کد خبر: 638981
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ۱۹:۵۰:۲۲
| |

درآمد عربستان از میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ چقدر خواهد بود؟

روزنامه هم میهن نوشت: برآورد شده با توجه به افزایش تیم‌های جام جهانی به 48 تیم و تبلیغاتی که عربستان طی دو سال اخیر به‌خصوص در فوتبال انجام داده، آنها می‌توانند به درآمد تقریبی 50 میلیارد دلاری برسند.

درآمد عربستان از میزبانی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ چقدر خواهد بود؟
کد خبر: 638981
|
۱۴۰۲/۰۸/۱۱ ۱۹:۵۰:۲۲

روزنامه هم میهن درآمد عربستان از میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ را برآورد کرده است. 

به گزارش هم میهن، میزبانی جام جهانی در کنار برگزاری یک تورنمنت بزرگ برای هر کشوری آورده اقتصادی کم‌نظیری در برخواهد داشت. درحالی‌که براساس آمار اعلام‌شده از سوی دولت آفریقای جنوبی، این کشور برای میزبانی از جام جهانی 2010 تنها 6 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و برزیل نیز در سال 2014 رقمی در همین حدود را به‌دست آورد اما روسیه 31 میلیارد دلار از میزبانی خود سود حاصل خواهد کرد که نسبت به دو دوره گذشته جام جهانی، رقم قابل توجهی محسوب می‌شد. کشور قطر نیز از جام جهانی 2022 حدود 15میلیارد دلار درآمدزایی کسب کرد.

این روزنامه در ادامه نوشته است: خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرده بود که براساس آمارهای منتشرشده از سوی دولت روسیه، این کشور 683 میلیارد روبل (معادل 11 میلیارد دلار) برای برگزاری جام جهانی هزینه کرده بود که البته این رقم شامل ساخت برخی از زیرساخت‌های لازم یا ورزشگاه‌های تازه‌تاسیس نمی‌شود. با این حال، مسکو در ازای این سرمایه‌گذاری 220 هزار شغل برای شهروندانش ایجاد کرده است. حالا برآورد شده با توجه به افزایش تیم‌های جام جهانی به 48 تیم و تبلیغاتی که عربستان طی دو سال اخیر به‌خصوص در فوتبال انجام داده، آنها می‌توانند به درآمد تقریبی 50 میلیارد دلاری برسند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها