کد خبر: 641055
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ۱۰:۰۵:۰۴
| |

قهرمان روببنگ ایران که به دستفروشی روی آورد در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

نماینده مجلس قرار بود عید کار استخدامم را انجام ‌دهد اما عید جدید دارد از راه می رسد و خبری نیست!

مدت‌هاست ورزشکاران با مشکلات مالی عدیده روبه‌رو هستند و هراز گاهی اتفاقی فضای رسانه‌ای تحت تاثیر این مساله قرار می گیرد .

نماینده مجلس قرار بود عید کار استخدامم را انجام ‌دهد اما عید جدید دارد از راه می رسد و خبری نیست!
کد خبر: 641055
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۵ ۱۰:۰۵:۰۴

امیرحسین محمودپور، کاپیتان تیم ملی رویینگ ایران که چند هفته قبل در بازی‌های آسیایی هانگژو همراه با تیم ملی، برابر حریفانش به رقابت پرداخته بود با انتشار ویدیویی از دستفروشی مقابل اداره کل بنادر استان گیلان به دلیل بی‌توجهی مسوولان و مشکلات مالی خبرساز شد.

به گزارش روزنامه اعتماد، بعد از آن بسیاری از رسانه‌ها روی این ماجرا مانور دادند و مقامات ورزشی هم قول حل مشکلات این ورزشکار را دادند. البته این نخستین‌باری نیست که چنین شرایطی برای ورزشکاران کشورمان رخ می‌دهد. مدت‌هاست ورزشکاران با مشکلات مالی عدیده روبه‌رو هستند و هراز گاهی اتفاقی شبیه این فضای رسانه‌ای را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای اینکه ببینیم نتیجه وعده‌های مقامات برای حل مشکل محمودپور به کجا رسیده با این ورزشکار صحبت کردیم. محمودپور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار «اعتماد» از تماس رییس فدراسیون قایقرانی برای حل مشکلاتش خبر داد که ‌در ادامه صحبت‌های او را می‌خوانید.

 

‌ویدیویی از دستفروشی شما حسابی سر و صدا به‌پا کرده بود. هنوز هم به این کار مشغول هستی؟

الان که نه. پس از آن داستان‌ها رییس فدراسیون با من ‌تماس گرفت و پرسید چرا به من خبر ندادی؟ گفتم ‌اگر قرار باشد من استخدام شوم این اتفاق رخ می‌دهد که‌ جواب داد مدالی که در المپیک‌ دانشجویان گرفتم استخدام رسمی دارد و از من خواست تا درخواستی بدهم تا نامه‌نگاری کنند تا کارهای اداری استخدام انجام شود. بعد هم با وزیر تماس گرفتند و وزیر هم‌ قول استخدام‌ داده ‌و گفتند ‌فعلا دست نگه‌دار تا ببینیم‌ چه ‌کار می‌کنیم.

‌در کدام ارگان ‌یا شرکت قرار است استخدام‌ شوی؟

درخواست من‌ اداره بندر استان‌گیلان است. نماینده شهرمان ‌یک کارهایی کرده بود اما الان خبری از ایشان نیست! برای نماینده ‌شهر ما که کاری‌ ندارد این استخدام را پیگیری کند و با نتیجه انجام می‌دادند.

‌از طرف نماینده چه‌ مدت پیگیر استخدام بودی؟

دو سالی می‌شود! ایشان‌به ‌اداره بندر نامه زده بود و آخرین‌ خبری که دارم تا عید گذشته قرار بود بروم ‌سر کار‌ اما‌ به عید بعدی نزدیک شدیم و خبری نشد! البته آن در‌خواستم برای زمانی بود که‌ من‌ مدال یونیورسیاد را نداشتم. الان‌ با این مدال شرایط فرق می‌کند.

‌از ارگان‌های دیگر جایزه‌ای نگرفتی؟

بعد از اینکه گفتم کشورهای دیگر ۳ میلیارد برای ورزشکاران یونیورسیاد پاداش می‌دهند و من سی‌میلیون پاداش گرفتم امروز به حسابم سی‌میلیون واریز شده که وزیر، واریز کرده است. آقای سهرابی پیگیر بودند و‌ بعد گفتند چون یونیورسیاد نهاد دانشگاهی است به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ربطی ندارد!

‌به کجا مربوط است؟

نمی‌دانم ورزشکار کجا هستم‌! می‌گویند چون ورزش دانشگاهی بوده به فدراسیون دانشگاه ربط دارد و سی میلیون فدراسیون دانشگاهی را هم در واقع اسپانسر پرداخت کرده است!

‌با شصت میلیون پاداشت می‌خواهی چی کار کنی؟

دوباره می‌روم جنس می‌آورم!

‌واقعا سر بساط بودی وکار کردی؟

اولین روز بود چون‌ آنلاین‌شاپ کسی اعتماد‌ نمی‌کند گفتم بروم وسط شهر دو تا آشنا ببینند و بشناسند خرید کنند و برای تبلیغات کارم در پیجم گذاشتم و برای ‌دیده شدن‌ بیشتر در پیج ورزشی خودم‌ هم ‌گذاشتم تا مردم بیایند خرید‌کنند. اما صبح که از خواب بیدار شدم‌ دیدم داستان فرق می‌کند و خیلی دیده شد!

‌مردم و همشهریانت بعد از بازتاب خبر حمایتت کردند؟

بله. واقعا دم‌همشهری‌هایم گرم. از آن گذشته هموطنانم ‌برای من سنگ‌تمام گذاشتند. واقعا مردم ما را در هیچ کجای ندارند و خیلی‌ها پیام ‌دادند و خیلی‌ها خواستند کمک کنند. این را هم بگویم ‌یکسری‌ها پیام می‌دادند ‌که من دارم فیلم بازی می‌کنم و پولدار هستم اما می‌خواهم‌ بگویم من بدبخت نیستم. یک عمر است که زحمت کشیدم و‌ ورزش کردم. این ‌کار را کردم تا بعد از من ارزش استعدادها و ورزشکارها را بدانند چون جایگاه ما در این‌کشور خیلی بالاتر از اینهاست.‌

‌بسیار خب. چند سال است در تیم ملی هستید، آیا از طریق فدراسیون‌ حقوق یا بیمه دارید؟

از سال ۹۲ یا ۹۳ عضو تیم‌ ملی هستم. بیمه ‌که ‌نداریم و تا پنج سال پیش حقوقم ۲۵۰ هزار تومان بود و بعد از آمدن آقای سهرابیان مقداری اضافه شد و حقوق من از پارسال شد ۲ میلیون تومان اما نزدیک‌ مسابقات تا سه یا چهار ماه حقوقم شد ۴ میلیون!

‌در زمان حضور در اردوها فقط حقوق می‌گیرید؟

بله. در طول سال کلا در اردو هستیم و شاید مثلا بعد از بازی‌های آسیایی یکی، دوماه در اردو نیستیم و آن زمان‌هم حقوق پرداخت‌ نمی‌شود.

‌شما در سطح خوب قرار دارید و با آن سابقه طولانی ماهی دو میلیون می‌گیرید از این کمتر هم‌ هست؟

ماهی پانصدهزار تومان داشتیم!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها