کد خبر: 627840
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۲۴:۰۴
| |

پیشکسوت پرسپولیس در گفت‌وگوی اختصاصی با «اعتماد» از بازی بزرگ هفته می گوید:

بازیکن حرفه‌ای پول خوب می گیرد و نباید تحت‌تاثیر هواداران رقیب قرار بگیرد/ تمدید با یحیی؟ شاید خودش نخواهد بماند!

رحیم یوسفی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد درباره بازی تراکتور و پرسپولیس و مابقی مسائل روز فوتبال صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

بازیکن حرفه‌ای پول خوب می گیرد و نباید تحت‌تاثیر هواداران رقیب قرار بگیرد/ تمدید با یحیی؟ شاید خودش نخواهد بماند!
کد خبر: 627840
|
۱۴۰۲/۰۵/۲۵ ۱۰:۲۴:۰۴

حساس‌ترین بازی هفته دوم لیگ برتر در تبریز برگزار می‌شود و دو تیم پرهوادار سرخپوش کشورمان به مصاف یکدیگر خواهند رفت. به گزارش روزنامه اعتماد، پرسپولیس بعد از برد خانگی برابر آلومینیوم به مصاف تراکتوری می‌رود که با شکست در مقابل سپاهان چاره‌ای جز کسب امتیاز‌ در حضور هواداران خودی ندارد. جدال فصل پیش این دو تیم یکی از جذاب‌ترین بازهای فصل بود و برای همین انتظار می‌رود خمز و گل‌محمدی با تفکرات هجومی تیم‌شان را روانه میدان کنند. رحیم یوسفی یکی از پیشکسوتان پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد درباره بازی این دو تیم و مابقی مسائل روز فوتبال صحبت کرد که در ادامه می‌خوانید.

 

نظر شما درباره تقابل پرسپولیس و تراکتور چیست؟

پرسپولیس در اولین بازی برنده شد اما آن پرسپولیس همیشگی نبود اما خوشبختانه وقتی تیمی می‌برد دیگر بحثی در آن نیست و این خودش روحیه است. از طرفی تراکتور به سپاهان باخت. در آن بازی عملکرد تراکتور را خیلی خوب ندیدم. آنها اصلا هماهنگ نبودند و معلوم نبود با چه سیستمی بازی می‌کنند. به نظرم تراکتور در بازی اول سردرگم بود و در هفته دوم هم فکر می‌کنم پرسپولیس از عهده این تیم برمی‌آید و برنده می‌شود.

نقطه ضعف و پرسپولیس در بازی با آلومینیوم چی بود؟

فکر کنم بچه‌ها یک مقدار آن سرحالی لازم را نداشتند وگرنه این تیم را نگاه کنید چند سال است که همینطوری هست و در دو سال گذشته تیم تقریبا حفظ شده فقط دوندگی آنها کمتر شده بود که ان‌شاءالله در این بازی بتوانند جبران کنند.

احتمال دارد به دلیل بدنسازی پیش فصل باشد؟

در اوایل فصل هم تیم‌ها احتیاط می‌کنند و هم همین که شما می‌گویید اما در کل پرسپولیس به نظر من می‌تواند آن ر‌وند قبلی را حفظ کند و در این بازی هم پیروز شود.

کمبود مهاجم در پرسپولیس صحبتی است که یحیی مطرح کرده. شما چه نظری دارید؟

بچه‌ها چون حفظ شدند خوب هستند. شما الان نگاه کنید نعمتی می‌آید گل بزند یا بچه‌های دیگر هم می‌توانند این کار را انجام دهند و توانایی آن را دارند. اما وقتی یک بازیکن حرفه‌ای داشته باشید خیالتان راحت است. الان که تا نیم فصل نمی‌توانند استفاده کنند از موجودی که دارد مثل عبدی و بقیه استفاده کنند تا به تیم کمک کنند.

با توجه به کمبود مهاجم پرسپولیس این تیم در آسیا به مشکل نمی‌خورد؟ چون داریم می‌بینیم که دیگر تیم‌های آسیایی چه مهاجمانی جذب کردند.

ما نمی‌توانیم خودمان را با آنها از لحاظ بازیکن مقایسه کنیم. آنها بازیکنانی در سطح بسیار بالا می‌آورند که می‌توانند خیلی به آنها کمک کند اما بازیکنان خارجی ما در حد بچه‌های خودمان هستند و فکر نمی‌کنم در این زمینه هیچ موقع بتوانیم با آنها برابری کنیم. پولی که به یک بازیکن تیمشان می‌دهند ممکن است کل باشگاه ما را بخرند! به نظرم هیچ‌وقت نمی‌توانیم با آنها برابری کنیم. با این موجودی که داریم باید با اینها بسازیم تا توانایی آنها را بالا ببریم تا بتوانیم یک مقدار آبرومندانه بازی کنیم!

می‌گویید کار فوتبال ما به اینجا رسیده که باید ‌به فکر انجام بازی آبرومندانه در مقابل تیم‌های کشورهای عربی باشیم؟

ما اگر بخواهیم جلوی نیمار و دیگر بزرگان فوتبال اروپا بازی کنیم خب به ما برتری دارند دیگر. فکر می‌کنم مقابل آنها به مشکل بخوریم با توجه به بازیکنانی که اینها وارد کردند.

بگذریم! تراکتور در بازی هفته اول در خط دفاع متزلزل بود. اینطور نیست؟

به نظر من دفاع‌های این تیم خیلی کند هستند و پرسپولیسی‌ها می‌توانند خیلی راحت با استفاده از بازیکنان سرعتی از لایه‌های دفاعی حریف عبور کنند. هافبک‌های تراکتور با اینکه خارجی هستد اما خیلی ناهماهنگ بودند و بازی که مقابل سپاهان انجام دادند. فکر نمی‌کنم بتوانند خط هافبک پرسپولیس را از کار بیندازند.

اما تراکتور هم هواداران پرشوری دارد که می‌توانند پرسپولیس را به لحاظ روانی بر هم بزنند.

دیگر فوتبال حرفه‌ای شده و پرسپولیس هم در تبریز طرفداران زیادی دارد. این دلیل نمی‌شود. پرسپولیس حتی می‌تواند با حضور طرفداران آنها راحت بازی کند به خاطر اینکه تماشاگران پرسپولیس در تهران نیستند و از طرف میهمان باید استفاده کنند! فرقی ندارد پرسپولیس می‌تواند از وجود تراکتوری‌ها هم نتیجه بگیرد.

مانعی نیست؟

نه. در زمان ما هم مثلا می‌رفتیم در انزلی بازی می‌کردیم و دور تا دور ملوانی بودند ما هم طرفدار داشتیم اما راحت بازی را می‌بردیم. به نظرم تاثیر دارد اما نباید روی بازیکن حرفه‌ای که پول خوب می‌گیرد تاثیر بگذارد.

پرسپولیس خواهان به خدمت گرفتن یک‌ دروازه‌بان جوان برزیلی است. در این باره چه نظری دارید؟

الان در تمام ‌تیم‌ها جوانان می‌آیند و جایگزین می شوند باید به اینها میدان داد دلیل نمی‌شود چون سن بازیکن کم است تاثیرگذار نباشد. می‌تواند کمک کند.

اما فعلا پرسپولیس در تهران نمی‌تواند از حداکثر پتانسیل هواداری استفاده کند.

خب طرفداران پرسپولیس خیلی زیاد هستند و صد در صد می‌توانند روحیه بدهند و نبود آنها به ضرر پرسپولیس می‌شود. کلا ما یک تیم هستیم. یک باشگاه نیستیم. ما خودروییم! یعنی هرکاری خودمان انجام می‌دهیم، روی تعصب‌مان است. زمان پروین هم بازی می‌کردیم‌ تمام باشگاه در صندلی عقب ماشین پروین بود الان هم در کل یک تیم هستیم. ما چندین سال قبل رفتیم در ریاض بازی کنیم تمام استادیوم مجهز به تجهیزات کامل و پیشرفته بود چه برسد به حالا.

پایان همین فصل قرارداد یحیی با پرسپولیس تمام می‌شود. فکر می‌کنید باید قرارداد با او زودتر تمدید شود یا تمدید باشد برای پایان فصل؟

یحیی عملکردش خوب بود و هیچ‌کس ‌منکرش نیست تا زمانی که نتیجه بگیرد همه دوستش دارند اما اگر نه همه مخالفش هستند. ممکن است خود یحیی راضی به ماندن نباشد اما به نظر من او را اگر حفظ کنند خوب است و اگر می‌خواهند و می‌توانند از الان با او تمدید کنند.

سوال آخر، از حال مجتبی محرمی خبر دارید؟

من یکی از رفیق‌های ناب او هستم اما بیمارستان نرفتم. او آنژیو شده من هم شدم و شرایط بدی نیست. دو، سه بار تماس گرفتم ایشان نتوانست جواب بدهد ‌اما پیگیرم تا ان‌شاءالله با او صحبت کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها