کد خبر: 637807
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۰۹:۳۵:۴۲
| |

قهرمان تکواندو در گفت‌وگو با «اعتماد» از تقابل فوتبال و سایر رشته‌ها به خاطر پاداش می گوید:

مقصر مسئولان هستند که به عده‌ای خاص پاداش می‌دهند/ با پاداش بازی‌های آسیایی یک خانه در تهران نمی‌شود رهن کرد!

فرزان عاشورزاده ملی پوش تکواندوی ایران می گوید مگر چند تا از قهرمانان این توانایی را دارند که بیزینس راه بیندازند؟ شاید یکی غرورش به او این اجازه را ندهد که مثلا وارد شورای شهر شود!

مقصر مسئولان هستند که به عده‌ای خاص پاداش می‌دهند/ با پاداش بازی‌های آسیایی یک خانه در تهران نمی‌شود رهن کرد!
کد خبر: 637807
|
۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۰۹:۳۵:۴۲

بحث پاداش ملی‌پوشان فوتبال به سوژه شماره یک ورزش کشور تبدیل شده است. تا جایی که بحث بین بعضی از ورزشکاران انفرادی و گروهی در فضای مجازی بالا گرفته و نظرات متفاوتی نسبت به برخورد دوگانه‌ مسوولان بین ‌ورزشکاران تیمی و انفرادی به وجود آمده است. 

به گزارش روزنامه اعتماد، فرزان‌ عاشورزاده، ملی‌پوش ‌تکواندوی کشورمان‌ که سال‌های سال است به عنوان یک ملی‌پوش در سطح جهانی شناخته شده است و برای ایران افتخارات زیادی کسب کرده در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد در خصوص صحبت‌های محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع تیم ملی فوتبال گفت: ابتدا بگویم خود ما که به صورت انفرادی ورزش می‌کنیم ورزش‌های توپ و تور را دنبال می‌کنیم. به شخصه اعتقاد دارم ورزش‌های تیمی جذابیت‌های بالایی دارد و پذیرفتیم که بیزینس در کنار فوتبال در همه جای دنیا رواج دارد اما بحث این است بیایند یک مصوبه‌ای هم برای ورزش‌های انفرادی بگذارند تا برای قهرمانان المپیک هم حواله خودرو جایزه بدهند.

تکواندوکار کشورمان افزود: اینکه دولت برای صعود به جام جهانی حواله خودرو برای بازیکنان در نظر می‌گیرد خب برای قهرمانان المپیک هم پاداش اینچنینی در نظر بگیرند. مثلا هر کس در المپیک طلا گرفت در رده A می‌تواند خودرو وارد کند. مدال‌آوران نقره و برنز هم در رده B وC وارد کنند. همه ما می‌دانیم کمترین قرارداد فوتبالیست‌ها از ۷ تا ۸ میلیارد شروع می‌شود. وقتی در تلویزیون می‌گویند دریافتی فلان فوتبالیست از فلان تیم ۳۰ میلیارد است خب مشخص است از دولت تا وزارت ورزش و بازرسی هم در جریان هستند. خب وقتی می‌دانید درآمد فوتبالیست‌ها این میزان است و دوباره یک حواله خودرو می‌دهید که می‌آید با لبخند ملیح و تحقیرآمیز از قیمت خودروی وارداتی خودش می‌گوید قطعا من حق را به ورزشکار انفرادی می‌دهم.سونامی تکواندوی جهان با اشاره به مبلغ دریافتی ملی‌پوشان تکواندو در اردوهای تیم ملی افزود: قهرمان ملی در رشته تکواندو زمانی که در اردو است نهایت حقوقی که دریافت می‌کند پنج میلیون تومان است! حالا اگر ورزشکار در رقابت‌های مختلف برون‌مرزی عنوانی به دست بیاورد مبلغی را به عنوان پاداش به او می‌دهند. خب معلوم است به یک ورزشکار فشار می‌آید. مگر چند تا از قهرمانان این توانایی را دارند که بیزینس راه بیندازند یا از اعتباری که به دست آوردند، بروند پول در بیاورند؟ شاید یکی غرورش به او این اجازه را ندهد که مثلا وارد شورای شهر شود یا دستش را دراز کند و مجموعه ورزشی اجاره کند. همه که چنین کاری انجام نمی‌دهند. 

عاشورزاده تصریح کرد: بحث من این است که تمام ما ورزشکاران در بالاترین سطح کار می‌کنیم. پذیرفتیم که فوتبال با تمام ورزش‌ها متفاوت است اما گلایه من به آن فوتبالیست نیست. گلایه من به آن دولتمردی است که در جریان تمام مشکلات ورزش است اما بیشتر از حد به فوتبال توجه می‌کند چون می‌داند بیشتر به چشم می‌آید و بیشتر دیده می‌شود! ملی‌پوش کشورمان درباره پاداش مدال‌آوران آسیایی و تفاوت میزان آن با دورانی که خودش قهرمان این مسابقات شد، گفت: این دوره برای ورزشکاران انفرادی ۹۵۰ میلیون بود و تیمی هم ۴۵۰ میلیون. این رقم برای فوتبالیست‌ها عددی نیست. اما برای یک ورزشکار انفرادی جایزه نقطه پیک و اوج است. مگر چند بار یک ورزشکار المپیکی می‌تواند به این مسابقات برود و مدال کسب کند؟ من از ۱۶، ۱۷ سالگی عضو تیم ‌ملی بودم. یک دهه در تیم ملی بودم اما‌ پاداش آن همه عنوان شاید به اندازه قرارداد یک بازیکن برای یکسال نیست. از قدیمی‌های تکواندو شنیدم که آن زمان قراردادشان مثلا ۴۰ میلیون بود والیبالیست‌ها ۸ تا ۱۰ میلیون می‌گرفتند. حالا به واسطه حمایت رسانه‌ها و تبلیغات بیشتر به چشم آمدند و قراردادشان بیشتر شد. در هر دوره نسبت به دوره قبل داریم افت می‌کنیم. خب بیایید انگیزه قهرمانان را بیشتر کنید. من نه سال پیش در بازی‌های آسیایی که طلا گرفتم ۱۵۰ تا سکه پاداش گرفتم و اگر آنها را داشتم الان می‌شد چهار میلیارد و پانصد میلیون تومان. اما الان به قهرمانان ما نهصد میلیون تومان می‌خواهند پرداخت کنند که تازه با این پول در تهران نمی‌شود یک خانه هم رهن کرد. عاشورزاده ادامه داد: اینها از دغدغه‌های فراوان ورزشکاران انفرادی ما است که تفاوت‌ها را می‌بینیم. مطمئن باشید اگر قرارداد من حتی به سه میلیارد می‌رسید حرف از تبعیض نمی‌زدم. یک‌ نکته دیگر اینکه می‌گویند یک جوان ورزشکار مدال‌آور حتما باید دو مدال طلا بگیرد تا بعد اعتراض کند. مگر همه فوتبالیست‌ها، چه شخصیتی و‌ چه فنی به آن درجه و‌ سطح بالا رسیدند که مدعی هستند و ما از امیرمحمد یزدانی انتظار سکوت کردن داشته باشیم؟ به نظر من او حرف حق زد و منظور او به مسوولان بود و نه شخص دیگر.

ورزشکار کشورمان در پایان گفت: از طرفی فوتبالیست‌ها مقصر نیستند که من و یزدانی پول کمی می‌گیریم. مقصر آن مسوول است که در این وضعیت کسادی اقتصاد مردم یک حواله‌ خودرو هم ‌به فوتبالیست می‌دهد. حالا ‌که این اتفاق افتاد حداقل در بوق و کرنا نکن. حالا رفتند و آن نتایج هم در جام‌جهانی گرفتند و پاداش هم گرفتند. مفت شصت‌شان اما نیایند آنطور بگویند. ماشین آوردم صد میلیارد می‌ارزد! اگر از ۲۴ ساعت ۲۳ ساعت هم ورزش کرده باشد باز این‌ عدد درشتی است و حقش این نیست! مسوولی باید جوابگو باشد که این ‌حواله را ‌پاداش می‌دهد. بعد یکی مثل حسن یزدانی با آن همه افتخار هنوز با یکسری‌ مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها