کد خبر: 636677
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۲۰:۳۰:۰۱
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

استقلال در کیش، پرسپولیس هم شاید!/ رئیس هیات فوتبال کیش: امکانات ما در سطح آسیاست

رئیس هیات فوتبال کیش می‌گوید قرار است استقلال و شاید پرسپولیس بازی‌های خانگی‌شان را به جزیره کیش بیاورند.

استقلال در کیش، پرسپولیس هم شاید!/ رئیس هیات فوتبال کیش: امکانات ما در سطح آسیاست
کد خبر: 636677
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۵ ۲۰:۳۰:۰۱

اواسط سال 1400 بین فدراسیون وقت فوتبال و رئیس وقت سازمان مناطق آزاد تفاهمنامه‌ای در مورد احداث کمپ‌های تمرینی فوتبال در جزیره کیش منعقد شد. در این جلسه سردار سعید محمد، دبیر وقت مناطق آزاد، گفت قرار است از ظرفیت مناطق آزاد برای توسعه و پیشرفت فوتبال کشور استفاده شود و شهاب‌الدین عزیزی‌خادم هم وعده داد پایگاه فوتبال ملی در مناطق آزاد ایجاد شود.

به گزارش اعتمادآنلاین، از همان زمان احداث کمپ تیم‌های ملی در کیش استارت زده شد. کمپی مجهز که تا چند روز دیگر به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد و قرار است میزبان اردوهای تیم‌های ملی، باشگاه‌های ایران و حتی میزبان بازی‌های خانگی استقلال و شاید پرسپولیس باشد! این کمپ پیش از این یک بار میزبان اردوی تیم ملی در زمان سرمربی‌گری اسکوچیچ، تیم ملی زنان دو بار و تیم ملی فوتسال در زمان فدراسیون عزیزی‌خادم بوده است. مدتی پیش مهدی تاج رئیس فعلی فدراسیون فوتبال به همراه امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی هم در بازدید از امکانات جزیره کیش خواهان برپایی اردوهای تیم‌های ملی در این منطقه شدند.

اینکه ممکن است استقلال بازی‌های خانگی‌اش را به کیش ببرد بهانه‌ای شد تا با محمود پازوکی، رئیس هیات فوتبال کیش در مورد امکانات فوتبالی نگین خلیج‌فارس صحبت کنیم. البته این نخستین بار نیست که کمپ تمرینی برای تیم ملی احداث می‌شود. در زمان مهندس صفایی‌فراهانی نخستین کمپ تیم‌های ملی در مجموعه ورزشی آکادمی احداث شد. اما بیش از 20 سال طول کشید تا کمپ دیگری در ایران برای استفاده تیم‌های ملی آن هم خارج از تهران احداث شود. کمپی که هم می‌تواند باعث رونق کیش شود، هم مرکزگرایی در فوتبال را از بین ببرد، هم تیم ملی را از لحاظ آب‌وهوایی برای بازی با تیم‌های حوزه خلیج‌فارس آداپته کند و هم هزینه اردوهای خارجی را کاهش دهد.

محمود پازوکی در ابتدا پیرامون امکانات ورزشی جزیره کیش به اعتمادآنلاین گفت: مدتی است که منطقه آزاد کیش زیرساختی را برنامه‌ریزی و آماده کرده است؛ چهار زمین طبیعی و یک زمین مصنوعی برای یک کمپ خیلی قشنگ و خوب در سطح ایران، کمپی که در سطح ایران جزو بهترین‌هاست و من خودم اینجا را بی‌نظیر می‌بینم. این مجموعه همه امکانات را دارد. رختکن‌‌های مجهز، سیستم‌های در سطح آسیا و... وجود دارد. ما در سطح بین‌المللی و آسیا می‌توانیم اردوهای خیلی خوبی داشته باشیم. قرار شده تیم ملی برای اردو بیاید اینجا. ما نامه زدیم به تمام تیم‌های لیگ برتر که برای فیفادی بیایند اینجا و در جزیره کیش میزبانشان باشیم.

رئیس هیات فوتبال کیش ادامه داد: هفته قبل نماینده سازمان منطقه آزاد کیش در تهران با آقای خطیر جلسه داشتند که مقرر شد بیایند جزیره کیش و امکاناتش را ببینند و اگر به نظرشان خوب آمد و از لحاظ ظرفیتی مشکلی ندیدند برنامه‌ریزی کنند بازی‌های‌شان را در جزیره کیش برگزار کنند. فردا جلسه است و اگر این جلسه به خوبی پیش برود و دو طرف به نتیجه برسند و موافقت دو طرف باشد ان‌شاءالله ما انجام وظیفه خواهیم کرد. در مجموع ما صفر تا صد در خدمت فوتبال ایران هستیم. ما تلاش کردیم جوری برنامه‌ریزی کنیم که تیم‌های ایرانی خارج از کشور نروند برای اردو. بهترین امکانات اینجا هست. هتل، استخر، فاصله کم، بدنسازی و زمین‌های هیبریدی به اضافه سه زمین تمرین با کیفیت در جزیره کیش احداث شده است و آماده پذیرایی از همه تیم‌های ایران است.

پازوکی با بیان اینکه کمپ در زمان ریاست سعید محمد و فدراسیون وقت استارت خورده بود در مورد افتتاحش گفت: افتتاح نشده و اگر خدا بخواهد با همین برنامه که قرار است استقلال بیاید قرار است افتتاح کنیم. در زمین شماره دو و سه بازی برگزار کردیم برای اینکه ببینیم وضعیت چمن چطور است. روی زمین شماره یک هنوز بازی نشده و با یک بازی خوب افتتاح خواهد شد.

او پیرامون این سوال که چطور در حالی که بسیاری از استادیوم‌های ایران با مشکل چمن مواجه هستند چنین چمن‌های خوبی در کیش پیاده شده است، توضیح داد: پیمانکاری که بوده و اقداماتی که انجام دادند را دیدم و متوجه شدم خیلی به روز دارند کار می‌کنند. واقعا کارهای خیلی خوبی اینجا صورت گرفت و مخصوصاً زمین هیبرید که از ترکیه آمده واقعاً دقیق انجام شده. فیلم‌هایی که من از این پروسه دیدم نشان می‌دهد با تمام دقت این اقدام صورت گرفته است، چون برای نخستین بار است که این کار در حال انجام است و برای اینکه حداقل جوابگوی بازی‌ها یا اردوهای تیم‌های ایران باشد چون چنین زمینی الان کم است و در ایران که اصلاً نبوده. فکر می‌کنم آزادی هم دارد برنامه‌ریزی می‌کند همین اتفاق برایش بیفتد. رئیس فدراسیون فوتبال در بازدید از زمین اینجا دیدند که شرایط خیلی خوب است و قرار است برنامه‌ریزی شود که برای آزادی هم همین شرایط فراهم شود که اگر این اتفاق بیفتد فوتبال ایران از این بابت خیالش راحت می‌شود و مشکلاتی که در مورد چمن به وجود می‌آید از بین می‌رود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها