کد خبر: 630316
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۱:۴۵:۳۶
| |

تحلیل کامل مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و پیش‌بینی تیم‌های صعود‌کننده

قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد.

تحلیل کامل مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و پیش‌بینی تیم‌های صعود‌کننده
کد خبر: 630316
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۱ ۱۱:۴۵:۳۶

قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری برگزار شد. 

به گزارش روزنامه اعتماد و به نقل از گاردین، در ادامه به بررسی گروه‌ها و تیم‌های احتمالی صعودکننده خواهیم پرداخت. 

گروه A

پیش‌بینی صعود: بایرن مونیخ، منچستریونایتد

بازی مقابل بایرن مونیخ و تیم کپنهاگ با فرض کپنهاگ به جای بروندبی خاطره جالبی را برای منچستریونایتد از مرحله گروهی 1999-1998 تداعی می‌کند. خاطره نه چندان خوشایند مشابهی در دهه 90 نیز در گالاتاسرای وجود داشت. خاطره‌ای با تیتر «به جهنم خوش آمدید». درگیری اریک کانتونا با پلیس و بی‌ثمر بودن گل‌های خارج از خانه. با این حال این روزها، قهرمان ترکیه احتمالا به جای ترساندن، بیشتر شبیه تیمی بی‌دست و پاست. هرچند آنها با چهره‌های بسیار آشنایی نظیر ویلفرد زاها، مائورو ایکاردی، آنجلینو و حکیم زیچ قرارداد بسته‌اند. کپنهاگ همانند فصل قبل در گروه مشابهی قرار گرفته. آنها فصل گذشته در هر سه بازی خانگی در مرحله گروهی به تساوی رسیدند و در خارج از خانه اصلا گلزنی نکردند. بایرن، فصل گذشته با اخراج یولیان ناگلزمن و انتصاب توماس توخل درگیر بود که منجر به حذف آنها از لیگ قهرمانان اروپا با باخت مقابل منچسترسیتی و به خطر افتادن قهرمانی‌شان در لیگ شد. 

گروه B

پیش‌بینی صعود: آرسنال، آیندهوون

قرعه‌کشی برای آرسنال در بازگشت به لیگ قهرمانان پس از هفت سال می‌توانست خیلی بدتر باشد. آنها پایین‌ترین تیم رده‌بندی در گلدان دو بودند، اما شانس آوردند که از سید یک با یک حریف نسبتا ساده برخورد کردند: سویا، برنده لیگ اروپا. از بین بازیکنان سویا که در فینال فصل گذشته بازی کردند، یاسین بونو و گونزالو مونتیل رفتند و سویا پس از سه بازی در قعر جدول لالیگا قرار گرفته است. اما آنها در فینال سوپرکاپ مقابل منچسترسیتی نشان دادند که چقدر حریفان قدرتمندی می‌توانند باشند.

لنز، پایین‌ترین تیم باقیمانده در رقابت‌ها، فصل گذشته تنها با یک امتیاز کمتر از قهرمان فرانسه، پاری سن ژرمن، فصل را به پایان رساند. اما فروش سکو فوفانا و لوئیس اوپندا ضربه سختی به آنها زد و آنها فقط یک امتیاز از بازی‌های خود در این فصل گرفتند. فروش ژاوی سیمونز به پاری سن ژرمن (و سپس به صورت قرضی به لایپزیگ) ضربه‌ای برای PSV است، اما نایب قهرمان فصل گذشته هلند رنجرز را در مرحله پلی‌آف شکست داد.

گروه C

پیش‌بینی صعود: رئال مادرید، ناپولی

همین تقابل دور اول بین ناپولی و رئال مادرید در سال‌های 88-1987 بود که باعث شد سیلویو برلوسکونی یک مرحله گروهی را برای این رقابت‌ها پیشنهاد کند. برای او حذف قهرمان اسپانیا یا ایتالیا به این زودی مسخره بود. نتیجه چیزی شد به اسم لیگ قهرمانان اروپا که امروز می‌بینیم. اگرچه ناپولی و مادرید می‌توانند دوباره در دور اول به مصاف هم بروند، اما مادرید به عنوان نایب قهرمان اسپانیا در مسابقات حضور دارد و احتمالا هر دو از مرحله گروهی عبور خواهند کرد.

ناپولی پس از قهرمانی در سری آ برای اولین‌بار در 33 سال در فصل گذشته، توانسته است اکثر ستاره‌های خود را حفظ کند. کیم مین جائه تنها جدایی بزرگ در بین بازیکنان بود. اگرچه نباید فراموش کرد لوسیانو اسپالتی از سمت مربی کنار رفت و رودی گارسیا جایگزین او شد. جود بلینگهام با جدایی کریم بنزما، خرید بزرگ تابستانی مادرید بود. براگا فصل گذشته در پرتغال سوم شد و از آن زمان خوزه فونته و ژائو موتینیو را به خدمت گرفته است، در حالی که یونیون برلین تیم نادری در آلمان است که ترجیح می‌دهد به جای پرسینگ منطقه‌ای عمیق از تاکتیک دیگری استفاده کند، رویکردی که فصل گذشته به شکل شگفت‌انگیزی رتبه چهارم را برای آنها در بوندسلیگا به ارمغان آورد.

گروه D

پیش‌بینی صعود: اینتر،   بنفیکا

اینتر در یک‌چهارم نهایی فصل گذشته و همچنین در فینال 1965-1964 بنفیکا را شکست داد، اما هر دوی آنها برای صعود از گروهی که ممکن است جذاب‌ترین باشد، با چالش روبه‌رو هستند. آنخل دی ماریا در میان چرخش‌های معمول نقل و انتقالات به بنفیکا آمده است. بنفیکا فصل گذشته در صدر گروه خود قرار گرفت، پاری سن ژرمن را به رده دوم رساند و یوونتوس را حذف کرد، تیمی که پس از دوران ناامیدکننده سرمربی خود، راجر اشمیت، راهی برای بازسازی خود انجام داد. اینتر سیمونه اینزاگی که فصل گذشته در فینال لیگ قهرمانان شکست خورد و در سری آ سوم شد، چندین خرید قابل توجه اگر نه مخصوصا جوان به دست آورده است: الکسیس سانچز، یان سومر، خوان کوادرادو و مارکو آرناوتوویچ. تیم چهارم فصل گذشته در اسپانیا، رئال سوسیداد شبیه یک مکاشفه بود و فوتبالی پر جنب و جوش بر اساس سبک بازی داوید سیلوا ارایه می‌کرد. او اکنون بازنشسته شده است، اما کیران تیرنی و آندره سیلوا به صورت قرضی به این تیم آمده‌اند. سالزبورگ 10 قهرمانی متوالی بوندسلیگا اتریش را کسب کرده، اما هنوز تنها یازده حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را پشت سر گذاشته است.

گروه E

پیش‌بینی صعود: اتلتیکو مادرید، فاینورد

سلتیک به‌رغم تمام وعده‌های گاه و بی‌گاهی که داشت، در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا هیچ بازی را نبرد. آخرین پیروزی آنها در مرحله گروهی در سال 2017 مقابل اندرلخت به دست آمد. زمانی که برندان راجرز سرمربی آنها بود. پس از بازگشت او در تابستان، سلتیک نه تنها برای بهبود این آمار، بلکه برای صعود شانس معقولی دارد. فاینورد که آنها را در فینال 1970 شکست داد، پس از اولین قهرمانی در اردویسه در شش سال قبل، آرنه اسلات را به عنوان مربی دارد و بیشتر تیم خود را حفظ کرد. اگرچه انتقال اورکون کوکچو به بنفیکا خط هافبک مرکزی این تیم را تضعیف کرد. 

لاتزیو فصل گذشته در سری آ دوم شد، اما از آن زمان آنها سرگئی میلینکوویچ ساویچ را فروختند. شروع تیم مائوریتزیو ساری در این فصل با شکست مقابل لچه و جنوا بد بوده است. از سمت دیگر اتلتیکو مادرید را داریم. تیمی که مردم درباره آن و سرمربی‌اش دیگو سیمئونه که به دنبال رویکرد گسترده‌تری است، صحبت نمی‌کنند. اما آنها هنوز تیمی هستند که مدام در حال مبارزه با افول هستند.

گروه F

پیش‌بینی صعود: پی‌اس‌جی، نیوکاسل

اگر نیوکاسل بازگشتش به مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا پس از 21 سال را به دلیل کسب سهمیه پیش‌بینی کرده بود، احتمالا از دیدن قرعه فعلی‌اش ناامید شده است. اما اگر آنها زرق و برق و دیده شدن را می‌خواستند، به سختی می‌توانستند قرعه‌کشی بهتری پیدا کنند. نیمار از پاری سن ژرمن جدا شده است و اگرچه کیلیان امباپه حداقل یک فصل باقی می‌ماند، اما این آغاز دوران پساکهکشانی آنهاست. اینکه چقدر واقع‌بینانه است و لوئیس انریکه چقدر می‌تواند فرهنگ زیاده‌خواهی که سال‌ها باشگاه را تضعیف کرده است، از بین ببرد، یکی از جذابیت‌های اوایل این فصل خواهد بود.

این می‌تواند یک گروه دشوار برای بوروسیا دورتموند باشد. مخصوصا پس از آشفتگی احساسی ناشی از باخت بوندسلیگا در آخرین روز فصل گذشته و فروش جود بلینگهام و رافائل گوریرو. این در حالی است که میلان فصل را با دو برد از دو بازی، سه گل برای اولیویه ژیرو و دو گل برای کریستین پولیشیچ آغاز کرده است. روبن لوفتوس چیک نیز به خوبی جا افتاده است.

گروه G

پیش‌بینی صعود: منچسترسیتی، لایپزیگ

بیچاره RB لایپزیگ! آنها در دو دیدار خود در آلمان منچسترسیتی را شکست دادند و با آنها مساوی کردند، اما دو بازی در اتحاد یک شکست 7-0 و یک شکست 6-3 برای آنها به همراه داشت. کریستوفر نکونکو، دومینیک زوبوسلای و جوسکو گواردیول همگی رفته‌اند و شکست از بایرلورکوزن شاید انتظارات از این تیم را کاهش داده باشد، اما شکست 3-0 بایرن در سوپرجام نشان داد که لایپزیگ چقدر می‌تواند خطرناک باشد.

چهار سال از آخرین پیروزی ستاره سرخ بلگراد در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا و 31 سال از آخرین باری که ستاره سرخ بلگراد به مرحله حذفی صعود کرد، می‌گذرد. آنها در این فصل در پنج بازی لیگ 18 گل به ثمر رسانده‌اند، اما ممکن است در این سطح به آنها کمکی نکند. یانگ بویز فصل گذشته به عنوان قهرمانی سوییس دست یافت و در این رقابت‌ها شکست‌ناپذیر باقی ماند. پیروزی مقابل ماکابی حیفا در مرحله چهارم پلی‌آف هم به اندازه کافی راحت بود. بازی‌های این گروه در شرایطی برگزار می‌شود که پپ گواردیولا به دنبال رکورد پنجمین لیگ قهرمانان اروپای خود است و برای آنها صعود کار سختی نیست.

گروه H

پیش‌بینی  صعود: بارسلونا،  پورتو

بارسلونا فصل گذشته قهرمان لالیگا شد، اما شک و تردید در مورد کیفیت آنها وجود دارد. دو شکست راحت از بایرن و تک امتیاز مقابل اینتر آنها را محکوم به خروج از مرحله گروهی در فصل گذشته کرد. آنها سپس از منچستریونایتد در لیگ اروپا شکست خوردند. ایلکای گوندوگان و اوریول رومئو در خط هافبک مرکزی جدید آبی‌اناری‌ها ظاهر شده‌اند. آنها در این گروه از دیمیترو چیهرینسکی، مدافع میانی سابق خود که هشت سال پس از رفتنش به شاختار بازگشته است، استقبال خواهند کرد. از آنجایی که قهرمانان اوکراینی همچنان با تاثیرات جنگ دست و پنجه نرم می‌کنند، این تابستان، تابستان جدایی بازیکنان از این تیم بود. آنها بازی‌های خانگی را در هامبورگ انجام خواهند داد.

پورتو فصل گذشته در مرحله گروهی اتلتیکو را شکست داد، اما شکست 2-0 مقابل بنفیکا در سوپرکاپ پرتغال شاید نشان‌دهنده سطح آنها باشد. آنتورپ فصل گذشته اولین قهرمانی خود در لیگ را پس از 66 سال با گلی که توبی آلدرویرلد به ثمر رساند، جشن گرفت. قهرمانی قبلی آنها در بلژیک این تیم را به جام اروپا 1958-1957 رساند، جایی که آنها بعد از یک تساوی 8-1 به رئال مادرید باختند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها