کد خبر: 640638
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۲:۰۰:۱۱
| |

پاسخی به اتهام پدر حسن یزدانی به خبرنگار روزنامه اعتماد

در کمال احترام به پدر حسن یزدانی می‌خواهیم پاسخ اتهامی که ایشان به خبرنگاران روزنامه اعتماد نسبت داده است را بدهیم.

پاسخی به اتهام پدر حسن یزدانی به خبرنگار روزنامه اعتماد
کد خبر: 640638
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۱۲:۰۰:۱۱

روز پنجشنبه مصاحبه‌ای از هادی عامل، گزارشگر و کارشناس باسابقه کشتی در صفحه «روزنامه اعتماد» پیرامون مصدومیت حسن یزدانی و عمل جراحی او منتشر شد که حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت. این حواشی کار را به جایی رساند که عامل در مصاحبه‌ای از حسن یزدانی عذرخواهی کرد. عامل در آن مصاحبه گفت دلیل حضور حسن یزدانی در بازی‌های آسیایی با کتف مصدوم تامین مخارج عروسی‌اش از طریق پاداش کسب مدال طلا بوده است. 

به گزارش روزنامه اعتماد، روز شنبه در مراسم تجلیل از مدال‌آوران در مازندران که حسن یزدانی و پدرش هم حضور داشتند از پدر یزدانی در مورد جراحی کتف پسرش، احتمال نرسیدن او به المپیک و همین‌ طور مصاحبه هادی عامل با روزنامه اعتماد سوال شد که علی اعظم یزدانی پاسخ بسیار عجیبی داد. ایشان گفت: «این به نظرم غفلت آن خبرنگاران بود. حرف آقای عامل این نبوده؛ آقای عامل همچین صحبتی نکرده. این غفلت خبرنگاران بود.» وقتی خبرنگاران به علی اعظم یزدانی گوشزد می‌کنند که خود هادی عامل عذرخواهی کرده، ایشان جواب می‌دهد: «آقای عامل صاحب اختیار هستند؛ چنین چیزی هم نبوده. آقای عامل این حرف‌ها را نگفته. خب خبرنگاران غفلت کردند.»

در کمال احترام به پدر حسن یزدانی می‌خواهیم پاسخ اتهامی که ایشان به خبرنگاران روزنامه اعتماد نسبت داده است را بدهیم.  قبل از هر چیزی باید بگوییم ویس هادی عامل در اختیار خبرنگار روزنامه اعتماد است و در صورت نیاز می‌توانیم آن را منتشر کنیم تا مشخص شود که غفلت از سوی چه کسی رخ داده است. 

اما در ادامه ذکر این نکات ضروری است. اینکه یک مصاحبه یا خبر چه واکنش‌ها و برداشت‌هایی در مخاطبان به دنبال خواهد داشت در اختیار خبرنگار یا رسانه نیست. تنها وظیفه اصلی خبرنگار و رسانه انتشار بدون کم و کاست صحبت‌های مصاحبه شونده است که در این مورد به صورت کامل و واو به واو رعایت شده است.

نکته بعدی اینکه هر فردی از جمله پدر حسن یزدانی می‌تواند از انتشار خبر، نوع انتشار آن، زمان انتشار آن، جایگاهی که در روزنامه و سایت به آن اختصاص داده شده یا حتی شیطنت‌هایی که در فضای مجازی با این خبر صورت گرفته شاکی باشد و انتقاد کند، اما اینکه اصل ماجرا را ببرد زیر سوال و روزنامه و خبرنگار را متهم کند بسیار عجیب و غیر قابل قبول است. همان طور که گفته شد صدای این مصاحبه موجود است و قابل انتشار. 

نکته سوم اینکه ما متوجه هجمه و برداشت‌های متفاوت صورت گرفته بعد از انتشار مصاحبه هستیم. همین‌طور در جریان رفاقت نزدیک هادی عامل با خانواده یزدانی نیز هستیم. اما اینکه ایشان بخواهد دوستی یا احترام بین خودشان را با انداختن بار مسوولیت به دوش رسانه حفظ کند، منطقی نیست. اگر هادی عامل صاحب اختیار است که خب خودش در مصاحبه با رسانه‌ها گفته که زدن آن حرف‌ها اشتباه بوده و بابتش هم عذرخواهی کرده است و ما عذرخواهی ایشان را هم منتشر کردیم.

حسن یزدانی سرمایه این کشور است و هرچند به واسطه شرایط سیاسی اجتماعی چند وقت اخیر در کشور و دو باخت متوالی به تیلور تحت فشار قرار گرفته اما هنوز هم پهلوان گل کشتی ایران است و همه آرزو داریم در المپیک مرغوب‌ترین مدال را به ارمغان بیاورد. هدف هادی عامل از گفتن آن حرف‌ها و هدف ما از انتشار صحبت‌های ایشان نیز تنها کمک به وضعیت معیشتی قهرمان‌های کشورمان بوده است. اینکه به گوش مسوولان برسانیم یکی از شانس‌های مدال ایران در المپیک چنین دغدغه‌هایی دارد. اینکه به فکر ورزشکار باشید که مجبور نشود برای 900 میلیون سلامتی‌اش را به خطر بیندازد. حال اگر مردم نسبت به این خبر و مصاحبه واکنش منفی نشان دادند تقصیر ما نیست. این محصول پیچیدگی‌هایی است که در جامعه ما وجود دارد. اینکه کسی بخواهد چنین وضعیت بغرنجی را صرفا با اتهام به رسانه حل کند هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها