کد خبر: 628642
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۴۷:۰۹
| |

سیدصالحی، در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» از بازی آسیایی تراکتور می گوید:

حضور زنان در استادیوم شوق و زندگی به فوتبال می دهد/ شجاع به الشارجه گل می زند

ستاره سابق تراکتور که نخستین گل آسیایی تاریخ این تیم را به ثمر رسانده است در مورد بازی این تیم برابر الشارجه صحبت کرده است.

حضور زنان در استادیوم شوق و زندگی به فوتبال می دهد/ شجاع به الشارجه گل می زند
کد خبر: 628642
|
۱۴۰۲/۰۵/۳۱ ۱۰:۴۷:۰۹

تیم فوتبال تراکتور برای رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمان آسیا به مصاف الشارجه امارات می‌رود‌.

به گزارش روزنامه اعتماد، نماینده کشورمان در سال گذشته هم دو بار به مصاف الشارجه رفت و با یک برد و یک تساوی ثابت کرد که بازیکنان با تعصب ایرانی با حمایت هواداران پرشور می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند و حریف رقیبان تا بن دندان مسلح عربی شوند‌. البته باید پذیرفت با توجه به تغییراتی که تراکتور داشته و دو باخت در شروع بازی‌های لیگ برتر و در طرف مقابل با تقویت شدن الشارجه کار نماینده ما دشوارتر از فصل قبل است. اما در یادگار امام و با حمایت گسترده تبریزی‌ها امیدواریم ‌در نهایت سهمیه چهارم هم نصیب فوتبال ایران شود تا در لیگ قهرمانان با سهمیه کامل شرکت کنیم. سیدمهدی سیدصالحی یکی از بازیکنان اسبق تراکتور در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» امیدوار است در روز سه‌شنبه تیم پیروز میدان سرخپوشان تبریز باشند و در نهایت ۳ نماینده دیگر فوتبال ما هم در میدان بین‌المللی آبروداری کنند.

 

‌تراکتور بعد از دو شکست در لیگ به مصاف الشارجه می‌رود. وضعیت این تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟

من دوتا بازی اول تراکتور را دیدم؛ خب ببینید بعد از اینکه در سال قبل آقای بردیف رفت خمس جانشین او شد ؛ تیم را خودش نبسته بود اما شرایط ایده‌آلی برای این تیم ایجاد کرد ولی امسال تیم را خودش بسته و بازیکنان زیر نظر او جذب شدند. احساس می‌کنم در اصلی‌ترین پست یعنی در پست مهاجم بازیکنی جذب نکردند. در خط هافبک بازیکنان خارجی خوبی داشتند و در دفاع هم تغییراتی ایجاد کردند و خلیل‌زاده و آغاسی و از دیگر نفرات باتجربه استفاده کردند. اما قاعدتا یک تیم برای رسیدن به گل نیاز به یک مهاجم باتجربه و تراز اول دارد. اما وقتی مهاجم نباشد تا فضاسازی ایجاد کند و برای هافبک‌ها موقعیت‌ساز باشد نمی‌شود به گل رسید.

‌اما در بازی نخست این تیم مقابل سپاهان بیشتر به نظر می‌رسید مشکل تیم خط دفاع است.

در بازی تراکتور با سپاهان آقای مورایس تراکتور را به خوبی آنالیز کرده بود و خط هافبک تراکتور را از بازی خارج کرد. تیم تراکتور بالا بازی می‌کرد و سپاهان از فضای خالی پشت این تیم استفاده کرد. سپاهان با بستن بازی، حریف را وادار به بازی مستقیم کرد. از طرفی حسین‌زاده مهاجم این تیم قامت بلندی ندارد و نمی‌توانست مقابل مدافعان بلندقامت سپاهان کاری از پیش ببرد. در بازی با پرسپولیس هم مشهود بود که پرسپولیس با سیستم ۴-۱-۴-۱ یا ۴-۴-۲ بازی می‌کرد. این تیم خط هافبک خوبی دارد و آنها توانستند خط هافبک تراکتور را از کار بیندازند و تراکتور نتوانست موقعیت آنچنانی روی دروازه پرسپولیس خلق کند.

‌پس ضعف تراکتور خط حمله است؟

پارسال رضا اسدی در پست مهاجم خیلی برای این تیم خوب کار کرد. با نداشتن مهاجم این تیم خیلی ضرر کرده با این حال، بازی‌های آسیایی فرق می‌کند و همیشه مقابل تیم‌های حوزه خلیج فارس کار زیاد سختی نداریم.

‌چطور؟

چون آنها خیلی باز بازی می‌کنند و دنبال فوتبال هجومی هستند و در مقابل فوتبال کند آنها ما به آنها می‌چربیم. در ورزشگاه یادگار امام بازی برای تیم‌های عربی سخت است و امیدوارم خمس و نصرتی خوب تیم حریف را آنالیز کنند و بتوانند موقعیت‌سازی بیشتری داشته باشند. در دو بازی اخیر آنها موقعیت‌سازی انجام نمی‌شد و این عاملی بود که نمی‌توانستند نتیجه بگیرند.

‌با اضافه شدن مهدی عبدی به خط حمله وضعیت این تیم بهتر می‌شود؟

عبدی از شرایط بازی دور است چون هم پارسال و هم امسال کمتر بازی به او رسیده و بیشتر به عنوان بازیکن جانشین بوده. باید به او زمان بدهیم. با انگیزه دادن و زمان دادن به او که بازیکن ‌خوبی است می‌تواند با شرایط تراکتور وفق پیدا کند .

‌یکی دیگر از نقاط ضعف تراکتوری‌ها در این فصل خط دروازه بوده. پورحمیدی چند اشتباه بد داشته.

قبلا همه از نقل و انتقالات خوب تراکتور می‌گفتند. ببینید، در نقل و انتقالات اسم‌ها جابه‌جا می‌شوند اما مهم عملکرد بازیکنان در داخل زمین است‌. آقای پورحمیدی در آلومینیوم اراک توانسته بود آن موفقیت‌ها را به دست بیاورد. قاعدتا در تیم‌های بزرگ بازی کردن شرایط خاص خودش را دارد. من احساس می‌کنم او از لحاظ روحی، روانی آماده نیست و حتما باید مربیان و بازیکنان او را به لحاظ روحی، روانی بالا ببرند‌. گلر بدی نیست. برای او فرصتی پیش آمده که باید از این فرصت استفاده کند و قدر این موقعیت را بداند تا بتواند آن اعتماد به نفسی که در آلومینیوم داشته را در تراکتور هم ‌داشته باشد. من احساس می‌کنم اعتماد به نفسش پایین آمده و باید از لحاظ روحی، روانی روی او‌ کار کرد.

‌کسب نتیجه خوب تراکتور در دوره گذشته مقابل الشارجه می‌تواند ضامن پیروزی این تیم باشد؟

بازی سال گذشته با امسال فرق دارد. شرایط بازیکنان و مربیان فرق کرده و قاعدتا شاکله تیم‌ها تغییر کرده است. در کشورهای عربی بیشتر تیم‌ها توانایی‌های‌شان روی بازیکنان خارجی تیم‌شان است‌. باید این تیم را خوب آنالیز کنند تا از نقاط ضعف و قوت آنها آگاه شوند و بدانند با چه پلنی وارد زمین شوند. مثلا زمانی که بازی بسته شد چه کارهایی انجام‌ دهند. اینها کارهای آنالیزورهای تراکتور است. آنها باید تفکرات‌شان را به تیم القا کنند تا بتوانند نتیجه قابل قبول بگیرند.

سید صالحی

‌مدتی در تراکتور بازی کردید. جو ورزشگاه یادگار امام تا چه حد می‌تواند به بازیکنان تراکتور در درون زمین ‌کمک کند؟

خیلی تاثیرگذار است. این ‌افتخار را داشتم اولین گل آسیایی تراکتور را من در لیگ قهرمانان آسیا و مقابل الجزیره امارات به ثمر رساندم. حضور هواداران باعث می‌شود تیم حریف به لحاظ روحی، روانی پایین بیاید و خیلی تاثیر دارد. لیاقت هواداران تراکتور خیلی بیش از اینهاست و امیدوارم تراکتور روی مسیر پیشرفت بیفتد.

‌به نظر شما هر نتیجه‌ای که مقابل الشارجه رقم خورد باید از خمس حمایت کنند؟

بله . همیشه در اوایل فصل یکسری تیم‌ها در شرایط بدنسازی هستند و آن شرایط آرمانی را پیدا نمی‌کنند. تراکتور هم به آن وحدت تاکتیکی نرسیده. به خاطر تغییرات در نقاط مختلف زمین مقداری آن هارمونی به هم می‌خورد. باید تا چهار، پنج هفته دیگر به این تیم زمان داد تا شرایط بهتر شود.

‌درباره حضور بانوان در ورزشگاه چه نظری دارید؟

حضور بانوان باعث می‌شود فرهنگ‌سازی بیشتری در استادیوم‌ها صورت بگیرد. اگر شرایط حضور بانوان فراهم شود آن حواشی یا فحاشی‌هایی که انجام می‌شود کمتر خواهد شد و همینطور شوق و زندگی به فوتبال می‌دهد. به نظر من فوتبال هم برای بانوان است و‌ هم برای آقایان و باید استفاده‌اش را ببرند. خیلی از بانوان عاشق فوتبال هستند و دوست دارند تیم‌های خود را از نزدیک ببینند. حضور بانوان حمایت و فرهنگ‌سازی در ورزشگاه‌ها را بیشتر می‌کند.

‌سوال آخر، پیش‌بینی شما از گلزنان تراکتور مقابل الشارجه چیست؟

تراکتور می‌تواند از شروع مجدد‌ها نهایت استفاده را ببرد و به نظر من شجاع خلیل‌زاده می‌تواند یکی از گلزنان این ‌بازی باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها