کد خبر: 635707
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۱۰:۴۸:۴۴
| |

پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

هر کس قانون سقف قرارداد را گذاشته خودش منبع فساد است!/ ضربه سر بازیکن گل گهر از خط رد شد!

پیشکسوت پرسپولیس می گوید برخی با تصمیماتشان تیشه به ریشه فوتبال می زنند.

هر کس قانون سقف قرارداد را گذاشته خودش منبع فساد است!/ ضربه سر بازیکن گل گهر از خط رد شد!
کد خبر: 635707
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۱۰:۴۸:۴۴

در یکی از مسابقات هفته پنجم لیگ برتر، پرسپولیس موفق شد با تک گل شهاب زاهدی در ورزشگاه آزادی، گل‌گهر سیرجان را شکست بدهد.

به گزارش روزنامه اعتماد، پس از پایان این بازی شاگردان گل‌محمدی، جشن قهرمانی در سوپرجامی که فصل گذشته موفق به کسب آن شده بودند را برپا کردند اما ۲۴ ساعت بعد با حکم کمیته انضباطی از این تیم یک امتیاز کسر شد تا شادی هواداران سرخ دوست خیلی هم دوام نداشته باشد! برای بررسی فنی مسابقه و حواشی پس از آن با ضیا عربشاهی، یکی از بازیکنان دهه شصت پرسپولیس گفت‌وگویی ترتیب دادیم که در ادامه ماحصل آن را می‌خوانید.

 

پرسپولیس مقابل گل‌گهر برنده از زمین خارج شد. ارزیابی فنی شما از این مسابقه چیست؟

خب پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بر می‌گشت و بچه‌ها که در مقابل آن تیم از ابتدا خیلی خوب بازی کرده بودند و یک مسابقه سنگین محسوب می‌شد به تهران برگشتند و پس از سه، چهار روز به مصاف گل‌گهر رفتند. بچه‌های پرسپولیس دوست داشتند این بازی را هم ببرند و با نیت برد وارد زمین شدند و در کل یک بازی هوشیارانه را به نمایش گذاشتند و توانستند گل‌گهر را ببرند. گل‌گهر هم تیمی نبود که به راحتی گل بخورد اما پرسپولیس خیلی خوب فشار آورد و مالکیت توپ هم به خوبی در اختیار داشتند.

نقطه ضعف پرسپولیس چه بود؟

می‌خواهم این طور بگویم که حتما یکی، دو تا مهاجم خوب می‌خواهد و یحیی هم با نبودن مهاجم دستش تنگ است! البته در بقیه پست‌ها نفرات خوبی دارد.

به نظر شما توپ از خط دروازه پرسپولیس رد شده بود؟

پرسپولیس هیچ ‌وقت نباید به یک گل اکتفا کند. وقتی یک گل را می‌زند برای من تعجب‌آور است که چرا برای زدن دومی و سومی برنامه ندارد؟ یک گل نقطه اطمینانی برای هیچ تیمی نیست. اما درباره سوال شما باید بگویم به لحاظ وجدانی نظرم این است توپ از خط رد شده بود چند سانتی‌متر هم رد شده بود و نمی‌توانم دروغ بگویم چون تیم خودم بوده و سه امتیاز برای‌مان مهم بود. البته این از بدبختی فوتبال ما هست که وقتی می‌گویبم حرف اول را در فوتبال آسیا می‌زنیم اما VAR نداریم. این برای فوتبال ما خیلی بد است.

اگرVAR بود برای پرسپولیس هم یک پنالتی گرفته می‌شد و اصلا نتیجه فرق می‌کرد.

بله؛ یک پنالتی هم برای پرسپولیس گرفته نشد. به قول فوتبالی‌ها این و به اون در! اگر VAR بود صحنه را تکرار می‌کرد و پنالتی را می‌گرفت.

بعد از برد پرسپولیس، کمیته انضباطی این تیم را نقره داغ کرد! نظر شما درباره حکمی که صادر شد چیست؟

در فوتبال هیچ کجای دنیا سقف قراردادی ندارد به جز فوتبال ما. اصلا سقف یعنی چی؟ با این کار دارند می‌گویند بیایید زیرمیزی کار کنید و همدیگر را دور بزنیم! ۹۹درصد تیم‌های ما دولتی هستند. تیم‌هایی هم که وابسته به پالایشگاه‌ها یا هر جای دیگر هستند هم دولتی‌اند. مدیری را که انتخاب می‌کنند به او بگویند تا این اندازه می‌توانید پول خرج کنید. باشگاه‌ها باید این را مشخص کنند نه اینکه فدراسیون سقف بگذارد!

اعداد و ارقام ثبت شده بعضی از اعضای کادر فنی و بازیکنان برخی باشگاه‌ها هم عجیب است!

حرف من همین ‌است! داریم دزدی و زیرمیزی را یاد می‌دهیم! با این تصمیم ‌دارند تیشه به ریشه فوتبال می‌زنند. هر کسی که این قانون را گذاشته خودش منبع فساد است!

قانونی که گذاشته شده اجرای درست آن‌ هم سوال بعدی ما است.‌ چطور می‌شود بازیکنی به دلیل رعایت نکردن سقف قرارداد محروم می‌شود اما می‌بینیم هفته بعد برای تیمش بازی می‌کند؟

قانونی درآوردید و ‌نمی‌توانید اجرا کنید؛ اصلا چرا باید آن قانون را بگذارید؟ حالا سپاهان باشد یا پرسپولیس و گل‌گهر یا هر تیمی. وقتی قانونی که وضع شد باید اجرا شود و برای حسن و حسین و تقی و نقی فرق ندارد! همه ‌چیز فوتبال ما دست و پا شکسته است! مهم‌ترین اصل همین سقف قرارداد برای تیم‌ها است. این را به جد می‌گویم که فقط داریم راه دور زدن را باز می‌کنیم. حالا کار به این نداریم اما چرا همین قانون را اجرا نمی‌کنند!

ضیا عربشاهی

درباره تعطیلی مجدد لیگ که سر و صدای تیم‌ها درآورده چه صحبتی دارید؟

بدترین لطمه را همین تعطیلی لیگ به فوتبال ما می‌زند و برای تیم‌هایی که بازیکنانش در اردوی تیم ملی هستند که مسابقات را تعطیل نمی‌کنند. ما هم بازیکن تیم ملی بودیم در اردو حضور داشتیم و روز بازی هم می‌رفتیم برای تیم‌ خودمان بازی می‌کردیم. هیچ موقع تعطیل نمی‌کردیم. به دلایل مختلف هم تعطیل می‌کنند! استادیوم آزادی مشکل دارد چرا در آنجا بازی می‌گذارند؟ مگر ما استادیوم تختی نداریم؟ آن استادیوم را دارند تبدیل به فسیل می‌کنند! آنجا‌ چمن خوبی هم دارد و نباید که حتما در استادیوم آزادی بازی بگذارند.

بگذریم؛ فکر می‌کنید پرسپولیس می‌تواند امسال هم قهرمان ‌شود؟

کار سختی دارد؛ سپاهان امسال از پارسال یک سر و گردن بهتر هم شده. این نباشد که بگوییم از همین حالا قهرمانیم دیدم که یکی دو پیشکسوت گفتند از همین حالا پرسپولیس قهرمان است من مخالفم و نباید ساده بگیریم.

علی پروین گفته بود مگر می‌شود شما با علی آقا مخالف باشید؟

یکی، دو پیشکسوت گفته بودند. مخالف علی آقا که نیستم او کارش درست است! اما نباید همین‌ جوری صحبت کنند. پارسال اگر ملوان جلوی سپاهان را نمی‌گرفت هم قهرمان نمی‌شدیم. مگر غیر از این است؟ حرف بدی که نمی‌زنم! می‌گویم ‌کارمان سخت است و امسال سپاهان از سال پیش هم قدرتر است و ما باید فاصله امتیازی خودمان را زیادتر کنیم این جور نباشد که با اما و اگر به آخر فصل برسیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها