کد خبر: 625117
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۴۲:۰۱
| |

دبیرکل فدراسیون: درباره VAR زیاد حرف نزنید!

دبیرکل فدراسیون فوتبال می‌گوید صحبت درباره تکنولوژی کمک داور ویدئویی می‌تواند ورود آن به فوتبال ایران را به تاخیر بیندازند.

دبیرکل فدراسیون: درباره VAR زیاد حرف نزنید!
کد خبر: 625117
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۸ ۱۲:۴۲:۰۱

در شرایطی لیگ بیست و دوم با جنجال‌های داوری بسیاری به پایان رسید، این انتظار وجود داشت که کمک داور ویدئویی در فصل جدید فوتبال ایران وارد مسابقات لیگ برتر شود تا مسابقات با حواشی کمتری برگزار شوند اما در نهایت این اتفاق رخ نداد تا لیگ بیست و سوم نیز بدون VAR آغاز شود.

به گزارش ورزش سه، هدایت ممبینی که مدتی قبل برای پیگیری مسائل مربوط به VAR و همچنین مطالبات بلوکه شده فدراسیون فوتبال به سوییس سفر کرده بود، امروز در حاشیه نشست سالانه مدیران عامل باشگاه‌ها و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در این باره توضیحاتی را ارائه داد.

ممبینی توضیح داد: یکی از اولویت‌های فدراسیون فوتبال مطالبات پول‌هایی است که در فیفا و AFC وجود دارد. بحث VAR هم یکی از اولویت های ماست. ورود تکنولوژی به فوتبال انتظاری است که باشگاه‌ها و هواداران دارند و خود فدراسیون هم برای این امور تلاش می‌کند. ما جلسات متعددی با مسئولان فیفا در این زمینه داشتیم؛ مشکلاتی برای ترانسفر موارد مالی و وسایلی مانند کمک داور ویدئویی وجود دارد. من نمی‌توانم جزئیات را بگویم ولی فیفا و AFC دغدغه ما را درک کرده‌اند و به نتایج خوبی رسیده‌ایم. امیدوارم بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم تا این اتفاق برای فوتبال ما بیفتد.

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد شرکت دانش بیان در داخل ایران فعالیت کند، گفت: 6 شرکت در سطح دنیا تکنولوژی VAR را دارند و باید لایسنس فیفا را بگیرند، چون گرفتن این لایسنس، مقدماتی دارد که باید در دپارتمان‌های خاص فیفا انجام شود. شاید تکنولوژی VAR خیلی پیچیده نباشد و شرکت‌های دانش بنیان بتوانند انجام بدهند ولی گرفتن مجوز پروتکل‌هایی دارد که تا الان 6 شرکت توانسته‌اند از آن عبور کنند.

میبینی در واکنش به اینکه گفته می‌شود 12 درصد این تجهیزات برای یک شرکت آمریکایی است و با این شرایط با توجه به تحریم‌ها VAR وارد ایران نخواهد شد، اظهار داشت: نمی‌خواهم زیاد وارد جزئیات شوم و اگر وارد جزئیات شویم ممکن است این فرآیند به تاخیر بیفتد اما یک سری مسائل و دشواری‌ها وجود دارد، وگرنه ما جزو کشورهایی هستیم که علاقه‌مند و پیگیر هستیم. امیدواریم با کمک فیفا و AFC و رویکردی که نسبت به فوتبال کشور وجود دارد و همچنین ارتباطات فدراسیون فوتبال ایران بتوانیم این موانع را برداریم. من زیاد دوست ندارم صحبت کنم و آنها هم دوست ندارند خیلی از مسائل باز شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا امسال VAR به ایران می‌آید، گفت: نمی‌توانیم شفاف صحبت کنم و اجازه بدهید کم کم کارها را انجام بدهیم. از ما هم می‌خواهند زیاد در این مورد صحبت نکنیم و به ما می‌گویند انقدر در رسانه‌هایتان در این باره صحبت می‌شود که ممکن است برخی مسئولان عقب‌نشینی کنند.

او در خصوص اینکه عدم وجود VAR می‌تواند برای باشگاه‌های آسیایی مشکل‌ساز شود، گفت: قطعا باید در چنین مسابقاتی که در‌ پروتکل آنها VAR وجود دارد، این تکنولوژی وجود داشته باشد اما فعلا به چنین مشکلی برنخورده‌ایم و مشکلی برای میزبانی وجود ندارد.

ممبینی در پایان گفت: من قبول دارم که خیلی از کشورهایی که فوتبال‌شان از ما پایین‌تر است، VAR دارند اما باید این را هم متذکر شوم که متاسفانه ما جزو معدود کشورهایی هستیم که با این تحریم‌های ظالمانه مواجه هستیم و آنها این مشکل را ندارند. مشکل فنی و مالی وجود ندارد و مشکل ما، شرکت‌هایی هستند که باید مواردی را رعایت کنند تا به خاطر تحریم‌های ظالمانه شامل جریمه‌های شدید نشوند. خواهش می‌کنم دوستان زیاد در این مورد نخواهند که ما پاسخگو باشیم و جزئیات را بگوییم. ما بیشتر از شما پیگیر هستیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها