کد خبر: 639021
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ۱۱:۵۴:۱۷
| |

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال:

اینکه مهدی طارمی بهترین بازیکن نشد، عجیب است!

مرتضی محصص، کارشناس فوتبال گفت: اینکه مهدی طارمی بهترین بازیکن نشد، عجیب است!

اینکه مهدی طارمی بهترین بازیکن نشد، عجیب است!
کد خبر: 639021
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ۱۱:۵۴:۱۷

روزبه دلاور- مراسم بهترین‌های فوتبال آسیا برگزار شد و سالم الدوساری از کشور عربستان به عنوان برترین بازیکن سال آسیا انتخاب شد.

به گزارش اعتماد، سهم فوتبال ما از اسکار فوتبال در آسیا مربوط به فوتسال بود که مسلم اولادقباد به عنوان بهترین بازیکن در این رشته جایزه‌اش را از رییس فدراسیون فوتبال کشورمان دریافت کرد. البته فوتبال ما در بخش‌های دیگر مثل بهترین لژیونر و برترین بازیکن جوان و فدراسیون برتر هم نامزد کسب جایزه بود که در نهایت قافیه را به دیگران باختیم به موفقیتی دست پیدا نکردیم.

از آخرین باری که بهترین بازیکن آسیا از فوتبال ایران انتخاب شد ۱۳ سال می‌گذرد. عنوان ارزشمندی که علی کریمی از آن خودش کرد و دیگر هیچ بازیکنی از کشورمان انتخاب نشد. البته چگونگی انتخاب برترین‌های آسیا همیشه جای سوال بوده و اینکه هیات داوری انتخاب‌های‌شان را برچه مبنایی لحاظ می‌کنند نیز ابهاماتی داشته است. به عنوان مثال در همین مراسم امسال انتخاب نشدن مهدی طارمی به عنوان برترین لژیونر سال به اندازه کاندیدا شدن فدراسیون فوتبال کشورمان در بین سه فدراسیون برتر جای ابهام و تعجب داشت!

به همین منظور با مرتضی محصص یکی از کارشناسان و مدرسان قدیمی فوتبال کشورمان گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال آسیا برگزار شد و باز هم بازیکنی از کشورمان انتخاب نشد‌. در این باره نظرتان را بگویید.

جواب شما را هیات ژوری که این دوستان را انتخاب می‌کنند، باید بدهند چون ما که هیچ دخالتی نداشتیم. طارمی هم جزو گزینه‌ها بود؛ انتخاب نشد؟

*خیر.

واقعا جای تعجب است! خب ما تمام بازی‌های بازیکنانی که انتخاب شدند را ندیدیم. حالا ذهنیت منفی را بگذاریم کنار. ولی خب ما هم ناراحتیم. اما مهدی هم سال خوبی را سپری کرد و نمی‌دانم چرا انتخاب نشد جای تعجب دارد. به هر صورت چون ندیدم، اطلاعی ندارم.

*‌ اما 13 سال است بازیکنی از فوتبال ما انتخاب نشده.

می‌شود؛ درباره خیلی‌ها که حق‌شان بود، انتخاب شوند صحبت کنیم اما این دلیل ضعف نمی‌شود. انتخاب نشدن یک بازیکن دلیل بر ضعف فوتبال یک کشور نیست. الان مثلا استرالیا کاندیدا نداشته است. نمی‌شود گفت فوتبال استرالیا قابل قبول نیست یا ژاپن. نمی‌دانم در AFC چه کسانی هستند که انتخاب بهترین لژیونر و بهترین بازیکن داخلی آسیا را انجام می‌دهند. باید دید روی چه نکاتی امتیاز می‌دهند‌.

*‌ چند سالی است که به برترین لژیونر و برترین بازیکن جایزه می‌دهند که این هم جای سوال است. چرا مثل دیگر قاره‌ها فقط یک بازیکن انتخاب نمی‌شود؟

بله؛ حتما این هم ضعف است. واقعا اینها را دنبال نمی‌کنم. شما کاملا درست می‌گویید. من چنین چیزی را به جز در آسیا ندیدم. یک نکته دیگر اینکه ما چند سال درگیر کرونا بودیم و این هم خیلی به وضعیت ما لطمه زد. انتخاب مسی هم که میوه‌فروش سر کوچه‌‌مان به من گفت آن هم انتخاب خوبی نبود! اگر می‌خواهیم فوتبال پیشرفت کند باید به خیلی از بازیکنان دیگر فرصت بدهیم و در آسیا هم همین طور است دنبال بازیکنان قدیمی و اسمی رفتند. الان من و شما ایرانی هستیم و دوست داریم مهدی انتخاب می‌شد اما واقعا انتخاب نشدن او برای من جای تعجب داشت.

‌* انتخاب سالم الدوساری بحق بود؟

او بازیکن خوبی است و در جام جهانی هم بازی خوبی انجام داد. آن بازیکن کره‌ای هم خوب است. البته بیشتر بازی او را در باشگاه بایرن دیدم یا کره زیاد یادم نمی‌آید. او هم مدافع خوب و سرزن خوبی است. حتما AFC هم معیاری دارد؛ ژورنالیست و کارشناس و همه ما عشق و علاقه کشور خودمان داریم. الان اولادقباد که انتخاب شد هم خوشحال هستیم. با این حال انتخاب نشدن بازیکن دلیل بر افت نیست. افتخاری هست؛ شاید سال بعد نماینده داشته باشیم. به تازگی شنیدم طارمی می‌خواهد به اینترمیلان برود. او هنوز جا دارد و حداقل ۲ تا ۳ سال دیگر می‌تواند بازی کند و شانس بردن این جایزه را دارد.

*‌ امین حزباوی هم جزو کاندیدای برترین بازیکن جوان بود. حزباوی می‌تواند روزی این عنوان را کسب کند؟

عالی است! او خیلی فرصت دارد که بهترین شود‌؛ چرا که نشود‌.

* و سوال آخر، در خصوص حضور فدراسیون فوتبال کشور ما در جمع برترین‌ها چه نظری دارید؟

بازهم می‌گویم نمی‌دانم نحوه انتخاب به چه صورت است!

*‌ اما به عنوان یک کارشناس می‌خواهیم نظر شما را بدانیم. فدراسیون فوتبال ایران شایسته کاندیدا شدن بود؟

از کرونا به این طرف عملکرد فدراسیون ما خوب بوده. از صعود بزرگسالان و نوجوانان به جام جهانی می‌توانستیم انتخاب شویم شاید معیارهای دیگری باشد. ایران موفقیت‌های داشته البته شکست هم داشتیم مثل تمام کشورها. بیشتر این انتخابات برنامه‌ها برای رده‌های پایه و بانوان و ساحلی را در نظر می‌گیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها