کد خبر: 637244
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۰۶:۵۰:۵۸
| |

گزارش «اعتماد» از مسیر تیم ملی زنان برای صعود به دور سوم انتخابی المپیک پاریس؛

کاپیتان تیم ملی: قول می دهم تمام توان خودمان را بگذاریم/ ایران در چه صورت به پاریس می رسد؟

کاپیتان تیم ملی زنان ایران پیش از عزیمت به مسابقات انتخابی المپیک با روزنامه اعتماد گفت وگو کرد.

کاپیتان تیم ملی: قول می دهم تمام توان خودمان را بگذاریم/ ایران در چه صورت به پاریس می رسد؟
کد خبر: 637244
|
۱۴۰۲/۰۷/۳۰ ۰۶:۵۰:۵۸

کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران پیش از اعزام به مسابقات انتخابی المپیک گفت، گروه ما در این رقابت‌ها بسیار سخت است و حدس زدن نتیجه کار راحتی نیست اما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که مزد زحمات‌مان در اردوهای اخیر را بگیریم.

به گزارش روزنامه اعتماد، تیم ملی فوتبال زنان ایران، روز گذشته عازم شهر برث در استرالیا شد تا در دور دوم مسابقات انتخابی المپیک پاریس شرکت کند. شاگردان مریم آزمون که در دور نخست با خلق شگفتی، از سد میانماری گذشتند که هم از امتیاز میزبانی سود می‌برد و هم در رنکینگ جهانی 23 پله بالاتر از تیم ملی ایران قرار داشت؛ در این مرحله سه بازی مهم و بسیار سخت را در پیش خواهند داشت. استرالیا، چین‌تایپه و فیلیپین، سه حریف تیم ملی زنان در دور دوم انتخابی المپیک هستند. هر سه تیم در جایگاهی به مراتب بالاتر از ایران قرار دارند و با پشت سر گذاشتن اردوهای منظم، برای صعود به المپیک تلاش خواهند کرد. در مقابل اما دختران فوتبال ایران تاکنون در تاریخ فوتبال زنان ایران، موفق به صعود به دور سوم مسابقات انتخابی المپیک نشد‌ند و در صورت صعود، می‌توانند در تاریخ فوتبال زنان ماندگار شوند.

مسیر صعود به دور بعدی؛ بهترین تیم دوم شوید!

دور دوم انتخابی المپیک پاریس در دو گروه برگزار می‌شود. گروه اول متشکل از تیم‌های ایران، چین‌تایپه، فیلیپین و استرالیا (میزبان) و گروه دوم با حضور تیم‌های چین (میزبان)، کره‌جنوبی، تایلند و کره‌شمالی برگزار خواهد شد. پس از انجام سه مسابقه توسط هر تیم، دو تیم سرگروه مستقیما راهی دور سوم انتخابی المپیک می‌شوند و بهترین تیم دوم نیز به عنوان تیم سوم راهی دور بعدی خواهد شد.

استرالیا با حضور موفق در جام جهانی و حضور در نیمه نهایی، هم‌اکنون در جایگاه یازدهم جهان قرار دارد. چین تایپه در جایگاه ششم آسیا و سی و هشتم جهان قرار گرفته است و فیلیپین هم در جایگاه هفتم آسیا و چهل و چهارم جهان قرار دارد. تیم ملی زنان ایران هم، اکنون در جایگاه دوازدهم آسیا و 63 جهان قرار گرفته است. با نگاهی به رنکینگ تیم‌ها و روند آماده‌سازی آنها برای حضور در این مسابقات به سادگی می‌توان متوجه شد که شرایط هر سه تیم نسبت به تیم ملی کشور ما بهتر است. شاگردان آزمون بعد از شکست میانمار در دور نخست، تنها یک اردوی برون‌مرزی در روسیه داشته و هفت اردوی کوتاه‌مدت این تیم در تهران برگزار شده و یک اردو نیز در انزلی داشته‌اند. اما با تمام این شرایط، در صورتی که دختران تیم ملی کشورمان موفق به شکست فیلیپین و چین تایپه شوند؛ امکان صعود آنها به عنوان بهترین تیم دوم به دور بعدی وجود دارد و در این صورت نام‌شان در تاریخ فوتبال زنان ایران ثبت خواهد شد.

زهرا قنبری: هیچ چیز قابل پیش‌‌بینی نیست، تمام توان‌مان را خواهیم گذاشت

به بهانه اعزام تیم ملی زنان ایران به استرالیا و تقابل با سه حریف سرسخت و قدرتمند، با زهرا قنبری، کاپیتان تیم ملی به گفت‌وگو پرداختیم. قنبری در ابتدای این گفت‌وگو درخصوص روند آماده‌سازی تیم ملی زنان گفت: اردوهای متوالی زیادی را برگزار کردیم، هم تمرینات تاکتیکی و هم تمرینات تکنیکی بسیاری را پشت سر گذاشتیم و تلاش کردیم از نظر بدنسازی هم به نقطه مطلوبی برسیم تا آماده این رقابت‌ها باشیم.

قنبری درخصوص تقابل با سه حریف تیم ملی در روزهای آتی گفت: استرالیا که تیم بسیار خوبی است و در این خصوص شک و تردیدی وجود ندارد. چین تایپه و فیلیپین هم بسیار آماده هستند اما با این دو تیم قبلا هم بازی کرده‌ایم. مسابقات هر سه تیم را با دقت آنالیز کردیم و امیدواریم که عملکرد خوبی را از خودمان به‌جا بگذاریم. می‌توانم از طرف تمام بازیکنان این قول را بدهم که تمام توان خودمان را در این مسابقات خواهیم گذاشت. تلاش ما این است که با همدلی بازیکنان، یک بازی در شأن فوتبال زنان ایران ارایه دهیم.

قنبری در پایان درخصوص پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم ملی زنان ایران در سه بازی آتی گفت: واقعا نمی‌شود پیش‌بینی کرد. همان‌طور که مقابل میانمار کسی فکرش را نمی‌کرد ما موفق شویم و راهی دور بعد شویم. گروه ما در این رقابت‌ها بسیار سخت است و حدس زدن نتیجه کار راحتی نیست اما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که مزد زحمات‌مان در اردوهای اخیر را بگیریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها