کد خبر: 642964
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ ۰۸:۵۰:۰۷
| |

در گفت و گو با روزنامه «اعتماد» مطرح شد:

روایت ترسناک شاهد عینی از چاقوکشی در فوتبال امیدها؛ چاقوکش لیدر حریف بود/ پلیس دست به اسلحه شد/ آمبولانس بی معرفت نمی آمد!

مربی فجرسپاسی که تیمش مورد حمله یک فرد چاقوکش در لیگ امیدها قرار گرفت می گوید نزدیک بود چاقو گردن یکی از بازیکنان را بزند!

روایت ترسناک شاهد عینی از چاقوکشی در فوتبال امیدها؛ چاقوکش لیدر حریف بود/ پلیس دست به اسلحه شد/ آمبولانس بی معرفت نمی آمد!
کد خبر: 642964
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ ۰۸:۵۰:۰۷

تقریبا می‌شود گفت هفته‌ای نیست که فوتبال ما در سطوح مختلف درگیر مسائل حاشیه‌ای نباشد.

به گزارش روزنامه اعتماد، یک روز‌ خبر جادو و جادوگری به گوش می‌رسد و روز دیگر یا خبر کلاهبرداری و زد و بند یا دعوا و قمه‌کشی! این‌بار هم در یک اتفاق تلخ مشابه در یکی از بازی‌های امیدها در سطح کشوری درگیری‌ای رخ داد که می‌توانست منجر به قتل شود که خوشبختانه به خیر گذشت! در هفته ششم رقابت‌های لیگ یک امید، فجرسپاسی مهمان تیم امید گل‌گهر سیرجان بود و در حالی که تا دقیقه ۹۰ با نتیجه سه بر صفر از تیم گل‌گهر عقب بود، در دقایق پایانی مسابقه درگیری در میانه زمین بین بازیکنان رخ داد که برخی از اعضای منسوب به کادرفنی تیم گل‌گهر سیرجان با چاقو به سمت محسن نیسانی و کادرفنی تیم امید فجرسپاسی حمله‌ور شدند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند. در سمت مقابل کادرفنی امید فجر سپاسی برای جلوگیری از حمله گل‌گهری‌ها وارد زمین مسابقه شدند که توسط شخصی که منتسب به باشگاه میزبان بود مورد ضربه چاقو قرار گرفتند و به‌شدت آسیب دیدند و راهی بیمارستان شدند‌! اتفاق عجیبی که می‌توانست حتی منجر به کشته شدن یکی از اعضای فجرسپاسی شود که خوشبختانه ‌و با دخالت ماموران حاضر در استادیوم به خیر گذشت. برای بررسی اتفاق رخ‌داده با جلیل دوران، سرمربی فجرسپاسی گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید.

 

‌توضیح بدهید که چه اتفاقی رخ داد؟

عکس‌هایش موجود است. یک آقایی با تیغ و چاقو وارد زمین شد و زیر گردن اعضای کادر ما گرفت که کادر ما به زمین می‌خورد و چاقو آنطور بدنش را آسیب زد. اگر زمین نمی‌خورد رگ گردنش را می‌زد! اصلا معلوم ‌نبود این شخص آنجا چه کار می‌کرد. ‌یک سرهنگ که مدیر اجرایی تیم ما هست را هم زده که الان در اتاق جراحی است. دست مدیر اجرایی ما تکان نمی‌خورد! جناب سرهنگ حسن شاهی، مدیر اجرایی تیم‌ ما است.

‌اصلا چه اتفاقی از قبل رخ داد که منجر به چاقوکشی شد؟

آنها تا دقیقه ۹۲ سه بر هیچ جلو بودند که گلر ما وقتی مهاجم ‌حریف آمد سمتش دوبار توپ را از روی سر او رد کرد و برگشت. تقریبا می‌شود گفت حالت مسخره کردن داشت که مربی تیم حریف گفت بزن پای دروازه‌بان را بشکن! این صحنه تمام شد، گلر ما یک توپ را زد که بازیکن حریف با جفت پا ‌آمد روی ساقش، گلر ما هم با دست به صورتش زد. خب داور به این دو یا باید کارت زرد بدهد یا کارت قرمز. اما مربی حریف وارد زمین شد و با مشت توی صورت گلر ما زد و بعد بقیه بازیکنان آن تیم‌ وارد زمین شدند و بازیکنان ما هم برای دفاع کردن از هم‌تیمی‌ها وارد زمین شدند. در همین بین لیدر تیمشان با کارد وارد زمین شد. شانس آوردیم کشته نداد! او با شدت هرچه تمام‌تر صورت و سینه و قلب اعضای ما را هدف قرار می‌داد.

‌این فرد متواری است؟

از طریق فرمانده سپاه فجر فارس و کرمان و اطلاعات کرمان همان شب دستگیرش کردند. اما تمام بازیکنان ‌قدیمی کرمان و سیرجان به آقای نیسانی زنگ زدند که او را ببخشد!

‌مربی شما تصمیم دارد او را ببخشد؟

نه قربان! نیسانی خودش ۱۵، ۱۶ تا بخیه خورد و آن سرهنگ هم در اتاق جراحی است که معلوم نیست دیگر دستش کار می‌کند یا نه. رضایت بدهند؟ می‌گویم فرماندهان سپاه با هم در تماس هستند به اطلاعات و حفاظت و آگاهی گفتند و همان شبانه گرفتند.

‌وضعیت بچه‌های تیمتان چطور است؟ بازیکنان آسیب ندیدند؟

ما جدا کردیم. اما کارد انداخته بود سمت بازیکن ما که کل پیراهنش پاره شده. خوشبختانه به بدنش نخورده چون این بچه خودش را کشید عقب.

‌ماموران حاضر برای پایان دادن دعوا چه اقدامی کردند؟

پلیس دو، سه تا اسپری فلفل خالی کرد اما دید دعوا تمام نمی‌شود دست به کلت شد! در گزارش پلیس دیدم و ناظر هم ‌امضا کرد که اینها را خودم خواندم.

‌آمبولانس به ‌موقع مصدومان را به بیمارستان رساند؟

اورژانس بی‌معرفت را هرچه فریاد زدیم بیاید داخل که خون در حال فواره زدن است اما درون زمین نمی‌آمد تا ناظر نگفت وارد زمین شو‌ وگرنه نمی‌آمد! بعد بردند بیمارستان که امکاناتشان کم بود و سعی کردند با هلی کوپتر به شیراز انتقال دهند که آن هم ‌نبود و در نهایت باشگاه گل‌گهر یک آمبولانس داد که این شخص را شبانه با آمبولانس آوردند بیمارستان شیراز. حالا هم از ساعت ۹ صبح در اتاق عمل است! نمی‌دانم قانون اجازه نمی‌داد که آمبولانس وارد شود یا دلیل دیگری داشت، نمی‌دانم.

‌در تصاویری که منتشر شده و باشگاه شما هم آن را منتشر کرده یک فرد با پیراهن سفید در وسط درگیری چاقو به دست است.

بله همین پیراهن سفید است. چاقوی در دستش را ببینید. چاقو می‌زند که به شکم‌ طرف مقابل وارد کند ‌که عقب می‌رود و‌ چاقو به دستش می‌خورد!

‌این فرد شناسایی شده که چه کاره باشگاه گل گهر است؟

لیدر باشگاه گل گهر است! او قبلا جزو اراذل و اوباش بوده! اینها چیزی است که همه می‌گویند و ما هم شنیدیم، نمی‌دانم خدا می‌داند اما والله هرچه گفتم‌ عین واقعیت است.

‌ناظر بازی چی گفت؟

آقای ‌عبدی تماس گرفت و گفت هفته گذشته هم یک‌ مورد دیگری بوده که به ما نگفتند و گویا می‌خواستند از جدول حذف کنند! حالا چی بوده را نمی‌دانم. عبدی مسوول پایه فدراسیون فیلم هم از هر دو طرف گرفته ‌و ناظر هم ‌که هست و ‌همه امضا کردند که عامل درگیری مربی تیم سیرجان‌ بوده. ما اختلافی با تیم مقابل نداشتیم، اصلا آدم‌های دیوانه! ببخشید تیم سه بر هیچ جلو است تا دقیقه ۹۲ این چه کاری است؟ اگر دو نفر کشته می‌شدند کی جواب می‌داد؟ ناظر می‌گوید ‌این زمین قابل برگزاری بازی نیست و اصلا سکویی نبوده و دو سمت زمین هم فنس باز است! خوب شد که‌ بقیه درون زمین‌ نریختند!

‌صحبت خاصی مانده؟

پلیس‌های سیرجانی مرد بودند! آنها به پلیس می‌گفتند شما بچه سیرجان هستی اما پلیس می‌گفت من صحیح را می‌گویم ‌چون خدا هست. فقط ان‌شالله که برخورد مناسبی با افراد خاطی شود که‌ دیگر شاهد چنین‌ اتفاقاتی ‌نباشیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها