کد خبر: 635362
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۱۱:۴۳:۰۴
| |

«اعتماد» جزئیات یک فایل صوتی لو رفته را بررسی می کند؛

پای دو استقلالی به پرونده عجیب باز شد/ این آپشن تیم ملی عجب چیزی است!/ یک نفر پول می دهد یک نفر سکه!

شخصی که خودش و برادرش از تیم‌دارهای شهر تهران هستند به یک واسطه می‌گویند من پول نمی‌خواهم! از آن شخصی که برنده انتخابات می‌شود یک تیم پایه می‌خواهم!

پای دو استقلالی به پرونده عجیب باز شد/ این آپشن تیم ملی عجب چیزی است!/ یک نفر پول می دهد یک نفر سکه!
کد خبر: 635362
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۷ ۱۱:۴۳:۰۴

یک فایل صوتی در فضای رسانه‌ای انتشار یافته است که نشان می‌دهد انتخابات هیات فوتبال استان تهران که فردا (18 مهر) برگزار می‌شود، تحت تاثیر حاشیه‌ها و فسادهای احتمالی قرار گرفته است. 

به گزارش روزنامه اعتماد، هیات فوتبال استان تهران از نقطه نظرهای بسیاری حائز اهمیت است. گردش مالی بسیار زیاد، تاثیرگذاری در فدراسیون فوتبال، امکانات گسترده در زمینه ارتباطات و... برای همین حبیب‌الله شیرازی، رییس سابق این هیات که چند ماه پیش کنار رفت حاضر شده بود سال‌ها انتقادات تند و تیز را به جان بخرد اما هر طور شده در این سمت بماند. شیرازی 16 سال رییس  هیات  فوتبال  استان  تهران  بود. 

در شرایطی که فردا قرار است انتخابات هیات فوتبال استان تهران برگزار شود، طبیعی است که نامزدها از طریق لابی با نفرات رای‌دهنده بخواهند در انتخابات عرض اندام کنند و به کرسی ریاست بنشینند، اما نوع لابی کردن و قول‌ و قرارهایی که گذاشته می‌شود مساله مهمی است که باید بررسی شود. 

اخیرا یک فایل صوتی از مکالمه‌ای تلفنی انتشار یافته که یک نسخه از آن دراختیار خبرنگار روزنامه اعتماد قرار گرفته است. بررسی صحت و سقم این فایل برعهده نیروهای انتظامی و امنیتی است اما نکاتی که در این فایل مطرح  شده  بسیار هولناک  و قابل تامل  است. 

این فایل شامل یک گفت‌وگوی تلفنی بین یکی از بازیکنان سابق استقلال با فردی است که در انتخابات هیات فوتبال استان تهران حق رای دارد (نام و شهرت این افراد نزد خبرنگار روزنامه اعتماد محفوظ است). گفت‌وگو در مورد متقاعد کردن فرد رای‌دهنده برای رای دادن به یکی از نامزدهای حاضر در انتخابات است. فردی که هم‌اکنون در ساختار فوتبال کشور پست بالایی دارد:  میرشاد  ماجدی. 

آن شخص که قرار است در انتخابات شرکت کند مدعی است خودش به همراه چهار نفر دیگر حاضر هستند به نامزد مورد نظر رای بدهند به شرطی که درخواست‌های آنها مورد پذیرش قرار بگیرد. این فرد قول می‌دهد خودش و آن نفرات از رای‌شان عکس می‌گیرند تا خیال نامزد  مورد بحث  راحت  بشود.

اما این فرد چه می‌خواهد؟ این شخص که خودش و برادرش از تیم‌دارهای شهر تهران هستند به آن بازیکن سابق استقلال می‌گوید من پول نمی‌خواهم! او می‌گوید من از آن شخصی که برنده انتخابات می‌شود یک تیم پایه می‌خواهم! در ادامه و درحالی که همچنان تماس میان این دو شخص برقرار است، بازیکن سابق استقلال که نقش واسطه را بازی می‌کند با گوشی دیگرش زنگ می‌زند به نامزد مورد نظر و به او می‌گوید من 5 رای قطعی برای تو ردیف کردم (خودش و چهار نفر دیگر) و فقط این شخص درخواست‌هایی  دارد. 

این عین مکالمه‌ای است که در این قسمت از فایل انجام می‌شود: 

من به آن فرد رای‌دهنده گفتم به تو زنگ بزند. همان دوستم که با برادرش تیم دارند. این فرد باید رای بدهد. سه تا رای دیگر هم دارد. پشت تلفن توضیح نمی‌دهم خیلی. انتظار بعدا دارد. پول نه ها! می‌خواهد برایش تیم پایه درست کنند. 

در این قسمت نامزد موردنظر می‌گوید آنها را من نمی‌دانم بگذار... 

که آن واسطه پاسخ می‌دهد: می‌دانم پشت تلفن نباید بگویم. به تو زنگ می‌زند و قرار می‌گذارد که بشناسی‌اش. خود این فرد با سه نفر دیگر صددرصد است و با یک فرد دیگر صددرصد 5 تا. حتی عکس هم می‌اندازند مطمئن شوی. 

نامزد موردنظر پاسخ می‌دهد: باشد دستت درد نکند. من الان در یک مراسمی هستم بگو ساعت 9 تماس بگیرد. قبلش  پیام  بدهد که  بشناسمش. 

بعد از اتمام گفت‌وگوی فرد واسطه با نامزد، دوباره گفت‌وگوی فرد رای‌دهنده با بازیکن سابق استقلال ادامه پیدا می‌کند. فرد واسطه می‌گوید نامزد موردنظر به دلیل حضور در یکی از قسمت‌های حساس فدراسیون این توانایی را دارد که چند بازیکن را به تیم‌های رده‌های پایه  اضافه  کند!

آن شخص واسطه در قسمتی از صحبت‌هایش به آن شخص رای‌دهنده می‌گوید بگذار به تو بگویم وقتی رفتی سراغ آن نامزد موردنظر چطور حرف بزنی. شخص واسطه ادامه می‌دهد: به او بگو الان تو بودجه نداری تبلیغ کنی. رییس‌جمهور هم باید پول داشته باشد تبلیغ کند. رییس فدراسیون فوتبال هم سکه می‌دهد مثلا! به او بگو این دوستان با من (یعنی رای‌ها را من درست می‌کنم) و بعد که تو رییس شدی هوای من را داشته باش! 

در ادامه آن شخص رای‌دهنده می‌گوید اما این آپشن تیم ملی هم عجب چیزی است! که آن فرد واسطه پاسخ می‌دهد: بازیکنی که چهار تا بازی کرده را من می‌گویم دعوت کند. اینها تمامش با من. فلان مربی سرشناس به من گفت به او (نامزد مورد نظر) بگو فلانی را بگذارد تیم ملی جوانان! یک نفر در تیم ملی نوجوانان است و ممکن است خط بخورد ما به فلانی می‌گوییم خط نخورد! بعد آن فرد رای‌دهنده می‌گوید یعنی می‌توانیم یک نفر را کمکی بفرستیم توی تیم ملی نوجوانان. این جمله با تایید آن فرد واسطه همراه می‌شود.

متن بالا قسمت‌هایی از آن فایل صوتی است که دراختیار خبرنگار  روزنامه  اعتماد  قرار  گرفته  است. 

روز گذشته میرشاد ماجدی، عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال و نامزد انتخابات هیات فوتبال استان تهران و رییس کمیته جوانان فدراسیون در مصاحبه با خبرگزاری فارس در واکنش به یک فایل صوتی منتشر شده مصاحبه‌ای انجام داد. ماجدی در این رابطه گفت: «این بازی کثیفی است که در آستانه انتخابات هیات فوتبال تهران از سوی عده‌ای طراحی شده است. سال‌هاست که در این فوتبال مشغول فعالیت هستم و مشخص است که برخی با کارهای کثیف  می‌خواهند  فضا  را  تغییر بدهند.»

وی ادامه داد: «قطعا از دو نفری که در حال صحبت با هم هستند، شکایت می‌کنم. یکی از این دو، مواردی را به من نسبت داده که کذب محض است و باید در دادگاه پاسخگو باشد. طرف دیگر هم باید درباره صحبت‌هایی که انجام داده پاسخ بدهد. ضمن اینکه من پاسخ فردی که قرار بود ساعت ۹ شب تماس بگیرد را ندادم. باید مشخص شود که چه کسی این فایل صوتی را منتشر و در جهت خراب کردن چهره من  تلاش کرده  است.»

ماجدی در ادامه گفت‌وگوی دیگری با خبرورزشی داشت و باز هم گفت این یک توطئه علیه او بوده است. ماجدی گفت: «شکر خدا ۳۰ سال است که در فوتبال ایران حضور دارم و همه می‌دانند که سالم کار کرده‌ام. پرونده‌ام کاملا مشخص است و نهادهای نظارتی هم قطعا آن را رصد می‌کنند. دو نفر آدم معلوم‌الحال که یکی از آنها رفیق چند وقت پیش خودم بوده و دیگری هم اصلا عضو مجمع فدراسیون فوتبال نیست، پیش هم نشسته‌اند و در مورد من حرف‌هایی کاملا دروغ و اراجیف گفته‌اند. شکر خدا من با این حرف‌ها خراب نمی‌شوم اما به خاطر اینکه اعتبار و شخصیت خودم را خیلی دوست دارم از طریق قضاییه و دستگاه‌های نظارتی داخل فدراسیون و وزارت ورزش پیگیری می‌کنم تا مشخص شود دلیل انجام چنین کاری چه بوده است. باید معلوم شود چرا چنین دروغ‌هایی به من  نسبت  داده‌اند؟»

فردا انتخابات هیات فوتبال استان تهران برگزار می‌شود و لازم است کمیته اخلاق فدراسیون و حتی نهادهای امنیتی نظامی به این موضوع ورود کرده و ضمن بررسی ابعاد آن با متخلفان احتمالی برخورد قاطعی انجام بدهند. بدون شک برگزاری انتخابات تحت تاثیر این حواشی و شایعات اصلا نمی‌تواند  اتفاق خوبی  برای  فوتبال کشور  باشد.

ادعاهای مربوط به امکان وارد کردن نام بازیکنان در لیست‌های تیم ملی، تغییر و تحول در راس کادرفنی تیم‌های مختلف و مسائلی از این قبیل به خاطر رای و رسیدن به صندلی ریاست یک نهاد فوتبالی بسیار تکان‌دهنده است و سوال‌های بسیاری در مورد آنچه در فوتبال کشور جریان دارد  به  ذهن متبادر  می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها