کد خبر: 644060
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۰۷:۱۰:۵۲
| |

منصور رشیدی در گفت‌وگو با «اعتماد»:

حتما به مربی فولاد حرف نادرستی زدند که از کوره در رفت/ از جیب خودتان VAR بیاورید نه از جیب مردم

پیشکسوت باشگاه استقلال می گوید دو تیم استقلال و پرسپولیس از شرایط برابری قبل دربی برخوردار هستند.

حتما به مربی فولاد حرف نادرستی زدند که از کوره در رفت/ از جیب خودتان VAR بیاورید نه از جیب مردم
کد خبر: 644060
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۰ ۰۷:۱۰:۵۲

استقلال، صدرنشین لیگ برتر، این هفته در اهواز مقابل فولاد با نتیجه مساوی متوقف شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، شاگردان نکونام در چهار بازی گذشته ‌خود فقط در یک مسابقه به برتری رسیدند و حالا باید آماده دربی حساس پیش رو شوند. با منصور رشیدی یکی از پیشکسوتان‌ این باشگاه درخصوص بازی با فولاد و همچنین دربی گفت‌وگویی ترتیب دادیم ‌که‌ ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

 

استقلال به لحاظ فنی مقابل فولاد چطور بود؟

بازی به لحاظ فنی زیاد دلچسب نبود و جنگ در وسط زمین بود بین هافبک‌های دو تیم. خیلی کم روی دروازه‌ها خطر ایجاد کردند. مقداری استقلال سرتر بود اما در کل یک نتیجه عادلانه بین دو تیم رقم خورد.‌

استقلال در چهار بازی گذشته‌اش فقط در یک بازی پیروز شده است. آیا این موضوع می‌تواند زنگ خطری برای صدرنشین لیگ باشد؟

چرا. از پارسال تا حالا این مشکل وجود دارد و بعد از آنکه آن زوج عالی، قائدی و محبی از این تیم جدا شدند استقلال مشکل گلزنی دارد. در خط دفاعی هم همین‌طور ناهماهنگ بودند و در اوایل سال گذشته خیلی توپ‌ها روی دروازه می‌آمد که اگر حسینی نبود شاید آن جایگاه را نداشتند. از بلانکو هم تا الان چیز خاصی ندیدیم که بگوییم او یک فوروارد شش‌دانگ است و الان استقلال در خط حمله ضعف دارد.

ضعف استقلال را فقط در خط حمله این تیم می‌دانید؟

بله. 80درصد در خط حمله ضعف دارد. نمی‌دانم ‌چرا از مطهری استفاده نمی‌کنند، نمی‌دانم ‌او مشکلی دارد یا مصدوم ‌است! از رمضانی هم که گهگاهی استفاده می‌کنند. زوجی در خط حمله مثل قائدی با دیاباته یا قائدی با محبی نیاز استقلال است برای قهرمانی.

مهرداد محمدی چطور بود؟

بد نبود. او در اوایل خوب بود اما یواش یواش افت کرد که نمی‌دانم دلیلش چیست. او بازیکن بسیار خوبی است که می‌تواند ‌موثر باشد اما دربازی با فولاد هم بازی‌اش به چشم ‌نیامد. در استقلال چهار تا جوان ‌خوب هستند در خط هافبک که با دوندگی بالا عالی کار می‌کنند. باز هم استقلال نمی‌تواند مثل چهار، پنج سال گذشته مثل کریمی و ابراهیمی جذب کند. جایگزین کردن اینها سخت بود بازیکنانی که هم به دفاع کمک می‌کردند و هم در خط حمله تاثیرگذار بودند.

عملکرد داوری را چطور ارزیابی می‌کنید؟

معمولی! مثل بازیکنان که‌ اشتباه می‌کنند داوری هم در کارش اشتباه دارد برای همین نباید زیاد از داورها ایراد گرفت. اگر مغرضانه سوت بزند بله مشکل است اما وقتی داورهای ما در همین سطح هستند باید یک مقدار رعایت‌شان را کنیم. یک صحنه هم که همه اعتقاد داشتند پنالتی بود خط نگه‌دار که داشت صحنه را می‌دید و مشخص بود پنالتی نبود. درکل تا زمانی که VAR نیاید داوری ما همین است و با این شرایط خیلی تیم‌ها استفاده‌اش را می‌برند و خیلی تیم‌ها ضرر می‌کنند. برای پیشرفت فوتبال ما VAR خوب است. الان در کل دنیا دارند اما ایران هم مثل آن کشورهایی است که هیچی ندارند و اصلا فوتبال ندارند VAR نمی‌آورند. نباید این‌طور باشند باید دست توی جیب خودشان کنند VARرا بیاورند. دست توی جیب‌ خودشان نه دست توی جیب ملت!

درگیری پس از بازی هم از صحنه‌های زشت بازی بود.

نادر غبیشاوی از شاگردان ‌خودم در نفت آبادان بود. بچه بسیار متین و خوش‌اخلاق و با ادبی است اما دیروز که در سایت‌ها دیدم متوجه شدم ‌حتما مساله‌ای بوده و کسی به او‌ حرف نادرستی زده که این‌طور‌ از کوره در رفته‌ بود.

غبیشاوی گفته هاشمی‌نسب به خانواده‌اش توهین کرده است.

هاشمی‌نسب آدمی نیست که بخواهد بددهن باشد. او انتقاد می‌کند و حرف‌های تند هم می‌زند اما حرف‌های زشت تا حالا از او نشنیدم. او رک و غد است که حرف‌هایش را می‌زند اما حرف زشت ندیدم از دهانش در بیاید نادر هم همین‌طور. او بچه باادب و باشخصیتی است که اندازه ندارد!

دربی در پیش است. شرایط سرخابی‌ها در این مسابقه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

وضعیت پرسپولیس تقریبا شبیه استقلال است. آنها هم در خط حمله خیلی مشکل دارند و هافبک‌شان و دفاع‌شان هم بد نیست. در این چند بازی هم بیشتر هافبک‌ها برای پرسپولیس گل زدند. شرایط دو تیم تقریبا مساوی است حالا به لحاظ روحی کمی وضعیت استقلال بهتر است و می‌تواند نتیجه بگیرد. اسم این بازی دربی است و بیش از ۵۰ سال است که این بازی را مهم کردند و کار برای هر دو تیم سخت است. امیدوارم ملت بازی خوبی ببینند و سالم از ورزشگاه خارج شوند! هر تیمی که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند، می‌تواند برنده شود و امیدوارم استقلال باشد که از موقعیت‌هایش استفاده می‌کند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها