کد خبر: 634450
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ۱۰:۵۰:۴۲
| |

باخت تیم ملی بسکتبال مقابل فیلیپین/ بازگشت در کوارتر چهارم هم کمک نکرد

تیم ملی بسکتبال ایران با باخت مقابل فیلیپین، از رسیدن به دور نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو بازماند.

باخت تیم ملی بسکتبال مقابل فیلیپین/ بازگشت در کوارتر چهارم هم کمک نکرد
کد خبر: 634450
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۱ ۱۰:۵۰:۴۲

صبح امروز (سه‌شنبه - یازده مهر ۱۴۰۲) در مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات بسکتبال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو، تیم ملی ایران مقابل فیلیپین قرار گرفت که با نتیجه ۸۳ - ۸۴ شکست خورد و از دستیابی به مدال بازماند.

به گزارش ایسنا، شاگردان هاکان دمیر بر خلاف انتظارها و استراحت بیشتر نسبت به حریف، در این دیدار شروع خوبی نداشتند و با نتایج ۲۲-۲۸ و ۱۴-۲۰ کوارترهای اول و دوم را باختند تا در مجموع ۳۶ - ۴۸ بازنده به رختکن بروند.

در نیمه دوم هم این تیم فیلیپین بود که با درخشش «جاستین برونلی» همچنان پیش بود و کوارتر سوم را ۱۸-۲۳ برد تا ۵۴ - ۷۱ پیشی بگیرد. در کوارتر چهارم اما متین آقاجان‌پور با پرتاب‌های سه امتیازی خود ایران را به بازی برگرداند تا اختلاف ۲۰ امتیازی به شش امتیاز کاهش یابد.

تعویض‌های دمیر در کوارتر چهارم و بازی‌کردن با دو گارد جواب داد تا با شوت‌های پیرامونی سینا واحدی و متین آقاجان‌پور، اختلاف به دو امتیاز برسد. درخشش واحدی باعث شد ایران در امتیاز ۸۰ بازی را به تساوی کشانده و ۸۱-۸۰ پیش بیفتد.

در نهایت اما این فیلیپین بود که با نتیجه ۸۳ - ۸۴ به پیروزی رسید تا حریف چین در نیمه‌ نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو شود. ایران در کوارتر چهارم با نتیجه ۲۹-۱۳ پیروز شد.

به این ترتیب تیم ملی ایران که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ - جاکارتا و ۲۰۱۴ - اینچئون فینالیست شده و عنوان نایب‌قهرمانی را به دست آورده بود، نتوانست برای سومین دوره متوالی فینالیست بازی‌های آسیایی شود. تیم ملی ایران فردا برای کسب رتبه پنجم تا هشتم با کره‌ جنوبی بازی خواهد کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها