کد خبر: 637315
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۰۵:۵۰
| |

واکنش سرمربی تیم ملی به جابجایی حسن یزدانی با قاسمپور/ کامران فقط در این وزن کشتی می گیرد!

نشست خبری سرمربیان تیم‌های ملی کشتی برگزار شد.

واکنش سرمربی تیم ملی به جابجایی حسن یزدانی با قاسمپور/ کامران فقط در این وزن کشتی می گیرد!
کد خبر: 637315
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۱۱:۰۵:۵۰

نشست خبری پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی پس از حضور تیم های کشتی ایران در رقابت های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد و بازی های آسیایی در سالن کنفرانس فدراسیون کشتی، برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ابتدای صحبت های خود، اظهار کرد: ما به کشتی آمدیم تا بدون هیچ گاردی و سوگیری کمک کنیم. قرار است کشتی آزاد و فرنگی ما در المپیک ان‌شاءالله نتیجه خوبی بگیرد. خبرنگاران کشتی هم مثل کشتی‌گیران مظلوم‌ترین اقشار رسانه‌های ورزشی هستند. کشتی روزهای سختی را در پیش دارد. باید در کشتی آزاد ۳ سهمیه المپیک دیگر بگیریم.

درستکار درباره تغییر اوزان برخی از کشتی‌گیران و اینکه آیا از اجرای چرخه انتخابی تیم ملی با توجه به تاثیر مخرب بر نفراتی مثل رحمان عموزاد راضی است یا خیر، گفت: تغییر اوزان دست خود کشتی‌گیر است و ما نمی‌توانیم به کشتی‌گیر بگوییم به یک وزن برود یا نرود. رحمان عموزاد هم فکر نمی‌کنم زود انتخاب شده باشد. شرایط کشتی‌گیران البته متفاوت است و قطعا در سال المپیک دچار تعییراتی می‌شود.

موج رسانه اینطور وانمود کرد ما کشتی های حساس را باختیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد سپس درباره شکست کشتی‌گیران ایران در کشتی‌های حساس در مسابقات جهانی گفت: فکر می‌کنم موج رسانه اینطور وانمود کرد ما کشتی های حساس را باختیم. مگر یزدانی آکماتالیف را نبرد. مگر زارع آکگل و پتریاشویلی را نبرد. مگر والی زاده در اولین حضور قهرمان اروپا را نبرد. اما خب ما در چند کشتی مهم هم باختیم حتما یا کار ما یا کشتی‌گیر ایراد داشته است. قطعا آسیب شناسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم اشتباهاتمان را به حداقل برسانیم.

درستکار نیز درباره نحوه اجرای چرخه انتخابی تیم ملی آزاد گفت: ظرف ۱۰ روز آینده چرخه نهایی تیم ملی کشتی آزاد اعلام می شود.

نه ما و نه حسن یزدانی ناامید نیستم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، در ادامه درباره اینکه سورپرایز او در دیدار یزدانی مقابل تیلور چه بود که از سوی دبیر قبل از مسابقات جهانی اعلام شده بود، گفت: مسائل روحی روانی در این کشتی خیلی مهم است. من خیلی نمی‌توانم ریز درباره آنالیز این کشتی صحبت کنم چون محرمانه است و این دو با هم رقابت دارند. حسن در ۲ دقیقه اول حاکم تشک بود. اول ۴ پوئن به حسن دادند و ۵ بر یک جلو افتاد اما وقتی برگرداندند به لحاظ روحی روانی کشتی حساس‌تر می شود. یزدانی بخاطر ضرب دیدگی کتفش که مزمن بود خیلی از کارهای تاکتیکی را نتوانست انجام دهد. نه ما و نه حسن ناامید نیستیم. امیدوارم در المپیک نتیجه خوبی حاصل شود. 

حق رییس فدراسیون است درباره جایگاه سرمربی‌گری تصمیم گیری کند

درستکار درباره صحبت های دبیر مبنی بر احتمال تغییرات در کادر فنی کشتی آزاد گفت: بنده جایگاه تیم ملی را ملک شخصی نمی‌دانم و این حق رییس فدراسیون است درباره این جایگاه تصمیم گیری کند چرا که او باید در قبال مردم پاسخگو باشد.اگر قرار باشد کنار بروم باز هم برای تیم ملی دعا می‌کنم و باز هم در کنار تیم ملی کشورم خواهم بود.

یزدانی درخواستی برای حضور مربی‌اش در جهانی نداشته است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درباره صحبت های مربی حسن یزدانی مبنی بر اینکه اگر او باشد حسن قهرمان المپیک می شود و یزدانی هم خودش خواستار این موضوع است، گفت؛ اینکه آقای مسلمی عزیز و زحمتکش برای حسن زحمت کشیده شکی نیست اما من از زبان حسن تا کنون چینین چیزی نشنیده‌ام. قطعا دل مسلمی هم با یزدانی است اما کار کردن در تیم ملی شرایط خاص خود را دارد و یک‌ مجموعه درباره آن تصمیم می‌گیرد. تاکنون حسن چنین درخواستی نداشته و من تا حالا نشنیده‌ام.

قبول ندارم سعدالله یف خیلی ناآماده بوده است

درستکار درباره شکست ثانیه های پایانی مجتبی گلیج مقابل سعدالله‌یف، گفت: گلیج متاسفانه دچار شکست در ثانیه‌های آخر شده است. درتورنمنت قرقیزستان هم همین اتفاق برای او افتاد. ما برای لحظات پایانی بارها تمرین داشته ایم و طراحی‌هایی داشته‌ایم‌. فکر می‌کنم این مشکل روحی روانی است و خودش بیشتر باید این موضوع را حل کند. قبول ندارم سعدالله یف خیلی ناآماده بوده است. در کشتی مقابل گلیج انقدر به او فشار آمد که در دیدار با تاج الدینوف بدنش خالی کرد. 

حضور قاسمپور در ۹۷ کیلو قطعی است

درستکار درباره برنامه های کادر فنی درخصوص کامران قاسمپور گفت: درباره وزن تصمیم گیرنده اصلی خود کشتی گیر است اما دو سه روز پیش جلسه‌ای داشتیم و او ۹۵ تا ۹۶ کیلو وزن دارد و حضور او در وزن ۹۷ کیلوگرم قطعی است.

وی همچنین درباره پرداختن بیش از حد به مبارزه تیلور و یزدانی خاطرنشان کرد: کاملا موافقم. انقدر این بار سنگین شده که روی تیم ملی هم تاثیر می گذارد. هم پارسال و هم امسال او روز اول کشتی گرفت و در المپیک هم به همین شکل است. باخت او روی کل تیم تاثیر می‌گذارد. حسن یزدانی سردار تیم ماست اما همه تیم ملی حسن یزدانی نیست. مربی سازنده زارع، قاسمپور و امامی هم می توانند بگویند آن ها با من راحت تر هستند. باید جوری برنامه ریزی کنیم فشار این حساسیت روی او و تیم کمتر شود.

بحث رفتن امیررضا معصومی کاملا منتفی است

درستکار نیز درباره بحث رفتن امیررضا معصومی به آذربایجان و برنامه‌هایش برای این کشتی گیر گفت: امیررضا حتما مورد توجه فدراسیون و کادر فنی در یک سال گذشته بوده است. ما او را به جام جهانی، آسیایی و امیدهای جهان بردیم. بعد به تورنمنت روسیه رفت. یکسری اظهارات احساسی درباره او زیبنده نیست. او باید بماند و برای کشور خود کشتی بگیرد. بحث رفتن او به طور کامل منتفی است. 

درستکار در ادامه درباره مشکل بدنی کشتی گیران در مسابقات جهانی و اینکه در صورت ابقا چه برنامه‌ای برای حل این مشکل دارد، گفت: معتقدم بهتر می‌شد نتیجه بگیریم. آیا نایب قهرمانی جهان بد بوده است؟ ما اگر کشتی های حساس را باختیم در مقابل، کشتی های حساس را هم بردیم. خیلی خوب است من را با خودم مقایسه می کنید. قطعا نتایج ما نسبت به اسلو و سال پیش ضعیف تر بوده اما نسبت به گذشته قطعا بهتر بوده است. قطعا کادر فنی هم ایراد داشته و من پزژمان درستکار در بحث کوچ آنالیز و تمرین ایرادهایی داشته‌ام اما در نهایت باید نتیجه را ببینیم. اگر آمریکا را هم ببینید نسبت به پارسال ۴۰ یا ۵۰ امتیاز کمتر گرفته‌اند. یک وقت کسی با شانس و اقبال مدال بگیرد شرایطش فرق می‌کند اما شانس پیروزی و ورزشی خیلی مهم است. این بهانه گیری نیست اما شانس با ما یار نبود.

در هر ۱۰ وزن قرعه ما بد بود

او ادامه داد: در هر ۱۰ وزن قرعه ما بد بود. رحمان آمده بود که اول بشود اما ثانیه‌های لعنتی آخر مقابل موسکایف پیش آمد. دو جا اشتباه داشت یک جا که اصرار به چلنج داشت. اگر رحمان باخته بود الان می گفت چرا چلنج نکردید؟ این چلنج باعث شد حریف ریکاوری شود. اگر موج حملات رحمان ادامه داشت مطمئنا پیروز می‌شد. در تایم دوم به او گفتم فاصله ات را حفظ کن. خود او بعد از شکست گفت وقتی یک دقیقه و ۱۰ ثانیه شد خودش گفت ترسیدم اما اگر حملاتش ادامه پیدا می‌کرد قطعا برنده می شد.

باخت به دلیل مشکل بدنی را نمی‌پذیرم

وی افزود: درباره مسائل بدنی منهای آذرپیرا که بخاطر وزن کم کردن و صبحانه و محلولی که خورده بود مشکل داشت، کشتی گیری نداشتیم که ببرد و بیفتد و بخاطر خستگی ببازد. ما در بدنسازی کارهای زیادی کردیم که قبلا نبوده است. شاید توقع ما بالاتر باشد اما اینکه بخواهیم بگوییم بچه‌ها بخاطر مشکل بدنی باختند را نمی پذیرم.

دبیر ابدا در کار ما دخالت ندارد

درستکار درباره برخی صحبت ها مبنی بر دخالت های علیرضا دبیر در امور فنی تیم ملی، گفت: اصلا اینطور نیست. خدا می‌داند. او قهرمان المپیک است و ما با جان و دل اگر توصیه فنی داشته باشند می پذیریم اما اصلا و ابدا در کار ما دخالت ندارد اما نظارت دارد. او هیچ دخالتی در بحث چرخه انتخابی یا آنالیز نداشته است. علی دبیر قهرمان المپیک و صاحب سبک بوده است. به اعتقاد من بهترین زیرگیر تاریخ کشتی بوده است. من از او گله کردم چرا پایت را عمل کردی و سر تمرینات حضور نداشتی. احسان امینی گفت پارسال علی آقا سر و گردن با رحمان کار کرد و او خیلی بهتر بود. یک بحث دیگر هم می‌گویند او کمتر سر تمرین ما می‌آید تا فرنگی کاران ناراحت نشوند.

درستکار در ادامه  پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر ۴ شکست کشتی گیران ایران در رقابت های جهانی مقابل روس‌ها و ۳ شکست مقابل آمریکایی ها و اینکه حضور عیسی حاجی اف چه کمکی در بحث گرفتن سر و گردن کشتی‌گیران ما مقابل رقبا داشت، گفت: در ۳ سال گذشته بله اما قبلا اینطور نبوده است. بالای ۱۰ کشور تک ستاره هایی دارند که لطمه می‌زنند. ژاپن، ترکیه، گرجستان، ایتالیا و خیلی از کشورهای دیگر تک ستاره‌هایی دارند که ضربه می‌زنند. ما ضعف‌هایمان را می‌پذیریم و برای المپیک باید بهتر کار کنیم تا نتیجه بگیریم. 

همچنین نمی‌دانم چرا انقدر بحث حضور عیسی حاجی اف پررنگ شده است. حتما فیلم کارهای او در بحث سر و گردن گیری منتشر می‌شود.

سرمربی تیم ملی درباره باخت امامی به تسابولوف مسن گفت: تسابولوف اگر خوب نبود سوم جهان نمی‌شد. او قهرمان جهان است و ربطی هم به حضورش در ایران و تمرین در ایران ندارد. مگر اینجا کشتی‌گیران ما با هم تمربن نمی‌کنند؟ خود یونس هم در کنار او به نقاط ضعف و قوت خود پی برد. یونس در یک آن مقابل تسابولوف گیر افتاد و شکست خورد در غیر اینصورت پیروز می شد. 

درستکار ادامه داد: درباره رحمان عموزاد باید بگویم طی ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته یک قهرمان نتوانسته دو بار قهرمانی را تکرار کند چون ترافیک در این وزن خیلی بالاست. اگر شانس ثانیه های پایانی یار بود او قطعا مدال طلا می گرفت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها