گفت‌وگوی اختصاصی «اعتمادآنلاین» با روبرتو مانچینی:

اتفاقاتی که برای ایران در جام جهانی رخ داد مرا متاسف کرد/ سرمربیگری در ایران؟ فوتبال همیشه سورپرایزهایی دارد!/ وعده جذاب مرد خوش‌تیپ به علاقه‌مندان فوتبال

کد خبر: 626588
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

روزبه دلاور- روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا، در گفت‌وگویی اختصاصی با اعتمادآنلاین با تمجید از فوتبال ایران بابت اتفاقاتی که برای ملی‌پوشان در قطر رخ داد ابراز تاسف کرد. او همچنین آرزو کرد خودش و شاگردانش در جام جهانی پیش رو در فینال با برزیل با سرمربیگری آنجلوتی مواجه شوند و آنها را شکست دهند!

تیم ملی ایتالیا یکی از پرطرفدارترین تیم‌های جهان در ایران است. دلایل زیادی را هم می‌توان برای این علاقه ردیف کرد. از استایل و سبک زندگی مردم ایتالیا تا فوتبالیست‌های خوش‌تیپی که خاطرات نسل بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی را ساختند. یکی از این چهره‌های جذاب و خاطره‌ساز روبرتو مانچینی است. ستاره‌ای که در دهه‌های 80 و 90 در کالچیو و پیراهن سمپدوریا دلبری می‌کرد و بعد از آن هم با ورود به عرصه مربیگری انواع و اقسام افتخارات را با تیم‌های اینتر، منچسترسیتی و تیم ملی ایتالیا به دست آورد و حالا هم روی نیمکت آتزوری نشسته هرچند با یک داغ بزرگ بر دل: داغ صعود نکردن به جام جهانی قطر آن هم بعد از اینکه او و شاگردانش در یورو 2020 عنوان قهرمانی را به دست آورده بودند.

پیدا کردن و بعد از آن راضی کردن روبرتو مانچینی واقعاً کار پیچیده‌ و سختی بود، در حد ماموریت غیرممکن، چراکه علاوه بر یافتن راه ارتباطی باید او را متقاعد می‌کردیم تا این گفت‌وگو شکل بگیرد. زیرا فردی در سطح مانچینی علاوه بر معذوریت‌هایی که برای گفت‌وگو دارد، چون می‌داند هر اظهارنظرش چه بازتاب‌هایی می‌تواند به دنبال داشته باشد، مسائل اسپانسرینگ و تبلیغاتی را هم باید لحاظ کند.

به هر حال به هر شکلی بود این گفت‌وگو شکل گرفت که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید. ضمناً ویدیویی از این گفت‌وگو را نیز می‌توانید در وب‌سایت اعتمادآنلاین و حساب‌های مربوط به این سایت در شبکه‌های اجتماعی ببینید. 

روبرتو مانچینی در ابتدای گفت‌وگوی خود با اعتمادآنلاین در پاسخ به این سوال که چرا لاجوردی‌پوشان برای دومین‌ بار پیاپی از صعود به جام جهانی بازماندند گفت: تیم ملی ایتالیا در حال حاضر مشکل دارد چون بازیکنان کمی هستند که در لیگ ایتالیا بازی می‌کنند.

منظور مانچو دقیقاً این است که تیم‌های مطرح ایتالیایی بیشتر به دنبال جذب ستاره‌های بین‌المللی هستند تا استفاده از بازیکنان داخلی و همین، فرصت را برای درخشش ستاره‌های جوان سرزمین چکمه از بین برده است. مانچو ادامه داد: امیدوارم بازیکنان جوانی که در حال حاضر در سری آ توپ می‌زنند رشد کنند و قوی شوند و هرچه سریع‌تر برای جام جهانی آماده شوند.

در ادامه به مانچینی گفتیم آیا می‌داند تیم ملی ایتالیا در ایران طرفداران زیادی دارد که او پاسخ داد: خیلی خوشحالیم طرفداران بزرگی در ایران داریم که از تیم ملی ایتالیا حمایت می‌کنند.

او ضمن تمجید از فوتبال ایران گفت: ایران برای ما بسیار قابل احترام است و فوتبال بسیار قدرتمندی دارد.

 مانچینی با اشاره به حاشیه‌ها و نتایج تیم ملی در جام جهانی قطر یادآور شد: بسیار متاسف شدم بابت اتفاقی که برای ایران در جام جهانی رخ داد. فوتبال بسیار عجیب است.

سوال بعدی که از او پرسیدیم سوالی است که احتمالاً ذهن بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال در ایران را درگیر کرده است: آیا ممکن است روزی مانچینی را روی نیمکت تیم ملی ایران یا یک تیم باشگاهی از لیگ برتر ببینیم؟ جواب مانچینی در پاسخ به این سوال جالب بود. او احتمال حضور در ایران را رد نکرد و گفت: من مربی هستم. خیلی چیزها را در زندگی دیدم و چیزهای زیادی را تجربه کردم و معتقدم هیچ چیز مثل فوتبال و اتفاقات آن آدم را سورپرایز نمی‌کند. 

گفت‌وگو با مانچو در ادامه به اقدامات او برای بازسازی ایتالیا به منظور تکرار افتخارات گذشته کشیده شد. مانچینی در پاسخ به این سوال به یک بیان کلی بسنده کرد و توضیح داد: در حال حاضر تلاش می‌کنیم تیم ملی ایتالیایی بسازیم که در جام جهانی 2026 جزو تیم‌های برتر باشد و بتواند با تیم‌های بزرگ رقابت کند و جزو تیم‌های اصلی به حساب بیاید.

حضور کارلو آنچلوتی در برزیل یکی از رقیبان سنتی ایتالیا که احتمالاً سال دیگر رقم می‌خورد سوژه سوال بعدی ما از سرمربی ایتالیا بود؛ با ذکر این نکته که اگر آنجلوتی سرمربی برزیل باشد و تیم او به ایتالیا بخورد، چه احساسی خواهد داشت. مانچینی در جواب این سوال یک آرزوی بزرگ و زیبا کرد که احتمالاً بسیاری از علاقه‌مندان به فوتبال در ایران و جهان را به وجد می‌آورد: آنجلوتی مربی‌ای است که در حال رفتن به برزیل است و می‌خواهد سرمربی تیم ملی برزیل شود. امیدوارم در جام جهانی آنها را ببینیم و در فینال با هم روبه‌رو شویم و شکست‌شان دهیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید