کد خبر: 639876
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

هدف هواداران دورتموند از پرتاب شمش طلای تقلبی به زمین مسابقه؛ انتقاد از عربستان یا حمله به یوفا؟

چرا هواداران بورسیا دورتموند با پرتاب شمش‌های طلا و کیسه‌های پول تقلبی به داخل زمین، مسابقه لیگ قهرمانان اروپا مقابل نیوکاسل را قطع کردند؟

هدف هواداران دورتموند از پرتاب شمش طلای تقلبی به زمین مسابقه؛ انتقاد از عربستان یا حمله به یوفا؟
کد خبر: 639876
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۷ ۱۱:۰۰:۰۰

رویارویی روز سه‌شنبه بورسیا دورتموند و نیوکاسل پس از پرتاب شمش‌های طلا و کیسه‌های پول تقلبی توسط هواداران به داخل زمین برای لحظاتی متوقف شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، گل نیکلاس فولکروگ در اواسط نیمه اول برای برتری تیم میزبان در همان نیمه کافی بود، اما در حالی که شرایط سیگنال ایدونا پارک قبل از رفتن به ۴۵ دقیقه دوم خوب بود، بخش بزرگی از هواداران دورتموند با اعتراضی منحصربه‌فرد روند کار را قطع کردند. زمین با شمش‌های طلای تقلبی و کیسه‌های پول همراه با بنری که روی آن نوشته شده بود «تو به ورزش اهمیت نمی‌دهی- تنها چیزی که به آن اهمیت می‌دهی پول است» پر شد.

در حالی که برخی کارشناسان به اشتباه استنباط کردند این اعتراضات مربوط به مالکیت نیوکاسل از سوی عربستان سعودی است، اما طرفداران در واقع بدنه حاکمه فوتبال اروپا را هدف قرار دادند. در برنامه‌های یوفا برای اصلاح لیگ قهرمانان از فصل 2024-25، شاهد یک مرحله گروهی بی‌سابقه ۳۶ تیمی در قالب یک جدول لیگ بزرگ خواهیم بود و تیم‌ها مجبور خواهند شد هشت بازی را بین یک برنامه فوتبالی فشرده انجام دهند که دورتموند یکی از منتقدان پر سر و صدای این برنامه است.

بنر بیانیه و ماموریت هواداران دورتموند را که ماه گذشته آپلود شد، منعکس می‌کند و از یوفا برای اولویت دادن به منافع مالی بر امنیت بازیکنان، رضایت هواداران و کیفیت لیگ‌های داخلی انتقاد می‌کند.

در میان انبوهی از اعتراضات هواداران، تیم ادین ترزیچ قبل از سفر به اشتوتگارت در لیگ برتر در روز شنبه، بازی حساس اروپایی خود را روز سه‌شنبه برگزار خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها