کد خبر: 643262
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۰:۲۵:۰۰
| |

تحلیل کارشناس کشتی از تغییر در راس کادرفنی تیم ملی کشتی:

سر درستکار را بریدند آخ هم نگفت!/ درستکار پاکار رفاقت با دبیر ماند، دبیر نباید استعفایش را می پذیرفت

کارشناس کشتی کشورمان می‌گوید هیچ کس در حال حاضر نمی‌تواند به تیم ملی کشتی آزاد کمک کند، حتی اگر مرحوم تختی زنده و سرمربی تیم شود!

سر درستکار را بریدند آخ هم نگفت!/ درستکار پاکار رفاقت با دبیر ماند، دبیر نباید استعفایش را می پذیرفت
کد خبر: 643262
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۱۰:۲۵:۰۰

پس از قطع همکاری فدراسیون با پژمان درستکار یا استعفای او از سمت سرمربیگری کشتی آزاد، محسن کاوه هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده گرفت.

به گزارش روزنامه اعتماد، درستکار از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ سکان هدایت تیم را برعهده گرفت و در این ۴۰ ماه ۶ مدال طلا، 8 نقره و ۴ مدال برنز را در آوردگاه‌های جهانی برای ایران کسب کرد. همچنین درستکار موفق به کسب ۲ عنوان نایب قهرمانی و یک عنوان سوم تیمی برای ایران شد. 

اما آیا در فاصله 8 ماه مانده به شروع المپیک تغییرات در کادرفنی تیم ملی می‌تواند به نفع کشتی باشد؟ بهروز یاری یکی از پیشکسوتان این رشته در گفت‌وگو با خبرنگار «اعتماد» در این خصوص گفت: اول بگویم با آمدن پژمان درستکار خوشحال نبودم که امروز از رفتنش ناراحت شوم چون مسوولیت خطیری به گردنش بود. در اعضای کادرفنی توان انجام کار زیاد نیست. هر کسی می‌گوید دارم، می‌خواهد پای این مسند بنشیند. به تعبیری دیگر تمام کسانی که به پژمان درستکار خرده می‌گرفتند می‌خواستند جای او باشند، اما یک مربی کاربلد هیچ‌وقت مسوولیتی به این سنگینی را به راحتی گردن نمی‌گیرد. کشتی‌گیرانی که از آب و گل درآمدند و‌ توقعات که از کشتی بالا رفته کار را سخت می‌کند. پژمان شاید یک چیزی را درست می‌گفت که کسب 6، 7 مدال هر چند بدون حضور روسیه در مسابقات سطح توقعات را بالا برده است. به قدری سطح توقعات بالا رفته که ما حسن یزدانی با رکورد ۹ مدال را مثل یک ‌آدم‌ گناهکار فرض می‌کنیم و به او نقد می‌کنیم که چرا به تیلور می‌بازد آن هم با امکاناتی که تیلور دارد و مشکلاتی که گریبانگیر حسن یزدانی است. یاری ادامه داد: امروز مدال گرفتن جرم شده! درحالی که در یک پروسه 50 ساله در بهترین شرایط‌مان 50درصد نفرات‌مان صاحب مدال می‌شدند. البته سطح توقع بالای مردم هم باعث ‌خوشحالی و مباهات است، چراکه مردم از کشتی بیشتر از حدی که الان هستیم، انتظار دارند.  پیشکسوت کشتی افزود: درباره تغییرات در کادرفنی این را بگویم وقتی فدراسیون یک شکست غیرقابل انتظار در کارنامه‌اش ثبت می‌شود باید دنبال یک نفر بگردد تا اشکالات را به گردن او بیندازد و معمولا نزدیک‌ترین نفرات به علیرضا دبیر مورد بی‌مهری واقع می‌شوند.  به باور من اگر درستکار استعفا هم داد دبیر نباید قبول می‌کرد، حالا با قبول این استعفا کار محسن کاوه سنگین شد. یاری درخصوص اینکه‌ آیا در دوران مربیگری پژمان درستکار حمایت لازم از جانب دبیر از او صورت گرفت یا خیر، گفت: نظر من این است درستکار مظلوم‌ترین مربی تمام تاریخ است که هیچ‌وقت نتوانست از خودش دفاع کند و حقانیت خودش را به اثبات برساند. به باور من، علی دبیر پاسوز درستکار نشد. پژمان درستکار پاکار رفاقت با دبیر ماند و حرفی نزد و سرش را بریدند آخ هم نگفت این بچه!

عنوان‌دار سابق بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا درباره احتمال موفقیت کاوه در تیم ملی گفت: شورای نگهبان و سایتیف کبیر و اسکندر و اکبر صفرپور مربی سازنده مازندران و آقا تختی هم از قبر بیرون بیاید برای این تیم هیچ کاری نمی‌تواند کند! هر کسی بگوید می‌توانم فقط می‌تواند وضعیت زندگی خودش را تغییر بدهد تا بشود مربی تیم ملی. هر کسی بلد است یا هر کسی مدعی است، می‌تواند کاری انجام‌ دهد بگویید برنامه دهد. هیچ مربی در سطح ایران، امروز برنامه ندارد.‌ اینها می‌خواهند خودشان جای درستکار بنشینند، اما بار روانی افتاد گردن کاوه، اصلح‌ترین فرد هم محسن کاوه بود.

یاری در دفاع از کاوه گفت: او در 20 سال گذشته اگر شتابی در کشتی به وجود نیاورده ترمز هم نبوده. بی‌ادعا کار کرده، از نزدیک کار کردن او را دیده‌ام. روابط عاطفی خوبی برقرار می‌کند. در بعد از انقلاب در مربیگری به دو نام برمی‌خوریم؛ یکی محسن کاوه  ‌دیگری منصور برزگر. کاوه از نظر سال‌های حضور از برزگر هم پردوام‌تر بود، اما کاری نمی‌توانیم انجام بدهیم؛ با این امکانات و دستگاه‌های پایش بدنسازی. مثل این است که در اتومبیلرانی پراید را با زانتیا مسابقه بدهیم! حجم سیلندرشان به هم نمی‌خورد. ما ایرانی در مقابل روس‌ها در شرایط غیرآرمانی آنها هم نتوانستیم خدشه‌ای به موفقیت آنها وارد کنیم‌.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها