا اظهار داشت:‌ تیم ما شرایط بدی ندارد. همان بازیکنان دوران کارلوس کی‌روش نیز اکنون در اختیار قلعه‌نویی هستند و تغییرات خاصی نداشته‌ایم. شاید فقط محمد محبی به ترکیب اضافه شده است. به جز بازی با ازبکستان هم تاکنون نتایج خوبی کسب کرده‌ایم. در آن مسابقه به دلیل از دست دادن پیروزی دو بر صفر و مساوی شدن بازی انتقاداتی علیه کادر فنی مطرح شد اما در کل شرایط خوب است. با این وجود نمی‌توانیم توقع خیلی زیادی از تیم ملی داشته باشیم.

* کندی دفاع‌وسط‌های تیم ملی نگران‌کننده است

به گزارش فارس، وی در مورد ایرادهای ساختار تدافعی تیم ملی توضیح داد: من هم چنین اعتقادی دارم که ساختار دفاعی ما ضعیف است و در کار دفاع سرعت پایینی داریم. باید در همین فرصت باقیمانده تا جام ملت‌ها روی مدافع‌مان کار کنیم تا سرعت‌شان بالاتر برود.کندی دفاع وسط‌های ما نگران‌کننده است. در شرایطی که تمام تیم‌های دنیا مدافع سرعتی در اختیار دارند. مدافعان تیم ملی قدرت سرزنی خوبی دارند، اما در سرعت و چرخش مقداری ضعف دارند. باید این ضعف را برطرف کنیم. خود امیر قلعه‌نویی نیز این موضوع را به خوبی می‌داند و باید برای آن چاره‌ای بیندیشد. در لیگ برتر هم مدافعانی داریم که می‌توانند این نقص را پوشش بدهند. 

* بازی نکردن لژیونرها در باشگاه‌ به تیم ملی ضربه می‌زند

کارشناس فوتبال در مورد اینکه مردم توقع دارند تیم ملی دست‌کم به نیمه نهایی یا فینال جام ملت‌ها صعود کند، گفت: ساختار فوتبال ما ایراد دارد. به جز 4-3 بازیکن، سایر لژیونرهای ما در تیم‌های خود بازی نمی‌کنند و این به تیم ملی لطمه می‌زند. از نفرات داخل لیگ برتر هم می‌توانیم نفرات خوبی پیدا کنیم که به ایران کمک کنند اما این موضوع به سلیقه خود قلعه‌نویی باز‌می‌گردد. خودش هم نسبت به برخی مسائل نگرانی دارد و در آخرین مصاحبه‌اش گفت اسم در زمین بازی نمی‌کند.

* بازی نکردن با تیم‌های خوب از ایرادهای اساسی تیم ملی است

وی در مورد دیدارهای تدارکاتی تیم ملی پیش از جام ملت‌ها پاسخ داد: یکی از ایرادهای اساسی تیم ما همین است که بازی تدارکاتی خوب انجام ندادیم و مقابل حریفی قرار نگرفتیم که بتوانند به خط دفاع ما فشار بیاورد. بیشتر حریفان تدارکاتی ایران ضعیف بودند. هر چند آنها را بردیم اما از لحاظ فنی کمکی به تیم ما نکرد. به همین ژاپن نگاه کنید که با چه  تیم‌هایی بازی می‌کند و وضعیت ما را هم در نظر بگیرید. در جام ملت‌ها بازی‌های سختی داریم و ای کاش تیم ملی قبل از این مسابقات با حریفان قدرتمندتری بازی می‌کرد. من حتی این تورنمنت را سخت‌تر از انتخابی جام جهانی می‌دانم.

* حریف آفریقایی ایران در سطح مراکش یا الجزایر باشد خوب است

بازیکن اسبق تیم ملی در خصوص احتمال برگزاری دیدار تدارکاتی با یک حریف آفریقایی قبل از جام ملت‌ها عنوان کرد: باید دید قرار است به مصاف کدام تیم آفریقایی برویم؟ اگر حریفی در سطح مراکش یا الجزایر که سرعت بالایی داشته و برنامه دارند با ایران بازی کنند خیلی خوب است اما بعید است به مصاف چنین تیم‌هایی برویم. سخت‌ترین حریفان ایران در جام ملت‌ها ژاپن و کره‌جنوبی هستند که سرعت بالایی دارند. باید حریفانی را انتخاب کنیم که به سبک بازی آنها بخورند. شاید در ابتدای جام ملت‌ها به مصاف کره، ژاپن، عربستان و استرالیا نرویم اما به هر حال با آنها بازی می‌کنیم.

بیانی اضافه کرد:  همین عربستان تیم خیلی خوبی دارد دیدید که در لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های ما از پنج بازی با نمایندگان این کشور، 4 بار شکست خوردند. هر 4 تیم صعودی به یک هشتم آمدند و زنگ خطر برای فوتبال ما در همین منطقه به صدا درآمد. تیم ملی خط جلوی خوبی دارد  و بازیکنان این منطقه می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند اما وضعیت خط دفاعی نگران‌کننده است.

* قائدی بازیکن خوبی است اما به سلیقه قلعه‌نویی احترام بگذاریم

وی در مورد مباحثی که در روزهای اخیر نسبت به دعوت نشدن مهدی قائدی به تیم ملی منتشر شد، عنوان کرد: قائدی بازیکن بسیار خوبی است اما دعوت بازیکنان به تیم ملی سلیقه سرمربی است. همانگونه که کی‌روش مطابق تفکرش بازیکن انتخاب می‌کرد، باید این حق را برای قلعه‌نویی هم قائل شویم. همه می‌دانیم در خط جلوی ایران قرار است طارمی‌، آزمون، قدوس، جهانبخش یا محبی بازی کنند. آنها با هم هماهنگ هستند. باید به سلیقه سرمربی احترام بگذاریم. قلعه‌نویی بازیکنان فوتبال ما را می‌شناسد و تفکر خودش نیز بیشتر روی ضربات ایستگاهی است. به همین دلیل ترجیح می‌دهد بازیکنانی که فیزیک مناسب‌تری داشته و سرزن هستند دعوت کند زیرا به کارش می‌آیند. کیفیت فنی قائدی را تأیید می‌کنم اما اجازه بدهیم قلعه‌نویی مطابق تاکتیک و تفکرش به تیم بازیکن دعوت کند زیرا خودش باید پاسخگوی نتایج باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها