کد خبر: 638719
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۱۲:۲۰:۲۵
| |

در حاشیه جدال کیانوش رستمی با فدراسیون/ عادت بد ورزش ایران؛ اول جنجال رسانه‌ای بعد گفت‌وگو!

یک عادت بد کم‌کم در ورزش ما رسم شده که ورزشکاران و مدیران ابتدا مسائل را در مجازی و رسانه مطرح می کنند و بعد راضی به هم‌صحبتی می شوند.

در حاشیه جدال کیانوش رستمی با فدراسیون/ عادت بد ورزش ایران؛ اول جنجال رسانه‌ای بعد گفت‌وگو!
کد خبر: 638719
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۹ ۱۲:۲۰:۲۵

اگر بخواهیم به چند جدال رسانه‌ای یا مجازی بین افراد ورزشی در همین دو، سه هفته اخیر اشاره کنیم که خیلی هم سر و صدا کرد یکی طعنه و کنایه‌های آبدار نکونام، سرمربی استقلال به خطیر مدیر این باشگاه بود که گهگاهی با پاسخ خطیر همراه می‌شد‌. یک جنگ بی‌ثمر که فقط برای چند هفته روی اعصاب میلیون‌ها هوادار بود و‌ در نهایت با وساطت علیرضا دبیر! و با یک جلسه یکی، دو ساعته بین دو طرف همه‌چیز گل و بلبل شد و خطیر و نکونام مشکلات‌شان را حل کردند! 

به گزارش روزنامه اعتماد، پس از مراسم آشتی‌کنان هم خیلی از پیشکسوتان باشگاه گلایه‌های پنهانی داشتند که چرا وقتی بزرگان مرتبط به باشگاه چندین بار درخواست برگزاری این مراسم را داشتند مورد قبول دوطرف واقع نشد و با میانجگری رییس فدراسیون کشتی ماجرا ختم به خیر شد‌. 

اما سوال اینجا بود که چرا از اول این دو مقام مسوول صحبت‌های خود را رو در رو مطرح‌ نمی‌کردند‌. 

همین هیاهوی رسانه‌ای و مجازی در باشگاه پرسپولیس و بین درویش و گل‌محمدی هم به شکلی دیگر تکرار شد و طرفین در بیرون از باشگاه مشکلات را برای مردم بیان می‌کردند! یحیی گل‌محمدی در مصاحبه‌های قبل و بعد بازی به صورت غیر مستقیم در مورد درویش حرف می‌زد و مدیرعامل پرسپولیس در جای دیگری طی مصاحبه‌ای پاسخ می‌داد. 

از این جنجال‌ها مثال‌های فر‌اوانی وجود دارد. اما آخرین جنجال اینچنینی بین کیانوش رستمی و فدراسیون وزنه‌برداری شکل گرفته است. جنجالی که رستمی در پیج شخصی خود از آن پرده‌برداری کرد و از جفای رییس فدراسیون و سرمربی در حق خودش گفت و در نهایت به شکلی با تیم ملی خداحافظی کرد و انوشیروانی رییس فدراسیون و سرمربی تیم ملی در گفت‌وگو با رسانه‌ها پاسخ این قهرمان سابق جهان و المپیک را داد.

روز گذشته کیانوش رستمی دوباره با انتشار پستی اینستاگرامی ماجرا را ادامه داد و سپس در یک گفت‌وگوی مفصل خواسته‌هایش را مطرح کرد و حاضر شد تضمین‌هایی را هم بدهد. او گفت نمی‌خواهد با کسی دعوا کند و تنها می‌خواهد برای ایران وزنه بزند. رستمی که سال‌ها با جنجال‌آفرینی فضای وزنه‌برداری را به تشنج می‌کشید تاکید کرد همه شرایط فدراسیون را می‌پذیرد و حاضر است با نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی هم همه‌گونه همکاری کند تا در پاریس روی سکو برود. 

ساعتی بعد نواب نصیر شلال در مصاحبه با یک رسانه دیگر پاسخ اظهارات کیانوش رستمی را داد و گفت این وزنه‌بردار تصور می‌کند با نامه زدن به این و آن می‌تواند وارد تیم ملی شود!

اینکه حق با کدام طرف است را نه می‌دانیم و نه از پیش قضاوت می‌کنیم اما می‌توانیم سوال کنیم که آیا نمی‌شد یا نمی‌شود در یک جلسه سه نفره مشکلات را بین خودشان حل کنند؟ سرمربی تیم اعزام رستمی به انتخابی المپیک را منوط به رکوردگیری داخلی دانسته و رییس فدراسیون هم از سرمربی تیم ملی حمایت کرده از طرفی رستمی این مساله را تلاش برای کنار گذاشتنش می‌داند و از رفتن به کشور دیگر می‌گوید و حالا هم حرف از بازگشت او است! واقعا نمی‌شد تمام این مسائل را در یک اتاق در بسته و با نگاهی کاملا ورزشی حل کرد؟ آیا حتما باید کار به رسانه‌ها کشیده و جنجال درست شود؟ 

در اینکه تهییج افکار عمومی می‌تواند تاثیرگذار باشد شکی نیست و مشخص است که خیلی از چهره‌های سرشناس می‌خواهند از این تاثیرگذاری استفاده کنند اما بهتر است سلسله‌مراتب رعایت شود. یعنی افراد در آخرین مرحله سراغ رسانه‌ای کردن مشکلات‌شان بروند. 

به نظر می‌رسد این بدعادتی کم‌کم در ورزش ما رسم می‌شود که ورزشکاران و مدیران ما ابتدا مسائل را در مجازی و رسانه مطرح می‌کنند و بعد راضی به هم‌صحبتی می‌شوند! یک رفتار عجیب که با معیارهای حرفه‌ای در ورزش فرسنگ‌ها فاصله دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها