کد خبر: 635692
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۱۰:۰۲:۰۰
| |

خبر خوب «اعتماد» برای زنان ایرانی؛ امکان حضور در بزرگ‌ترین ماراتن جهان فراهم شد!

بزرگ‌ترین ماراتن جهان مخصوص زنان، ماراتن زنان ناگویا در کشور ژاپن است که مسئولان برگزاری این مسابقات برای بازی مجازی آنلاین خود، ورود زنان ایرانی را بلامانع اعلام کردند.

خبر خوب «اعتماد» برای زنان ایرانی؛ امکان حضور در بزرگ‌ترین ماراتن جهان فراهم شد!
کد خبر: 635692
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۹ ۱۰:۰۲:۰۰

مسابقات دوی ماراتن به صورت مجازی مدت‌هاست که در کشورهای مختلف دنیا برگزار می‌شود و حالا با اطلاعاتی که خبرنگار اعتماد به آن دست پیدا کرده، این مسابقات برای ثبت‌نام زنان ایرانی هم بلامانع اعلام شده است.

به گزارش روزنامه اعتماد، بزرگ‌ترین ماراتن جهان مخصوص زنان، ماراتن زنان ناگویا در کشور ژاپن است که مسوولان برگزاری این مسابقات برای بازی مجازی آنلاین خود، ورود زنان ایرانی را بلامانع اعلام کردند.

بزرگ‌ترین فستیوال دو زنان در جهان روز یکشنبه دهم مارس 2024 (۲۰ اسفند سال جاری) با بیش از 20,000 شرکت‌‌کننده، به همراه 3,500 ورودی بین‌المللی برگزار می‌شود. مسابقه 24 کیلومتری دارنده نشان پلاتینوم مسابقات جاده‌ای است و توسط رکوردهای گینس جهانی به عنوان بزرگ‌ترین ماراتن زنان در جهان در سال 2012 ثبت شده است.

انتظار می‌رود این مسابقات که پنج ماه قبل از بازی‌های المپیک 2024 پاریس برگزار می‌شود، توجه و هیجان خاصی از طرف کشور میزبان و کشورهای خارجی به خود جلب کند، چراکه این مسابقات آخرین ارزیابی برای تیم ماراتن زنان ژاپنی و فرصتی برای تمام ورزشکاران در سراسر دنیاست تا مهارت‌های خود را قبل از المپیک بسنجند و آمادگی لازم را کسب کنند. اما دیگر خبر خوب برای زنان کشورمان که به زیورآلات هم علاقه دارند،‌ این است که شرکت‌کنندگانی که مسابقه را به پایان برسانند مدالی می‌گیرند که به‌طور مخصوص از طرف جواهرساز لوکس بین‌المللی، تیفانی و شرکای تجاری آن طراحی شده است!

یکی دیگر از جذابیت‌های خاص دو ماراتن این است که تا زمانی که یک دونده باشید و این ورزش را دوست دارید، می‌توانید با بهترین ورزشکاران جهان، حتی ورزشکاران آینده المپیک، در یک مسابقه و تحت یک شرایط رقابت کنید. آقای پیتر که یکی از مسوولان برگزاری این بازی‌هاست در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد ضمن تایید خبر آزاد بودن ثبت‌نام ‌زنان ایرانی برای شرکت در این مسابقات گفت: ماراتن زنان ناگویا 2024 ورود تمامی زنان در هر سطحی را خوش‌آمد می‌گوید، ما از دوندگان سریع که می‌خواهند خود را در یک مسابقه پر رقابت به چالش بکشند، از دوندگانی که برای اولین‌بار یک رقابت را مدنظر دارند تا دوندگانی که می‌خواهند دویدن در یک مسابقه جاده‌ای تمام زنانه را تجربه کنند دعوت به عمل می‌آوریم!

ثبت‌نام برای زنان و دختران ایرانی‌ برای شرکت در این مسابقات هم‌ مثل تمام ‌زنان ‌جهان‌آزاد است. اما زنان ‌علاقه‌مند کشورمان برای کسب اطلاعات بیشتر و‌ ثبت‌نام جهت شرکت در این مسابقات به وب‌سایت رسمی ماراتن به آدرس زیر مراجعه کنند:

https: //womens-marathon.nagoya/en/outline

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها