کد خبر: 643923
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ۰۶:۴۵:۳۹
| |

دلیل برکناری رئیس ورزش و جوانان کهگیلویه: بی‌حجابی دختران نونهال یا مسائل سیاسی؟/ رمضانی: برای نوازش دخترها دستکش پوشیدم/ قربانی شدم!

مدیر عزل شده اداره ورزش شهرستان کهگیلویه می‌گوید دختران بی‌حجابی که در سالن مسابقات حضور داشتند همگی زیر 9 سال داشتند و شناسنامه هایشان نیز موجود است.

دلیل برکناری رئیس ورزش و جوانان کهگیلویه: بی‌حجابی دختران نونهال یا مسائل سیاسی؟/ رمضانی: برای نوازش دخترها دستکش پوشیدم/ قربانی شدم!
کد خبر: 643923
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۹ ۰۶:۴۵:۳۹

خبر عزل «ناصر رمضانی» به دلیل حضور در جمع تکواندوکاران نونهال دختر که تعدادی از آنها بدون ‌روسری بودند، سوژه یکی، دو روز گذشته ورزش این شهرستان بود که در بعضی از رسانه‌های کشورمان و در فضای مجازی هم بازتاب فراوانی داشت.

به گزارش روزنامه اعتماد، با اتفاقات رخ داده عمر ریاست رمضانی در اداره ورزش و جوانان به یک‌سال هم ‌نکشید. اما دلیل برکناری او فقط این بود که وی در مراسمی شرکت کرد که چند دختر ورزشکار که به گفته مربی آنها زیر سن قانونی هم بودند بدون روسری حضور داشتند؟‌ رمضانی و پریسایی در این خصوص با خبرنگار «اعتماد» به گفت‌وگو پرداختند که به نظر می‌رسد مساله ابعاد دیگری داشته که از جانب امام جمعه و سرپرست فرمانداری آن شهرستان هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. در ادامه گپ و گفت با رییس معزول اداره ورزش و جوانان کهگیلویه و مربی تکواندوی بانوان این ‌شهرستان را بخوانید تا شاید بهتر در جریان این مساله قرار بگیرید.

 

رمضانی: اگر سالن را ترک می‌کردم، مردم به نظام بدبین می‌شدند، ماندم و قربانی شدم!

آقای رمضانی! درباره اتفاقات رخ داده صحبت کنید.

من دوباره بیمارستان هستم. الان دو روز است که می‌روم سِرُم می‌زنم. چرا با آبرویم بازی کردند‌؟ فشار عصبی باعث شده به این روز بیفتم. من متولی ورزش بودم. این مسابقات را هم خودمان در شهرستان کهگیلویه برگزار کردیم . به دعوت مربی تکواندو به سالن این مسابقات رفتم و دیدم چند تا دختربچه بدون روسری هستند. همان اول تذکر دادم، اما خانواده‌ها حضور داشتند و اگر سالن را ترک می‌کردم خانواده‌ها به دنبالم می‌آمدند و هیاهویی راه می‌افتاد پس در آنجا ماندم. با توجه به اینکه رییس اداره ورزش بودم و نمی‌خواستم ارزش‌ها و انقلاب زیر سوال برود و خانواده‌ها اعتراض‌شان به خیابان کشیده نشود، ماندم. خودم را قربانی کردم و جوایز را دادم. در فینال هم‌ همه روسری به سر کردند و چند تا زیر ده سال بودند که روسری نداشتند و شماره مربی آنها را به شما می‌دهم تا با او صحبت کنید. شناسنامه همه‌ بچه‌ها موجود است. هیچ کس بالاتر از ده سال نبوده حتی دختران ۴، ۵ سال هم بودند که در فیلم ‌موجود مشخص است که من دستکش هم‌ گذاشتم موقعی که نوازش‌شان کردم.وظیفه‌ام ‌بود این کار را انجام دهم اگر بیرون می‌آمدم عواقبش بدتر بود. حالا من قربانی شدم و نمی‌دانم‌چرا . واقعا خودشان بچه‌های ۴ و ۵ و ۶ ساله‌شان هم روسری یا چادر می‌پوشند؟

سرپرست فرمانداری در مصاحبه‌ای گفت شورای تامین‌ در عزل شما نقشی نداشت.

بله، ایشان گفته شورای تامینی نبوده، همه اعضا هم گفتند کار ما نبوده. فرمانداری گفته دلایلی داشتند خب بیایند و رو کنند. بیایند بگویند چه دلایلی داشتند.‌

از طرف فرمانداری برکنار شدید؟‌

شوکه شدم. نمی‌دانم از کجا! فقط بگویم یک روز فرماندار با من تماس گرفت و گفت: این فیلم آمده. من هم گفتم: بله، بچه‌های نونهال هستند. گفت: دولت انقلابی است و من هم گفتم: من هم خودم انقلابی و‌ جانباز هستم و سیزده ساله بودم که با چهل کیلو وزن به جبهه رفتم. من هم به ارزش‌ها بها می‌دهم، اما در جایی قرار گرفتم که اگر به بیرون می‌آمدم، بدتر بود و داخل ماندم که این شد! دو روز بعد با تماس برکنار شدم و حس می‌کنم ایشان من را برکنار کرد.

به لحاظ قانونی فرماندار می‌تواند‌ رییس اداره ورزش را عزل کند؟

والله من نمی‌دانم. با مدیرکل ما هماهنگ شد و مدیرکل هم گفت ما را تحت فشار گذاشتند و دیگر این چیزها‌ هم هست. خودم رزمنده هستم و ۱۴ ماه سابقه جبهه دارم.

از سوابق ورزشی خود بگویید؟

دکترای مدیریت ورزش را دارم. ورزشی بودم و از نونهالان تا بزرگسالان مربیگری کردم . داور بودم . استاد دانشگاه بودم و شاید حدود هزارتا دانشجوی فارغ‌التحصیل دارم و یکی از نکات مهم این بود که ورزش با علم را تلفیق کردم. بسیار کار کردم و کارنامه‌ام مشخص است.

یک مصاحبه‌ای از شما‌ هست ‌که گفتید یکسری‌ها از شما خواسته‌هایی داشتند که نمی‌توانستید خواسته‌های‌شان را برآورده کنید. شفاف‌تر بیان می‌کنید؟

این را فعلا نمی‌توانم جواب بدهم! شرمنده، اما فعلا این را جواب نمی‌دهم.

نمی‌خواهید شکایت کنید؟

منتظرم دلایل آنها را بدانم. اگر گفتند و قانع‌کننده بود ‌که هیچ، اما‌ اگر نه تا هر جا که باشد پیگیر می‌شوم به خاطر حیثیت خودم و‌ خانواده‌ام.

از طرف فرمانداری گفتند علت فقط بی‌روسری بودن چند نونهال نبوده؟

من هم دنبال همین سوال هستم. اگر این مساله نبود بگویند چه علتی داشت . به مردم بگویند علت چی بود.

این‌طور تصور کردید که اگر از مراسم خارج می‌شدید ممکن بود جو به هم بخورد؟

نه، خانواده‌ها می‌گفتند که یک مدیر انقلابی چقدر عقب‌مانده است که به خاطر بی‌روسری بودن چند نونهال سالن را ترک کرده‌ و بعد بدتر می‌شد. بعد کل خانواده‌ها به نظام بدبین می‌شدند و من این را تحمل می‌کنم‌، اما نمی‌گذارم آنها بدبین شوند. نباید ‌هر اشتباهی را پای نظام گذاشت. بعضی از ما اشتباهی می‌کنیم، چون انسان هستیم و جایزالخطا‌ که نباید به پای نظام نوشته شود. در راس نظام ما مرد بزرگی است، آقای خامنه‌ای که همه ما مقید به او هستیم و باید به موقع این حکومت را تحویل آقا امام زمان بدهیم.

پس از عزل‌تان از شما حمایتی هم شد؟

از طرف مردم‌ حمایت شدم. کل کاندیداهای شهرستان کهگیلویه تماس گرفتند و درددل کردند و بعضی از شخصیت‌های ورزشی هم ‌تماس گرفتند که من ممنون همه آنها هستم. آقای فرماندار من را به دفترش می‌برد و دلایلش را می‌گفت و بعد می‌گفت استعفا بده و برو این بهتر بود.

صحبت پایانی شما؟

فقط می‌گویم‌ خدا. نمی‌دانم چه کار کنم. شاید شکایت هم‌ نکنم فقط می‌سپارم به ‌خدا.

 

پریسایی، مربی تکواندو بانوان کهگیلویه: فرماندار به من گفت وارد مسائل سیاسی نشو و کار خودت را انجام‌ بده!

پریسا پریسایی، یکی از مربیان تکواندوی شهرستان کهگیلویه درباره اتفاقات پیش آمده به خبرنگار «اعتماد» گفت: بچه‌ها همه زیر 9 سال بودند جز سه، چهار نفر که آنها باحجاب بودند و فیلم آن ‌هم موجود است. یکی قد بلند است که فکر می‌کنند ۱۳، ۱۴ ساله است، اما‌ او 10 ساله است. آقای رمضانی تذکر داده بودند که حجاب را رعایت کنند.‌

پریسایی در ادامه ‌به «اعتماد» گفت که به‌ دیدار امام جمعه هم رفته و در این‌ خصوص جلساتی هم داشته است. او با بیان این موارد ادامه داد: امام ‌جمعه به من گفت: هر چند این اتفاق کار زشتی بود، اما دستور برکناری رییس اداره ورزش و‌ جوانان را من ندادم و آقای محقق (فرماندار) هر حرفی زد همان درست است. فرماندار هم به من گفت: رمضانی را به دلیل چنین مسائلی برنداشتم.

از پریسایی پرسیدم پس علت برکناری رمضانی چی بود که وی پاسخ داد: به من گفتند خودت را وارد مسائل سیاسی نکن و کار خودت را انجام بده! هیچ کسی به خاطر یک کلیپ یک رییس را برنمی‌دارد. دیگر نمی‌دانم چه مساله‌ای بود!

او ادامه داد: من از فرماندار پرسیدم پس به خاطر چی بود؟ که جواب داد نمی‌توانم به تو بگویم! به او گفتم سایت‌های خبری زدند به خاطر حجاب است و نپذیرفت و گفت باید اداره ورزش جواب بدهد که‌ چرا زدند به خاطر حجاب او را برداشتیم. اصلا نمی‌دانم این خبر را چه کسی به بیرون منتقل کرده و همان روز هم آقای رمضانی را کنار گذاشتند.

این مربی تکواندو تصریح کرد: هیچ ‌کسی نمی‌گوید به چه دلیل او را کنار گذاشتند. واقعا از برکناری او ناراحت شدم، اما کاری از دست‌مان برنمی‌آید. با آبروی این بنده خدا بازی شده است. ما خودمان از او خواستیم بیاید. ایشان در بیشتر مراسمات ما حضور پیدا می‌کرد و بچه‌ها هم برای برنامه‌های راهپیمایی یا بزرگداشت‌ شهدا شرکت می‌کردند. این بنده ‌خدا که کاری انجام نداد و در این ‌مدت همیشه طرف حق بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها