کد خبر: 623520
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۵۰:۵۷
| |

یزدانی کلا درگیر حاشیه است/ او با این شیوه موفق نمی‌شود

مربی تیم کشتی آزاد اعزامی به تورنمنت مجارستان، با بیان اینکه از عملکرد امیرمحمد یزدانی در این مسابقات راضی نیستیم، گفت: او همچنان حاشیه‌های زیادی دارد و همین امر باعث شد در مسابقاتی که هیچ مدعی جهانی حضور نداشت نتواند روی سکو برود.

یزدانی کلا درگیر حاشیه است/ او با این شیوه موفق نمی‌شود
کد خبر: 623520
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۸:۵۰:۵۷

مصطفی میرعمادیان درباره عملکرد ۷ آزادکار ایران در رقابت‌های رنکینگ مجارستان، اظهار کرد: مسابقات در سطح نسبتا خوبی برگزار شد و تیمی مثل آمریکا با نفرات مدعی و اصلی خود در این مسابقات حاضر شده بود. نفراتی که از ایران عازم این رقابت‌ها شدند مدت کمی در اختیار تیم ملی بودند اما حضور درستکار به عنوان سرمربی تیم ملی در کنار تیم اعزامی باعث شد اکثریت آن‌ها کشتی‌های خوبی بگیرند، هر چند کم ‌تجربگی برخی نفرات ما باعث شد نتوانند آنطور که باید توانایی‌ خود را نشان بدهند.

به گزارش ایسنا، مربی تیم اعزامی به رقابت‌های مجارستان، افزود: آذرپیرا شانس اصلی رسیدن به مدال طلای این مسابقات بود که مشکلی برایش پیش آمد و نتوانست پس از بردهایی که داشت به میدان برود. والی‌زاده کشتی‌گیری بود که برای اولین بار عازم یک رویداد خارجی شد و کشتی‌های خوبی هم گرفت. او روحیه جنگندگی و جسارت بالایی دارد و به شرط حضور در رویدادهای خارجی و کسب تجربه بیشتر می‌تواند موفقیت‌های خوبی را برای کشتی ایران رقم بزند. والی زاده بر خلاف دیگر کشتی‌گیران جوانان ما که در رده‌های نوجوانان و جوانان در مسابقات خارجی حاضر شدند، در هیچ رویداد بین المللی به میدان نرفته است اما توانست به دوبنده تیم ملی بزرگسالان هم برسد. امیدوارم او ابتدا در رده‌های پایه جایگاه اصلی خود را پیدا کند و در بزرگسالان نیز موفق باشد.

وی درباره عملکرد دور از انتظار احمد جوان در این مسابقات و شکست مقابل والی‌زاده در انتخابی وزن ۵۷ کیلوگرم تیم ملی، گفت: جوان همچنان در مسیر اشتباه گام برمی دارد. جوان همیشه در لحظات حساس و سرنوشت ساز مبارزه دچار اشتباهات فاحشی می‌شود و شکست می‌خورد. او در رقابت‌های جهانی امیدها نیز در لحظات حساس شکست خورد و رنگ مدالش عوض شد. در تیم جوانان خیلی با او کار کردیم و بارها به او تاکید کردم در اواخر تایم مبارزه باید با تمرکز بالا کشتی بگیرد. در جام تختی مقابل والی‌زاده هم خودم کوچ او نشستم و او پیروز شد.

میرعمادیان با اشاره به مشکل وزن جوان، تصریح کرد: از ۲ سال قبل که به اردو آمد به او گفتیم که باید زندگی حرفه ای داشته باشد تا بتواند موفق شود، البته او در حال رشد است و نتوانست وزنش را به خوبی کنترل کند. وقتی هم که وزن زیادی کم می‌کند  تمرکز و تعادل لازم را در تشک مبارزه ندارد. کشتی‌گیری که وزن زیادی کم می‌کند باید از بنیه قوی برخوردار باشد اما جوان این ویژگی را ندارد. با وجودیکه در این مسابقات با ۲ کیلو ارفاق وزن کشتی گرفت باز هم وزن زیادی کم کرد. او حدود ۶۲ تا ۶۳ کیلوگرم وزن دارد و باید فکری برای حل این مشکل داشته باشد. او اگر روی سکوی سومی می‌رفت دیگر انتخابی برگزار نمی‌شد و به دوبنده تیم ملی می رسید. در شرایطی هم مقابل جوان کشتی گرفت که کشتی‌های بیشتری گرفته بود اما چون نتوانست به مدال برسد طبق چرخه‌ای که اعلام شده بود باید کشتی انتخابی می‌گرفت.

مربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان، با بیان اینکه در جایگاه کوچ جوان در مبارزه مقابل والی‌زاده نشسته بود، گفت: از برخی حرف‌هایی که در فضای مجازی زده شد واقعا ناراحت شدم. من در کشتی رده بندی جوان حالم بد شد و حتی پزشکان گفتند باید به بیمارستان بروم اما قبول نکردم چرا که باید جوان را مقابل والی‌زاده در مبارزه مهم انتخابی تیم ملی کوچ می‌کردم. حالم به حدی بد بود که بلافاصله بعد از مبارزه جوان و والی‌زاده با آمبولانس به بیمارستان منتقل شدم و ضربان قلبم دچار مشکل شده بود. شب را هم در بیمارستان ماندم و فردای آنروز برای پرواز به سمت ایران از بیمارستان مرخص شدم. از ابتدا هم طبق هماهنگی‌هایی که شده بود قرار بود من هدایت جوان، بخشی و سوادکوهی را در مبارزه های انتخابی داشته باشم. زمانی هم که به بیمارستان رفتم از آنجا که آقا پژمان نمی‌خواست به عنوان سرمربی تیم ملی در جایگاه کوچ هیچ کدام از کشتی‌گیران در مبارزه انتخابی بنشیند، مجبور شدند از مجید رمضانی مربی تیم ملی کشتی فرنگی برای کوچ محمد بخشی در دیدار مقابل امیرمحمد یزدانی استفاده کنند. از مطرح شدن برخی صحبت‌ها واقعا ناراحت هستم. وجدان کاری من باعث شد که تا آخرین لحظه که در توانم بود حتی بر خلاف نظر پزشکان در سالن ماندم و کوچ جوان نشستم و او را کمک کردم.

میرعمادیان در ادامه گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد ضعیف امیرمحمد یزدانی در این مسابقات و ادامه حواشی این کشتی‌گیر بر روی تشک مبارزه، گفت: کادر فنی نیز از عملکرد او راضی نیست. امیرمحمد یزدانی هنوز با حاشیه کشتی می‌گیرد و کلا درگیر حاشیه است. هنوز هم نگاهش به داور و تماشاگران و رییس تشک است و به هر بهانه‌ای با آن‌ها حرف می‌زند یا عکس‌العمل نشان می‌دهد. او برای اینکه موفق باشد باید حاشیه‌هایش را کنار بگذارد و کاملا بر روی کشتی و کار خودش تمرکز کند. همین حاشیه‌ها باعث شده نتواند روی مبارزه تمرکز کند و از شرایط مطلوب دور شود. اینکه کشتی‌گیر مدام به فکر مسائلی غیر از کار اصلی خودش باشد و با همه صحبت کند اصلا درست نیست و به او ضربه می‌زند. ما از عملکرد او راضی نیستیم و تاکید کردیم باید این حواشی را برای همیشه کنار بگذارد.

وی ادامه داد: یزدانی در شرایطی در این مسابقات مدال نگرفت که هیچ کدام از نفرات مطرح وزنش در این مسابقات حاضر نبودند. اودر یک تورنمنت متوسط روی سکو نرفت و این اصلا اتفاق خوبی نیست. در مجموع انتخابی ۲ وزن ۵۷ و ۷۰ کیلوگرم اصلا به دل کادر فنی نچسبید چرا که هیچکدام در حد انتظارات ظاهر نشدند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد، در پایان با بیان اینکه محمد نخودی بهترین آزادکار ایران در مسابقات مجارستان بود و به حقش رسید، گفت: کشتی‌گیران ما در ۲ وزن ۵۷ و ۷۰ نظر کادر فنی را جلب نکردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها