کد خبر: 631438
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۵:۴۶
| |

حمید درخشان در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد»:

واقع‌بین باشیم، بردن تیم درجه سه اروپایی شق‌القمر نیست!/ طارمی همان طارمی است و باید برای او موقعیت ساخت!

حمید درخشان در مورد شرایط تیم ملی با روزنامه اعتماد گفت و گو کرده است.

واقع‌بین باشیم، بردن تیم درجه سه اروپایی شق‌القمر نیست!/ طارمی همان طارمی است و باید برای او موقعیت ساخت!
کد خبر: 631438
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۹ ۱۱:۰۵:۴۶

تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری تدارکاتی تیم ملی بلغارستان را با یک گل شکست داد.

به گزارش روزنامه اعتماد، محمد محبی تک‌گل ایران را در نیمه اول بازی به ثمر رساند تا قلعه نوعی در دومین دوره سرمربیگری‌اش در تیم ملی به پنجمین برد خودش دست پیدا کند. تیم ملی ایران برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌شود و چند روز دیگر در یک بازی تدارکاتی دیگر به مصاف آنگولا خواهد رفت. با حمید درخشان بازیکن و مربی اسبق تیم ملی کشورمان تماس گرفتیم تا نظرش را در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی جویا شویم.

 

بازی تیم ملی مقابل بلغارستان چطور بود؟

آن چیزی که راجع به بلغارستان فکر می‌کردیم اصلا آن نبود. تیم بسیار ضعیفی بودند و روی اشتباه آنها به گل رسیدیم. انتظارمان این بود که در نیمه دوم تغییراتی به وجود بیاوریم تا ما بهتر باشیم که متاسفانه اینطور نشد. آنها بهتر از ما بودند. در واقع مالکیت توپ را در اختیار داشتند. ما نباید اکتفا کنیم به یک گل که آن هم با اشتباه بازیکن حریف به وجود آمد. باید بیشتر و بهتر حمله می‌کردیم و موقعیت بیشتری خلق می‌کردیم و تاکتیک خودمان را به حریف دیکته می‌کردیم. نمی‌دانم شاید شکل کار این بود اما در هر صورت یک بازی تدارکاتی بود که خیلی از آن می‌شود برداشت کرد. کاری با تیم بلغارستان ندارم اما باید بدانیم چقدر می‌توانیم توانایی‌های خودمان را توسعه بدهیم. یا چقدر می‌توانیم تغییر تاکتیک بدهیم و سرعت بازی خودمان را بالا ببریم و کار گروهی خودمان را بهتر کنیم. این بازی تا حدودی به ما نشان داد!

بردن یک تیم اروپایی در زمین خودش به لحاظ روحی به ما کمک نمی‌کند؟

واقع‌بینانه نگاه کنیم. اینکه بگوییم حریف اروپایی را شکست دهیم ‌یک تیم درجه سه اروپا است و ما شق‌القمر نکردیم! باید تاکتیک خودمان را توسعه بدهیم و خلق موقعیت کنیم یا در نیمه دوم حریف را به هجده قدم خودش ببریم و مالکیت توپ بیشتری برای‌مان باشد. اینها را باید توسعه بدهیم. اینکه بگوییم حریف را در زمین خودش بردیم خب اگر حریف اشتباه نمی‌کرد که نمی‌توانستیم ببریم. باید یک مقداری واقع‌بینانه‌ نگاه کنیم.

در بازی بعدی هم باید به مصاف یک تیم آفریقایی برویم. تقابل این تیم می‌تواند به تیم ملی ما کمک کند یا به قول شما باعث رشد و توسعه فوتبال‌مان شود؟

بله، کمک می‌کند‌. ما اول با یک ‌تیم اروپایی بازی کردیم و حالا با یک‌ تیم آفریقایی بازی می‌کنیم طبیعتا این تیم ‌هم یک چیزهایی به ما می‌دهد. بازی‌ها یک درسی به ما می‌دهد و می‌تواند به ما خیلی کمک کند.

در خصوص عملکرد طارمی چه نظری دارید؟ مدتی است که گلزنی نکرده.

اینطور نگاه نکنید! طارمی همان طارمی است. ما باید طارمی را در موقعیت قرار بدهیم ما باید او را خوب تغذیه کنیم. این برمی‌گردد به کار تیمی ما. پس کار تیمی ما باید توسعه بیشتری پیدا کند و موقعیت‌های بیشتری برای او فراهم کنیم.

بیرانوند هم مصدوم شد. فکر می‌کنید تیم ملی در خط دروازه به لحاظ مهره کمبود دارد؟

نه‌. نیازمند هم دروازه‌بان بسیار خوبی است و باید به او اعتماد کرد. او هم می‌تواند خیلی به تیم ملی کمک کند و دروازه‌بان خوبی است اما خب در این بازی خیلی فشاری روی دروازه او نبود تا وضعیتش را ببینیم.

بحث دیگر پیرامون تیم ملی تعداد دستیاران قلعه‌نوعی است که بعضی از منتقدان می‌گویند زیاد است.

(خنده) والله چیزی نمی‌توانم راجع به آن بگویم! اصلا راجع به این موضوع صحبت نمی‌کنم!

چرا؟ بد است یا خوب؟

(بازهم خنده) همه آنها خوب هستند! ان‌شاالله به مشکل نمی‌خورند. تصمیم قلعه‌نوعی بوده و همه را کنترل می‌کنند. مشکلی ندارد.

پاسخ شما کنایه‌آمیز بود.

نه. قلعه‌نوعی خودش انتخاب کرده حتما می‌تواند جمع و جور کند.

بگذریم! عربستان یکی از رقیبان ما در جام ملت‌ها هم با مانچینی مقابل کاستاریکا شکست خورد. وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

هیچ‌وقت کار یک مربی را با یک یا دو بازی ملاک قرار ندهید. مانچینی تازه آمده و تا با فرهنگ آنجا آشنا شود و تفکرش را القا کند و آنها متوجه خواسته‌ها و تاکتیک‌هایش شوند طول می‌کشد. این را باید مدنظر قرار داد و زمان می‌خواهد. حتی برای ما هم همین‌طور بود و بازی را می‌باختیم‌ هم اشکالی نداشت. اصلا بازی دوستانه یکی از ملاک‌هایش این است برای شناخت از سیستم و سبک و تفکر مربی و بازیکنان.

زمان زیادی تا شروع بازی‌های جام ملت‌ها نمانده، می‌توانیم در این بازی‌ها مدعی باشیم؟

بله. فقط اشکالش این است که مقداری زمان کم داریم و هرچه بازی‌های تدارکاتی بیشتر داشته باشیم شناخت از اشکالات هم بیشتر می‌شود. به خصوص اینکه با تیم‌های بزرگ بازی کنیم.

البته مدت‌هاست که می‌گویند تیم‌های بزرگ با ما بازی نمی‌کنند.

مشکل از مربی تیم ملی نیست و فدراسیون باید ‌تلاش بیشتری کند برای این هماهنگی‌ها. اگر از یک ‌سال پیش بازی‌های تدارکاتی را هماهنگ‌ می‌کردند الان می‌توانستند با تیم‌های خوب بازی کنند. تیم‌های دیگر‌ از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌کنند و درخواست می‌کنند بعد هماهنگی انجام می‌شود.

فکر می‌کنید لیگ ما توانسته به تیم ملی کمک کند؟

فعلا که نه. حداقل باید تا نیم فصل سپری شود و بعد گفت کمک کرده یا نه.

فکر می‌کنید فهرست نهایی تیم ملی دچار تغییر می‌شود؟

حتما. مگر محکوم به این هستیم که حتما با همین بازیکنان باشیم؟ نه. در بازی‌های تدارکاتی می‌شود تغییر و تحول ایجاد کرد تا روز مسابقات. البته تغییر و ‌تحولات آنچنانی نباید باشد، دو تا نهایتا سه تغییر.

سوال آخر، به نظر شما رقیبان کشورمان در جام ملت‌ها کدام تیم‌ها هستند؟

به نظر من همه تیم‌ها مدعی هستند ! ژاپن، عربستان، استرالیا، کره و حتی چین. اینها مدعی هستند

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها