کد خبر: 643536
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۱۰:۱۰:۲۴
| |

پیشکسوت فوتبال کشور در گفت و گو با اعتماد:

سرنوشت فوتبالی مرتضی پورعلی‌گنجی را عوض کردم!/ به رامین رضائیان این توصیه را دارم

کریم قنبری مربی پیشین سپاهان در مورد نتایج این تیم در لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد.

سرنوشت فوتبالی مرتضی پورعلی‌گنجی را عوض کردم!/ به رامین رضائیان این توصیه را دارم
کد خبر: 643536
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۵ ۱۰:۱۰:۲۴

در یکی از بازی‌های هفته پایانی مرحله گروهی لیگ‌ قهرمانان آسیا تیم فوتبال سپاهان برابر الاتحاد قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر ۱ شکست خورد.

به گزارش روزنامه اعتماد، این بازی در زمین الاتحاد برگزار شد و سپاهانی‌ها بازی خوبی را به نمایش گذاشتند اما اسیر بدشانسی و البته بازی خوب بازیکنان خارجی رقیب شدند. نکته دیگر در خصوص این بازی قبل از شروع مسابقه رقم خورد، چرا که با بازی صورت‌گرفته در دیگر مسابقات تا حدود بسیار زیادی تکلیف صعود سپاهان مشخص بود و این تیم تقریبا با هرنتیجه‌ای صعودش به مرحله بعدی پیش از سوت آغاز مسابقه قطعی شده بود.

اما پس از انجام بازی با کریم‌ قنبری یکی از پیشکسوتان با سابقه سپاهان در خصوص بازی گفت‌وگویی ترتیب دادیم‌ که در ادامه می‌خوانید.

 

‌سپاهان مقابل الاتحاد ‌شکست خورد. تحلیل فنی شما از این بازی چیست؟

به لحاط فنی سپاهان بازی خوبی را ارایه داد فقط به لحاظ نتیجه برای ما خوب نشد، چون ۲ بر ۱ باختیم. در کل به لحاظ ساختار، شکل بازی، ضربه زدن به توپ، تعداد پاس‌ها و خلق موقعیت و حتی موقعیت ندادن به حریف خوب کار کردند. درست که سپاهان دو گل خورد اما در مجموع حریف سه تا توپ سمت دروازه این تیم زد. یکی از گل‌ها ضربه ایستگاهی بود و دیگری حمله سریع که به گل رسیدند.

‌روی گل‌های خورده سپاهان بازیکنی مقصر بود؟

روی گل دوم اگر تمرکز لازم برای کل تیم و نه فقط خط دروازه و دفاع وجود داشت، این تیم‌ گل نمی‌خورد. اما در کل از عملکرد راضی بودم!

‌نتایج دیگر بازی‌ها جوری رقم ‌خورد که سپاهانی‌ها می‌دانستند در صورت شکست‌ هم ‌صعود می‌کنند. فکر می‌کنید این موضوع روی عملکرد بازیکنان تاثیر ‌داشت؟

دقیقا، به نکته ‌خوبی اشاره کردید و‌ من ‌هم ‌موافق حرف‌های شما هستم. این مساله قبل از بازی روی روند و شکل بازی به خصوص سپاهان تاثیر گذاشت و خودش را به آب و‌ آتش نزد. در نیمه اول سرعت لازم را نداشت و بازی بیشتر ساکن بود، اما در نیمه ‌دوم وقتی سپاهان گل را دریافت کرده بود به بازی برگشت و‌ توانست نتیجه را تغییر دهد،‌ اما روی آن حادثه گل خورد. نتایج سایر بازی‌ها روی بازی آنها بی‌تاثیر نبود. در مجموع منهای گل دوم سپاهان تیم سرتر و بهتری نسبت به الاتحاد بود.

‌رامین رضاییان ‌هم ‌عملکرد ‌هجومی خوبی‌ داشت. درباره ‌عملکرد او ‌چه نظری دارید؟‌

در بخش حمله‌ فوق‌العاده است، اما باید طوری کار کند که تاثیرش در خط دفاع هم‌ مثل حمله باشد. به‌ عنوان یک بازیکن باتجربه باید جوری در حمله شرکت کند ‌که ‌بتواند ‌به ‌دفاعش هم برسد. من یک روز مربی او بودم و‌ پیشکسوت‌ این تیم ‌هستم و به او این ‌توصیه را دارم.

‌فکر می‌کنید در دوره بعد سپاهان با چه تیمی بازی کند، بهتر است؟

از دید من چون تیم‌های عربی کند هستند و ما به لحاظ قدرت بدنی به تیم‌هایی که ریشه روسی دارند مثل ازبک‌ها نزدیک هستیم، برای ما بهتر است با تیم‌های عربی بازی کنیم.

‌سپاهان پتانسیل این را دارد تا ‌مراحل بالاتر صعود کند؟

با بازی که به خصوص در لیگ قهرمانان انجام داد، بله به این ‌تیم امیدوارم و مطمئنم با کمی تمرکز بیشتر و با تقویت شدن در نیم‌فصل می‌تواند و شانس رسیدن به فینال را دارد.

کریم قنبری

‌یکی از مسائل حاشیه‌ای که پیرامون سپاهان بود، نفرات اضافه همراه با کاروان این تیم بود. در این خصوص صحبتی ‌دارید؟

نمی‌توانم در این باره صحبت کنم،‌ اما من اگر به عنوان بازیکن باشم و نفراتی کنارم باشند، فکر می‌کنم‌ تاثیر مثبت دارد. البته نفراتی که تاثیرگذار باشند قطعا روحیه می‌دهد. در خارج ‌اگر باشیم به جای دو نفر، چهار نفر باشیم ‌انگیزه خاصی ‌دارد مخصوصا برای یک بازیکن. نظر‌ من ‌این است حالا شاید اشتباه باشد!

‌فاصله فوتبال باشگاهی ایران و عربستان نگران‌کننده‌ نیست؟‌

من از صبح تا حالا چند مصاحبه کردم و گفتم سال‌های آینده با توجه به امکانات و هزینه‌هایی که کشورهای دیگر به خصوص عربستان انجام‌ می‌دهند قطعا فاصله بیشتر می‌شود. ‌طبیعی است. قطعا‌ بازیکنان عربستانی در کنار بازیکنان خارجی هر روز درس می‌گیرند و با تجربه می‌شوند، اما هنوز می‌گویم این فاصله در یکی، دو سال نمی‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد، اما در سال‌های آینده ‌قطعا تاثیر بیشتری دارد ولی قویا می‌گویم به لحاظ استعداد خیلی جلوتر از عرب‌ها هستیم‌. اگر زیرساخت‌های‌مان و بحث‌ مدیریت و برنامه‌ریزی‌مان درست و با تفکر باشد مطمئنا ما هیچ‌چیز از این تیم‌ها کم ‌نداریم.

‌درباره حضور محمد قربانی در قلب خط دفاعی سپاهان چه نظری دارید؟

یک مربی با تیمش زندگی می‌کند و بهتر از همه می‌تواند درک کند الان شرایط تیمی‌اش چگونه است یا شرایط بازیکنانش چطور است. محمد قربانی نشان ‌داده جزو‌ استعدادهای ناب فوتبال ماست و در آینده از او بیشتر خواهیم شنید. می‌دانید به لحاظ شرح وظایف این دو پست به یکدیگر نزدیک‌ هستند و در روز خاص آقای مورایس از قربانی در این پست استفاده‌ کرد. مرتضی پورعلی‌گنجی در نفت بازیکن ما بود، روز اول پشت‌ مهاجم بازی می‌کرد و من در ارنج‌های تمرینی از مرتضی به عنوان دفاع وسط استفاده می‌کردم و او ناراحت بود که چرا در آنجا از او‌ استفاده می‌کنم. خلاصه به تیم ‌ملی دعوت شد و آقای کی روش هم از او در پست دفاع وسط استفاده کرد و اصلا سرنوشت‌ فوتبالی‌اش عوض شد. الان ‌هم ‌محمد قربانی فکر می‌کنم می‌تواند در هر دو پست به ‌خوبی بازی کند.

‌صحبت پایانی؟

به امید موفقیت ایران و ‌تیم‌های ایرانی. امیدوارم تیم‌های ایرانی با نتایجی که کسب می‌کنند، بتوانند دل هواداران را شاد کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها