کد خبر: 636441
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۱۰:۳۵:۱۴
| |

بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس فکر کنند کارگر کارخانه‌ای هستند که هر 6 ماه حقوق می دهد

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس می گوید یحیی و مدیران پرسپولیس باید به جنگ رسانه ای خاتمه دهند.

بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس فکر کنند کارگر کارخانه‌ای هستند که هر 6 ماه حقوق می دهد
کد خبر: 636441
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۴ ۱۰:۳۵:۱۴

سرانجام و پس از چند روز قهر و ناراحتی سرمربی پرسپولیس حاضر شد در تمرینات تیمش شرکت کند.

به گزارش روزنامه اعتماد، یحیی در اولین تمرین سرخپوشان که‌ چند روزی در اعتصاب بودند در گفت‌وگو با اهالی رسانه از وضعیت مالی تیمش شکایت داشت و خواستار رسیدگی فوری مسوولان باشگاه‌ به شرایط موجود شد. یک روز پس از صحبت‌های گل‌محمدی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس ضمن‌ اعلام‌ حمایت از سرمربی تیم اعلام کرد پیگیری‌هایی انجام‌‌ داده ‌و برای برون‌رفت از وضعیت بد فعلی لازم است مسوولان نظام هم ورود کنند تا تیمی ‌که در فصل پیش سه‌ جام را فتح کرده اینچنین در گرداب مشکلات دست و پا نزند. اما‌ در این جدال رسانه‌ای بین مدیر و سرمربی پای کریم باقری و دیگر مسائل هم به ماجرا باز شد. به همین دلیل با رحیم یوسفی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس گفت‌وگو کردیم. یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد از دو طرف خواست که به جنگ رسانه‌ای پایان بدهند و صحبت‌های خود را به‌طور مستقیم با یکدیگر در میان بگذارند. ادامه صحبت‌های هافبک اسبق قرمزها را در زیر بخوانید.

 

درباره جدال رسانه‌ای مدیر و سرمربی پرسپولیس چه نظری دارید؟

نظر من این است که هرکاری می‌کنند بهتر است بی‌‌سر و صدا باشد چون هرحرفی بزنند چند تا هم روی آن‌ می‌گذارند و ذهن‌ها را خراب می‌کنند و سعی می‌کنند اینها را از همدیگر دور کنند. بهتر است اگر مشکلی است بین ‌خودشان حل کنند و صدایی به بیرون درز پیدا نکند. این خیلی بهتر است!

حالا که صدای آنها به بیرون درز پیدا کرده حق را به‌ کدام طرف می‌دهید؟

به شخصه اگر جای آقا یحیی باشم منطقی فکر می‌کنم و نمی‌گذارم مشکلی پیش بیاید. اگر مشکل مالی یا غیر مالی است با آنها کنار می‌آیم تا صدا بیشتر از این بیرون نیاید!

سرمربی تیم نباید منافع بازیکنانش را در نظر بگیرد؟

خدا پدرت را بیامرزد! یک سوال دارم. اینها تا حالا شده پول‌شان را نگرفته باشند؟ حالا یک مقدار دیر یا زود دارد دیگر. فکر کنند یک جایی کار می‌کنند مثل شرکت یا کارخانه که ۵ یا ۶ ماه هم‌ نمی‌توانند حقوق بدهند اما در نهایت پول کارمندان خودش را می‌دهد. فکر می‌کنم ‌ماشاءالله این بازیکنان با آن‌ پولی که دارند می‌توانند بگذرانند و قراردادشان هم حتما پرداخت می‌شود.

رحیم یوسفی

چرا تیمی ‌که سال قبل سه جام برده باید شرایطش اینچنین بد باشد که هوادارانش را نگران کند؟

اینجا همه چیز عادی است! هیچ‌‌چیز غیرطبیعی نیست! هرچی که فکر می‌کنیم نیست، هست و مشکلی هم‌ پیش نمی‌آید!

بگذریم! درباره تمدید نکردن قرارداد با سرمربی چه نظری دارید؟

نمی‌شود بدون تمدید با یک مربی کار کرد. وقتی من در یک جایی کار می‌کنم باید بدانم قرارداد دارم و آنجا کار می‌کنم. بدون قرارداد که نمی‌شود هرآن ممکن است یک اتفاقی رخ دهد. اگر قرار است یحیی کار کند یا قرار نیست و نمی‌خواهند او باشد باید زودتر اعلام‌ کنند. با بلاتکلیفی که نمی‌شود کار کرد. مثل این می‌ماند که مستاجر من قراردادش نزدیک است که تمام شود اما به او‌ نمی‌گویم که بماند یا برود!

نظر شما به عنوان پیشکسوت باشگاه چیست؟

در حال حاضر یحیی بهتر از مربیان دیگر است. ماندن او به نظر من بهتر است.

بسیار خب. بازی با پیکان را چطور می‌بینید؟

الان وضعیت پرسپولیس به لحاظ فوتبالی از بقیه تیم‌ها بهتر است و بچه‌ها باور دارند که می‌توانند همه تیم‌ها را ببرند و این‌ کار را انجام می‌دهند و هر وقت باید ‌نتیجه بگیرند نتیجه می‌گیرند. این هم مطمئن باشید راحت پیکان را از سد راهش برمی‌دارد!

کسر یک ‌امتیاز می‌تواند در نهایت ‌به ضرر پرسپولیس شود؟

بله. اگر یادتان باشد‌ ما در یک سال با‌ تفاضل گل دوم شدیم.‌ یک امتیاز‌ هم‌ می‌تواند یک‌ تیم را به نتیجه برساند و هم از نتیجه بیندازد. یک امتیاز یعنی یک مساوی در یک بازی.

دربی هم‌ در آذرماه برگزار می‌شود.

به تعویق افتادن به ضرر هر دو‌ تیم است.‌ چون‌ تا بازیکنان ‌آماده می‌شوند تعویق در بازی به آنها‌ لطمه می‌زند. تعطیلات کیفیت فوتبال ما را پایین می‌آورد به نظر من اگر لیگ را تا این حد تعطیل نکنند خیلی خوب می‌شود.

تعطیلی‌ها هم با توجه به برنامه آماده‌سازی تیم ملی اجتناب‌ناپذیر است.

در تمام دنیا بازی‌های‌شان برگزار می‌شود به جز ما. با این حال، تعطیلات اگر باشد یا نباشد برای همه تیم‌ها شرایط یکسان است.‌

درویش گفته باقری خودش نخواسته بماند و مربی فصل پیش پرسپولیس هم واکنش نشان داده و گفته دوست داشت بماند. غیبت کریم باقری تا چه اندازه به ضرر پرسپولیس شد؟

احساس می‌کنم فقط باشگاه نبوده ‌که می‌خواست او را رد کند! اگر کریم باقری می‌خواست برود خودش اعلام می‌کرد اما ‌وقتی در این ‌چند سال مانده و کار کرده و یک دفعه ‌او را کنار می‌گذارند مشکلی برایش درست کردند. فکر نمی‌کنم‌ کریم دوست داشته برود اما یک عده نمی‌خواستند او باشد! آن یک‌عده هم از داخل و‌ هم خارج ‌از فوتبال دوست نداشتند که کریم بماند. اما درباره‌ سوال شما وقتی کریم ‌نبوده‌ هم‌ پرسپولیس نتیجه گرفته اما کمک خوبی بود و حضورش می‌توانست باز هم‌ مفید باشد.

مدعیان قهرمانی در این فصل؟

پرسپولیس و سپاهان. بقیه را مدعی نمی‌دانم!

حتی استقلال؟

تعداد بازیکنان آنها کم ‌است تا نیم فصل را بخواهند سپری کنند چند تا هم آسیب می‌بینند. بنده خداها الان ۱۶ نفرند با یک ‌گلر می‌شود ۱۷ نفر. بعد ۱۷ نفری که دلخواه یک تیم باید باشند هم‌ نیستند. به نظر من آنها خیلی عقب هستند‌ مگر اینکه در نیم‌‌فصل چند تا بازیکن به تیم‌شان تزریق کنند وگرنه موفق نمی‌شوند!

درباره اظهارنظر دبیر کمیته المپیک که گفته بود اگر سه بازیکن پرسپولیس نمی‌رفتند فوتبال در بازی‌های آسیایی مدال می‌گرفت ‌هم صحبتی دارید؟

بله؛ اینها از باخت در حال فرار کردن هستند! چون این‌ حرف‌ها نیست. وقتی یک تیم ۲۰ تا ۲۲ نفر دارد شما تیم را روی ۳ تا یار بستید؟ اصلا فکر‌ کنید این ۳ تا وجود نداشته! اینها بهانه است اصلا به عقل جور در نمی‌آید. برانکو در یک فصل تیم را با ۱۱، ۱۲ بازیکن قهرمان کرد و به فینال آسیا رساند. اینها هم برمی‌گردد به لیاقت ‌مربی هم اینکه ما زیرساخت ‌نداریم و زمانی که باید ‌نتیجه بگیریم‌ هیچ ‌موقع ‌نتوانستیم. به خصوص در امیدها و پایه‌ها. تا زیرساخت‌ها درست نشود هم‌ نتیجه‌ نمی‌گیریم.

صحبت پایانی؟

تمام کسانی که الان کار می‌کنند قبل از اینکه به کارشان اهمیت بدهند به آن پول اهمیت می‌دهند. ما در حال درجا زدن هستیم. متاسفانه‌ یک ‌عده دنبال پر کردن جیب خودشان هستند و نمی‌دانند دارند با فوتبال چه کار می‌کنند. از وقتی فوتبال به اسم حرفه‌ای شد لطمه خوردیم قبلا به عشق پیراهن بازی می‌کردند و با تمرین ‌چند جا بازی می‌کردیم ‌اما الان مکمل و این را بخور و آن را نخور شده. این شده وضعیت فوتبال! بعد از سه روز می‌خواهند بازی کنند می‌گویند هنوز ریکاوری نشدیم!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها